Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BFB A4 b6 1.8T 163KM] Brud w korku wlewu oleju?


qbagal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o info tak jak na zdjęciu poniżej czy to jest normalne że mam taki brud w komorze pod korkiem wlewu oleju. Jest to jakiś niby drobny piaseczek. Przypadkiem to zauważyłem gdy robiłem małą dolewkę oleju. Auto pracuje ok równo i w ogóle nie ma problemu ale czy to jest normalne??

dbqcs0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest normalne że masz taki brud w komorze, w 1.8t coś takiego się robi od nieodpowiedniego oleju i serwisu longlife. Pomaga porządne płukanie silnika, nawet więcej niż raz, zrzucenie miski olejowej i czyszczenie smoka oraz całego syfu w misce, zalanie odpowiedniego oleju. 5W40 lub 5W50, niektórzy leją 5w60, w zależności od stanu silnika i sposou jazdy. Polecane jest na forum liqui molly na przykład, ja mam mobila. Zaniedbanie tego spowoduje zapchanie smoka oleju i w rezultacie pozbawienie silnika smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, kupiłem auto w grudniu. Nie wiem co było lane wcześniej. Aktualnie zalany jest MOBIL 5W30 ale myślę przez to że nie wiem co było wcześniej, zmienić olej po 10tys i wlać porządny MOTUL 8100 x-clean 5W30 albo 5W40.

Ale przynajmniej wiem teraz, że nic poważnego a przy następnej zmianie oleju czeka mnie czyszczenie jak mówisz. Pozdrawiam dzięki za info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatkanie smoka to poważna sprawa. Przy odrobinie szczęścia, odpowiednio wcześnie zostaniesz ostrzeżony błędem niskiego ciśnienia. Ale może się też pewnie zdarzyć że błędu nie będzie. Co będzie jak na przykład się to zdarzy w drodze na wakacje? Może przesadzam, niech ktoś inny się wypowie. Ale ja bym to ogarnął jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było wyczyścić smoka . Jeśli nie to zrób płukankę i zalej Liqui Molly Synthoil High Tech 5w40. I'ts the Best.

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zdejmij pokrywe zaworów i zobacz co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pytanko... macie może link jakiś do procedury czyszczenia smoka samodzielnie czy jechać do mechesa i powiedzieć co mi ma zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pytanko... macie może link jakiś do procedury czyszczenia smoka samodzielnie czy jechać do mechesa i powiedzieć co mi ma zrobić?

koniecznie micha w dół i czyszczenie smoka.ogarnięty mechanior będzie wiedział co ma czynić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie żeby wyjąc miskę trzeba demontować elementy z zawiedzenia albo unosić silnik bo tak na oko jest tam mało miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wtedy jest dużo łatwiej

A jak jest potem z geometria ?? idzie wyjąc michę bez rozpinania zawieszenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sankach wystarczy popuścić i u mnie nie było ustawiane a jest wsio okey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba podniesienie silnika to lepsze rozwiązanie.

czasem odkręcenie śrub sanek to wielki problem

zobacz opis ten:

http://forum.vw-passat.pl/threads/49871-%C5%9Aci%C4%85gni%C4%99cie-miski-oleju-passat-1-8T-JAK-TO-ZROBIC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W quattro da radę na tyle unieść silnik, żeby wyjąć miskę?

Z kolei metoda z odkręceniem sanek może i dobra, ale łatwo geometrię zawieszenia rozjechać.


na sankach wystarczy popuścić i u mnie nie było ustawiane a jest wsio okey

To czy ok to zobaczysz po kilku kkm po oponach :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ile czyszczenie smoka, bo chyba nie przy kazdej wymianie oleju, bo to chore troche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i poszła micha w dół ! smok zapakowany az milo, wymienilem na nowy, bo czyszczenie przynioslo mizerny efekt . ostatni dzwonek to byl w zasadzie. silnik uratowany :D zalane Valvoline 5-40 dla silniczkow powyzej 100tys przebiegu. Ładniej zapala jest ciszej nie slychac lancucha jak przed oddaniem do mechanika :Dnie plukalem silnika.

Edytowane przez DANBOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...