Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Maź na bagnecie


aiwer

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w uprzednią zimę miałem ten sam problem, obecnie zmieniłem olej na MILLERS 5W/40 i zero masla na bagnecie. Poprzednio miałam zalany MOTUL x-cess,wychodzi na to ,że olej gówniany lub trafiłem na podrabiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie od ostatniej wymiany oleju zauważyłem pojawiającą się maź na bagnecie (pod korkiem nie ma) i w odmie. Nawet gdy robię dłuższe trasy. 

Zastanawiam się czy to uszczelka pod głowicą czy czasem nie trafiłem na olej podrabiany (wyczytałem tutaj takie sugestie), zbliża się czas wymiany teraz kupię w inter.... wcześniej na alle...

Z racji, że jeżdżę już długo autkiem 240 tyś, może komuś przydają się informacje do porównania:

Po kupnie zmieniłem olej z castrola 10W40 na vavoline 10W40 i na tym oleju przejeździło te 240tyś na lpg. W między czasie ściągałem miskę z powodu uszczelki i było czysto (miska bez mułu). Jak przeszedłem z castrola to pamiętam pierwsze wrażenie, silnik ciszej pracował i przyjemniej (castrol przy vavoline to był jak woda i miał taki nieprzyjemny zapach po otwarciu korka silnika, raz mi go też nalali w serwisie autoryzowanym  przy wymianie uszczelki chłodniczki filtra to miałem podobne odczucia co do tego oleju - np. łańcuszek było słychać). Chociaż kolega do forda tylko castrola lał przez 200tyś i jego silnik przy 400 tyś pracował jak nówka - naprawdę (więc uważam, że należy lać polecane oleje do danych silników).

Autko jest super zrywne, nigdy nie oszczędzane, często kręcone do 6-7tyś, nadal miło wciska w fotel i bez problemu dobija do pełnej prędkości oczywiście cały czas na lpg. Nie dymi. Oleju ubywa tyle ile powinno, minimalnie trochę więcej jak jeździ mocniej. Nie zauważyłem zwiększonego zużycia od początku kupna.

Autko kupione przy 150tyś z nowo założonym lpg. Teraz ma 390tyś - liczę że naprawdę ok. 600 lub powyżej (bo tak wychodziło z lat i było kiedyś kupione na firmę). Dodatkowo po kupnie sprzedający (okazało się że handlarz) przyznał się, że kręci liczniki a jeszcze wcześniej auto przekraczało granicę z Niemcami i był drugi właściciel w Polsce (zresztą w liczniku jest zapisany adres polskiej strony www, firmy co przy granicy kręci liczniki :)

Co jeszcze z ciekawostek: łańcuszek nie wymieniany od nowości teraz już by się powoli przydało. Sprzęgło zawsze łapało wysoko, też nie wymieniane, po kupnie nie było widać żeby ktoś coś tam ruszał wcześniej. Katalizator już teraz delikatnie ukruszony na bokach ale cały i działa sprawdzane pomiar na stacji. Turbo regenerowane przy 360tyś, oczywiście kiedyś tam wymienione: zawor n75, przepływka, inne zaworki zwrotne i podciśnienia itp. np. odmy. Plastikowy króciec z tyłu silnika najlepiej wymienić na aluminiowy z chin. Warto pozbyć się górnej osłony plastikowej silnika gdy jeździ się na gazie (wtedy nawet można jeździć na cewkach, które wcześniej przerywały po mocniejszej jeździe z osłoną - zrobiłem testy bez, z itp.). Świece tylko oryginalne! i sprawdzić czy po 20tyś (gdy się jeździ na lpg i z takim przebiegiem) czy się nie zakamieniają i wyczyścić (sposób sprawdzony: cilit bang zanurzyć tylko końcówki na ok 30min) lub wymienić na nowe (gdyż niszczą również cewki). Pompa wody tylko z metalowym wirnikiem (jeden plastikowy wirnik gdzieś jest w moim układzie, wyjąłem tylko 1/5 rozsypanego) - można przegrzać silnik (na zegarach będzie równo 90C ale po otwarciu maski bucha ciepłym, a z korpusu silnika się tak jakby dymi tzn. parują wszystkie dawne wycieki oleju i płynu). Przepływka TYLKO oryginalna! bo inaczej tak samo jak z uszkodzonym wirnikiem pompy wody (silnik jeździ wyśmienicie ale buha gorącem, oparami - dostaje większą dawkę paliwa - sprawdzone, układ chłodzenia wydala i na zegarach jest 90C ale silnik cierpi ).

Edytowane przez dnatime
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...