Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Terkotanie na ciepłym w Audi A4 B5 1.8T


P1RAT

Rekomendowane odpowiedzi

W moim Awt nie rozwiązałem jeszcze problemu. Ale.. Na zimnym brak terkotania jak jadę wieczorem lub rano wcześnie gdy są chłodniejsze dni to nie terkocze wgl.Tylko gdy jest upał. Wziąłem breszkę i poruszałem blachą między silnikiem a skrzynią i gdy terkocze dotykając jej i wyginając dźwięk się zmienia. Więc stawiam,że podczas tego gdy jest gorąca zwyczajnie się rozciąga lub jest gdzieś urwana i terkocze. Albo zwyczajnie gdzieś o coś trze.

:grin: :grin: :grin:

terkocze na ciepłym, bo rozgrzany olej robi sie rzadszy po rozgrzaniu i nie napina odpowiednio napinacza :banan:

Panowie 1.8T(aeb) dzieje się tak losowo jak na tym filmiku raczej zawsze jak ciepły czy to Panewka , Zawory ,?

Spalanie w normie , silnik seria nie ma objawów spadku mocy do 200 z groszem na niemcowni jechałem więc czy faktycznie będzie zajechany już 260tyś przelotu według książek i napraw, zrobię jeszcze pomiar kompresji cykanie jest od podszybia może faktycznie smog zapchany, oleju nie ubywa bagnet w normie, napinacz nowy oryginał z aso

jesli to nowy napinacz z aso to stawiałbym na smoka zapchanego/pompe oleju, napinacz podczas swojej pracy powinien cykać(na jałowym) lecz o wiele mniej wyraźnie od tego i napewno cykanie powinno ginać podczas dodawania gazu, bynajmniej u mnie tak jest

U mnie znowu wieczorami często wgl nie słychać nic jak jest pogoda około 20 stopni . W dzień jak jest upał to terkocze.. Hmm. Zauważyłem jedynie,że nie raz jak nie terkocze a wcisnę sprzęgło to zaczyna terkotać puszczę jest okej.

W moim Awt nie rozwiązałem jeszcze problemu. Ale.. Na zimnym brak terkotania jak jadę wieczorem lub rano wcześnie gdy są chłodniejsze dni to nie terkocze wgl.Tylko gdy jest upał. Wziąłem breszkę i poruszałem blachą między silnikiem a skrzynią i gdy terkocze dotykając jej i wyginając dźwięk się zmienia. Więc stawiam,że podczas tego gdy jest gorąca zwyczajnie się rozciąga lub jest gdzieś urwana i terkocze. Albo zwyczajnie gdzieś o coś trze.

:grin: :grin: :grin:

terkocze na ciepłym, bo rozgrzany olej robi sie rzadszy po rozgrzaniu i nie napina odpowiednio napinacza :banan:

Panowie 1.8T(aeb) dzieje się tak losowo jak na tym filmiku raczej zawsze jak ciepły czy to Panewka , Zawory ,?

Spalanie w normie , silnik seria nie ma objawów spadku mocy do 200 z groszem na niemcowni jechałem więc czy faktycznie będzie zajechany już 260tyś przelotu według książek i napraw, zrobię jeszcze pomiar kompresji cykanie jest od podszybia może faktycznie smog zapchany, oleju nie ubywa bagnet w normie, napinacz nowy oryginał z aso

jesli to nowy napinacz z aso to stawiałbym na smoka zapchanego/pompe oleju, napinacz podczas swojej pracy powinien cykać(na jałowym) lecz o wiele mniej wyraźnie od tego i napewno cykanie powinno ginać podczas dodawania gazu, bynajmniej u mnie tak jest

U mnie teń dźwięk jest zupełnie inny niż na filmiku tutaj wyżej. U mnie to bardziej słychać metaliczne jakby coś waliło w blachę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Awt nie rozwiązałem jeszcze problemu. Ale.. Na zimnym brak terkotania jak jadę wieczorem lub rano wcześnie gdy są chłodniejsze dni to nie terkocze wgl.Tylko gdy jest upał. Wziąłem breszkę i poruszałem blachą między silnikiem a skrzynią i gdy terkocze dotykając jej i wyginając dźwięk się zmienia. Więc stawiam,że podczas tego gdy jest gorąca zwyczajnie się rozciąga lub jest gdzieś urwana i terkocze. Albo zwyczajnie gdzieś o coś trze.

