Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Blad engine - 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dostalem informacje z samochodu cos takiego:

Address 01: Engine Labels: 06H-907-115-CAB.clb
Control Module Part Number: 8K2 907 115 AJ HW: 8K2 907 115 D
Component and/or Version: 2.0l R4/4V TF H14 0002

1 Fault Found:

4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [096] - Incorrect Correlation
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 169296 km
Date: 2015.03.24
Time: 10:10:44

Wojek google pomogl, ale...... jedni mowia zeby wymieniac sensory, a inni mowia ze rozrzad......

Spotkal sie ktos z takim bledem i problemem???

Samochodzik:

A4, B8, 2.0 TFSI, 211KM, quattro, s-tronic 7 bieg, 2009.

Opublikowano

Rozrząd i jest to wyraźnie napisane w kodzie błędu.

Opublikowano

Szogun trochę dokładniej pisz koledze, błąd jest od czujnika położenia walka rozrządu oraz od czujnika obrotu silnika.

U siebie mam ten sam błąd.

Czujnik położenia rozrządu wymieniłem, niestety błąd nadal jest.

Jeszcze wymienię czujnik obrotu silnika. Mi świece migają przy 2 tys obr/min.

Prawdopodobnie czujnik obrotów silnika juz szwankuje. Rozrząd wymieniany niedawno jakieś 30 tys km temu.

Wymień na początek czujnik obrotów silnika, bo aby wymienić czujnik rozrządu to trzeba go wyciągać.

Daj znać czy po wymianie czujnika G28 pomogło.

Opublikowano (edytowane)

Dzis odbieram samochod z serwisu.

Po otworzeniu pokrywy ukazalo sie:

- napinacz wyciagniety na maxa,

- lancuch rozciagniety o 2cm w porownaniu z oryginalem,

- rozorana pokrywa rozrzadu - w 3 miejscach zjedzone aluminium na 2-3cm,

- slizg do wymiany.

Ogolnie - masakra - pojezdzilbym pewnie jeszcze z tydzien-dwa i .... nawet nie chce myslec co by sie stalo jak by walnal lancuch, albo spadl z prowadzenia.

Fotki postaram sie podrzucic w weekend.


Obiecane zdjecia:

Pokrywa:

DSC_0020.jpg

DSC_0022.jpg

oraz napinacz

DSC_0023.jpg

Edytowane przez damok
Opublikowano

Cześć,

Odkopuję temat, bo jakieś dwa tygodnie temu pojawiły się pierwsze objawy, czyli click kluczykiem w stacyjce, samochod zakrecil ale nie odpala. - wtedy jeszcze lampka check engine się nie zapalała. Po dłuższym przyciśnieciu kluczyka, czyli zakręceniem silnika, samochód odpalił i od tamtej pory był spokój. Temat wrócił przedwczoraj, ten sam objaw, ale po dwóch nieudanych próbach pojedynczego zakręcenia silnikiem pokazało się check engine, ale samochód odpalił.

Praca silnika w normie, nie ma dziwnych odgłosów, ani spadku mocy.

błąd z komputera w załącznikach:

bez pobierania zdjęcia, błąd o który mi chodzi to P001600
Czy to elektronika czy mechanika? W ASO mi dziś powiedziano, że mogę jeździć do następnego check engine (poprzedni warsztat wykasował mi te logi :facepalm:).
 

IMG_6517.JPG

IMG_6518.JPG

Opublikowano

Po ponownym kilkukrotnym wystąpieniu check-engine i braku odpalania silnika za pierwszym rozruchem, pojechalem do ASO na diagnostykę i okazało się, że miałem rozrząd do wymiany.
łańcuchy rozciągnięte o 3mm względem oryginału, napinacz nie do końca sprawny. Wymieniono dwa łańcuchy, ślizgi, napinacz i jeszcze jakieś pierdółki. Problem rozwiązany w moim przypadku.

Jest jedno pytanie do osób po wymianie kompletu rozrządu w 2.0TFSI. Czy zaobserwowaliście tak jakby buczenie dochodzące z silnika pracującym pod obciążeniem między 2k -3k obrotów?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...