:grin: :grin: :grin:

terkocze na ciepłym, bo rozgrzany olej robi sie rzadszy po rozgrzaniu i nie napina odpowiednio napinacza :banan:

Panowie 1.8T(aeb) dzieje się tak losowo jak na tym filmiku raczej zawsze jak ciepły czy to Panewka , Zawory ,?

Spalanie w normie , silnik seria nie ma objawów spadku mocy do 200 z groszem na niemcowni jechałem więc czy faktycznie będzie zajechany już 260tyś przelotu według książek i napraw, zrobię jeszcze pomiar kompresji cykanie jest od podszybia może faktycznie smog zapchany, oleju nie ubywa bagnet w normie, napinacz nowy oryginał z aso

https://www.youtube.com/watch?v=QBCgWgmScPw

jesli to nowy napinacz z aso to stawiałbym na smoka zapchanego/pompe oleju, napinacz podczas swojej pracy powinien cykać(na jałowym) lecz o wiele mniej wyraźnie od tego i napewno cykanie powinno ginać podczas dodawania gazu, bynajmniej u mnie tak jest

U mnie znowu wieczorami często wgl nie słychać nic jak jest pogoda około 20 stopni . W dzień jak jest upał to terkocze.. Hmm. Zauważyłem jedynie,że nie raz jak nie terkocze a wcisnę sprzęgło to zaczyna terkotać puszczę jest okej.
KeteO u ciebie nie napinacz czaska tylko sprzęgło mam to samo ale tylko jak jest upał . Latam tak już cztery lata.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Awt nie rozwiązałem jeszcze problemu. Ale.. Na zimnym brak terkotania jak jadę wieczorem lub rano wcześnie gdy są chłodniejsze dni to nie terkocze wgl.Tylko gdy jest upał. Wziąłem breszkę i poruszałem blachą między silnikiem a skrzynią i gdy terkocze dotykając jej i wyginając dźwięk się zmienia. Więc stawiam,że podczas tego gdy jest gorąca zwyczajnie się rozciąga lub jest gdzieś urwana i terkocze. Albo zwyczajnie gdzieś o coś trze.

:grin: :grin: :grin:

terkocze na ciepłym, bo rozgrzany olej robi sie rzadszy po rozgrzaniu i nie napina odpowiednio napinacza :banan:

Panowie 1.8T(aeb) dzieje się tak losowo jak na tym filmiku raczej zawsze jak ciepły czy to Panewka , Zawory ,?

Spalanie w normie , silnik seria nie ma objawów spadku mocy do 200 z groszem na niemcowni jechałem więc czy faktycznie będzie zajechany już 260tyś przelotu według książek i napraw, zrobię jeszcze pomiar kompresji cykanie jest od podszybia może faktycznie smog zapchany, oleju nie ubywa bagnet w normie, napinacz nowy oryginał z aso

jesli to nowy napinacz z aso to stawiałbym na smoka zapchanego/pompe oleju, napinacz podczas swojej pracy powinien cykać(na jałowym) lecz o wiele mniej wyraźnie od tego i napewno cykanie powinno ginać podczas dodawania gazu, bynajmniej u mnie tak jest

U mnie znowu wieczorami często wgl nie słychać nic jak jest pogoda około 20 stopni . W dzień jak jest upał to terkocze.. Hmm. Zauważyłem jedynie,że nie raz jak nie terkocze a wcisnę sprzęgło to zaczyna terkotać puszczę jest okej.
KeteO u ciebie nie napinacz czaska tylko sprzęgło mam to samo ale tylko jak jest upał . Latam tak już cztery lata.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

I powiem Ci,ze możesz mieć rację bo jak wciskam sprzęgło to terkocze, puszczam i jest cisza. W upał faktycznie terkotanie jest cały czas na ciepłym silniku. Jak jadę nieraz w nocy to rzadko kiedy się pojawi terkot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak byś stanoł do tego w jakimś korku i tak postał z 30 minut to dopiero jest zabawnie.

Nie wiem jak u Ciebie to jest ale u mnie przez cztery lata stało się to z pięć razy.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak byś stanoł do tego w jakimś korku i tak postał z 30 minut to dopiero jest zabawnie.

Nie wiem jak u Ciebie to jest ale u mnie przez cztery lata stało się to z pięć razy.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

U mnie to cały czas jak są upały to terkocze.

terkocze łożysko oporowe przed wymianą skrzyni miałem to samo po wymianie na nowe cisza

Czyli inaczej łozysko dociskowe? Jeśli miałbym wymieniać to w komplecie sachs powinno być czy osobno trzeba dokupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awt 1.8t 150km 2001r

Witam wszystkich.podepne się pod temat

Posiadam audi a4b5 z 2001r 1.8T 150km awant silnik AWT 167 000tys

Auto po wymianie rozrządu,świec,oleju mobil 5w50 uszczelki klawiatury łancucha fazatora i kompa do tego inne pierdoły

Pisze do was gdyż coś się popsuło ;)

mianowicie wytłumaczę przebieg zdarzeń

Podczas powrotu do domu na a4 pojawiła się kontrolka oleju, cóż stanąłem sprawdziłem stan i było ok, jadąc dalej pojawiała się i znikała tak na zmianę dodam że coraz częściej a wycieków brak,stan ok myślałem pewnie czujnik jadąc dalej dojechałem prawie pod dom i słyszę dziwny dźwięk terkotanie bardzo głośne po dodaniu gazu przestało gdy wbijałem na luz kontrolka oleju gasła gdy obroty rosły powracała. nie ważne czy zimny czy ciepły terkotanie wciąż jest. zaniepokojony jestem tym bo być może panewki się obróciły albo napinacz (z wtyczką ) się skończył tak czy inaczej co o tym sądzicie?

auto jeszcze nie było w warsztacie.

nagrany dźwięk wybaczcie ciemność :)

http://www113.zippyshare.com/v/eHoR7OYF/file.html

dodam że kontrolka oleju pojawia się za każdym razem po chwili pracy silnika.

a stan oleju jest.

auto zakupiłem a olej który był nie był zbyt dobrej jakości delikatnie pisząc czy możliwe że smok się zatkał po przez czego pompa nie podaje wystarczającej ilości oleju? co skutkowało obróceniem panewek ewentualnie uszkodzeniem napinacza ?

kolejne pytanie czy remont tego silnika jest kosztowny ? z tego co wiem moj napinacz 1700 nie ukrywam koszta sa ważne ale jeśli okazało by się że czeka mnie remont jaki budżet szykować co wymieniać na co zwrócić uwagę i czy mimo wszystko napinacz wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz się pod kompa i sprawdź błędy. Oszukiwanie czujnika oleju jest bardzo często skutkiem nieszczelności w odmie czyli odpowietrzeniu silnika

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz się pod kompa i sprawdź błędy. Oszukiwanie czujnika oleju jest bardzo często skutkiem nieszczelności w odmie czyli odpowietrzeniu silnika

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

a ten dzwięk? jest niepokojący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko prorokowac, każdy przypadek może być indywidualny. Może to być napinacz lub sprzęgło. Trzeba zbadac

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Mam pytanko odnośnie prawdopodobnie napinacza. Pojawiła mi się ikonka check engine i na kompie mam taki błąd :

- P0011 Opóźnienie wałka rozrządu (rząd 1), Nie uzyskano wartości wymaganej

Czy to info o kończącym się napinaczu, łańcuchu ?

Dodam iż słychać coś niepożądanego z jego okolic ale bardziej dźwięk idzie z pod katalizatora (tamtych rejonów). Lecz wiadomo, że dźwięk lubi się odbijać i....

Błąd po skasowaniu wraca, czasem po 5km, czasem po 20km albo na następny dzień po skasowaniu.

Olej to Motul 5w30. Rok auta 2001 silnik AWT.

Szokować ponad 2k na ASO (napinacz w ASO Wrocław 2000pln, łańcuch 350pln).

ps. dodam że dźwięk grzechotania najbardziej słychać jak schodzi się na biegu z obrotów (np z 4000 na 2000 bez dodawania gazu), jak wciskam lekko gaz dźwięk od razu cichnie/znika. Przy odpalaniu auta po całym dniu stania przez 1 sekundę chodzi jak diesel (no ale taki lepszy na CR :P) i przestaje.

Edytowane przez A4 Q
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum mozemy tylko wróżyć, rozrzad byl ostatnio robiony? mozemy zaczac od zle ustawionego rozrzadu, uszkodzonego nastawnika/lancucha/wytartych slizgow po porysowana pompe oleju(nie podającą nominalnego ciśnienia), przytkanego smoka a skończyć na uszkodzonym czujniku polozenia walka rozrzadu. pierwsze co bym sprawdzil ustawienie rozrzadu jesli byl robiony a wczesniej nie bylo tego bledu nastepnie zrzucil pokrywe klawiatury i sprawdził stan napiecia lancucha po nacisnieciu palcem na srodek nie powinien ugiac sie wiecej niz 2-3mm jesli ugina sie wiecej napinacz zlom, warto rzucic okiem na slizg gorny, dolnego bez demontazu napinacza niestety nie ujrzymy powinien byc jednolity bez wyraźnych rowków. i przede wszystkim zmien olej na 5w40 motul bądź lm, nie jest on odpowiedni do tego silnika a dwa turbo szybciej zakonczy zywot

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem wszystkich stron, ale mam swoja metodę...

Napinacze lecą jak stare k**wy w pogodny dzień, same łańuchy są w porzadku, jak ich ztłamsiony FEBI nie wykończy.... Trzy już włożyłem, zamienniki , i TAK mio za***rdala spod pokrywy, że nawet "Bocian" sp***dala....

TYLKO ORIginalny napinacz, żebtś się zfajdał, to tylko ten... mam febi , czyszczenie miski"PRZED" montażem., i w ogóle ja zapierdole sobie ze dwie neodymowe k**wy, żeby cały syf zbierały na siebie, Magnesy...... Smok będzie pracował jak trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 hours ago, Shiftback said:

Nie czytałem wszystkich stron, ale mam swoja metodę...

Napinacze lecą jak stare k**wy w pogodny dzień, same łańuchy są w porzadku, jak ich ztłamsiony FEBI nie wykończy.... Trzy już włożyłem, zamienniki , i TAK mio za***rdala spod pokrywy, że nawet "Bocian" sp***dala....

TYLKO ORIginalny napinacz, żebtś się zfajdał, to tylko ten... mam febi , czyszczenie miski"PRZED" montażem., i w ogóle ja zapierdole sobie ze dwie neodymowe k**wy, żeby cały syf zbierały na siebie, Magnesy...... Smok będzie pracował jak trzeba

Jak wcześniej miałem 1.8T BAM w Uniaczu to szło jak pieron. Przerobiłem napinacz i wyglądało to tak :

ceedc9c0bc45418bb285c46e93933666.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyścić sitko pod napinaczem olejowym lub wywalić na zawsze. Zmieniać olej na dobry np. Motul 5W30 co 10-15 kkm.

Wymienić łańcuch i jego prowadnice w napinaczu. 

Problem zniknie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co sądzicie o czymś takim :

https://aparts.pl/clientcatalogue/058109088e-set,23-1-pt-----058109088e~2set.aspx#

Czy musi to być cześć kupiona bezpośrednio w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki zamiennik tego napinacza najlepiej obecnie kupić ? Mam wersję z wtyczką, kod silnika AWT a oryginał niestety 2200-2500zł i po prostu jest to dla mnie za dużo. Ktoś może coś z czystym sumieniem polecić ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zamienników można polecić autolog, febi i swag. Te marki przewijają się wśród użytkowników. Byle nie pseudo ori z alledrogo :D

Kiedyś montowałem maxgear za 420zł i hula do tej pory ale na drugi raz dołożyłbym do czegoś lepszego :P

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, przem8 napisał:

Z zamienników można polecić autolog, fegi i swag. Te marki przewijają się wśród użytkowników. Byle nie pseudo ori z alledrogo :D

Kiedyś montowałem maxgear za 420zł i hula do tej pory ale na drugi raz dołożyłbym do czegoś lepszego :P

Rozumiem, że chodziło o Febi ?:) a jakieś opinie o Vaico ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...