fox_tychy Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Witam, czy orientujecie się gdzie na śląsku (najlepiej najbliżej miasta Tychy) wymienię olej w automacie i jaki mniej-więcej jest tego koszt.I czy wymiana oleju powinna być pod ciśnieniem czy nirmalnie spuścić i wlać nowy Przy okazji gdzie i jak mogęsamoczynnie sprwdzić stan oleju i jego jakość.Auto jest "nowe" dopiero kupione i jeszcze wiele o nim nie wiem
Hezen Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Są dwa sposoby wymiany oleju: -statyczna wymiana - spuszczasz olej, odkręcasz miskę, ściągasz filtr i popuszczasz sterownik hydrauliczny. Następnie dokręcasz sterownik, zakładasz nowy filtr i przykręcasz wyczyszczoną miskę (magnesy także muszą być czyste) wraz z nową uszczelką. Wlewasz nowy olej, aż do przelania się z korka spustowego poczym go zakręcasz. Odpalasz silnik czekasz na zagrzanie oleju do temp. 35-40 stopni i dolewasz oleju jeśli brakuje lub czekasz aż zleci jego nadmiar. Tym sposobem wymiesz jakieś 60-70% starego oleju ( reszta pozostaje w układzie hydraulicznym oraz konwerterze (sprzęgle hydrokinetycznym) -dynamiczna zmiana oleju wymienia 100% oleju lecz jest potrzebna specjalna maszyna. Jest możliwość wymiany oleju "sposobem" dynamicznym w domowych warunkach tylko trzeba wiedzieć jak
fox_tychy Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2015 (edytowane) A jak mogę u siebie sprawdzić czy olej jest dobry? Gdzie jest jakis bagnet, korek lub cokolwiek Mowa czywiście o automatycznej skrzyni nie o silniku [emoji6] Edytowane 5 Kwietnia 2015 przez fox_tychy
R4ZOR Opublikowano 3 Maja 2015 Opublikowano 3 Maja 2015 A jak mogę u siebie sprawdzić czy olej jest dobry? Gdzie jest jakis bagnet, korek lub cokolwiek Mowa czywiście o automatycznej skrzyni nie o silniku [emoji6] Obejrzyj powyższy filmik.
b-rad Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 WItam panowie, aby nie zakładać nowego tematu zapytam tutajPowyższy filmik dotyczy skrzyni biegów audi a3 i jest to inna skrzynia aczkolwiek o tej samej zasadzie działania. W a3 silnik jest w poprzek w a4 wzdłuż jednak przy zachowaniu powyższej procedury będzie wszystko w porządku ?
Hezen Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Tak Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
b-rad Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Więc tak, auto ma 255 przebiegu, 99r. Zlalem stary (około 2l.) olej, zdjąłem miskę i patrzę a tam filtr z 1999r.Olej Czarny ale nie jakiś mocno brudny, wymyłem miskę, uszczelkę, zakładam wszystko. Wlewam olej weszło 1.7l i przelało rurką. Opaliłem go przewajchowałem z 10x biegami na każdym zatrzymując się po 10s. dolalem jeszcze 0.7l aż przeleje znowu rurką i w sumie weszło 2.4l a nie jak czytałem 3-4 litry... Skrzynia chodzi jednak ok. Nawet lepiej niż chodziła. Ale co z tą ilością oleju ?
Hezen Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Niecałe 2.5L nie jest źle, zawsze możesz zrobić kolejną statyczną wymianę. Z mojej zeszło 4.3l ale ja miałem przód samochodu uniesiony i ze sprzęgła na pewno troche więcej wyleciało niż np. na kanale lub podnośniku. Kolejną rzeczą dlaczego tak mało oleju Ci zeszło - nie poluzowałeś sterownika hydraulicznego. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez Hezen
b-rad Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Zrobię ze 2-3 tyś i wymienię znowu całość, tak jak piszesz poluzowując sterownik, to wystarczy tylko popuścić te śruby imbusowe??
Hezen Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Tak wystarczy poluzować śruby sterownika. Są one na torxa a nie na imbusa :> Jak będę na kompie to Ci podeśle na co zwrócić uwagę przy dokręcaniu go. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez Hezen
b-rad Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Jakbyś mógł to opisz mniej więcej jak to powinno wyglądać.
Hezen Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Jestem na kompie i napiszę co i jak, w końcu obiecałem Przy zbyt mocnym dokręceniu sterownika hydraulicznego skrzyni może występować że skrzynia słabo będzie "ciągła", będzie jechać na tzw. pół sprzęgle a pełzanie będzie słabsze. Bierze się to stąd że po zbyt mocnym przykręceniu sterownika hydraulicznego będzie się zawieszał zawór głównego ciśnienia albo jego praca będzie bardzo ciężka (czyt. nie będzie płynna) Na tym filmie widać co i jak: Po przykręceniu sterownika należy sprawdzić jak chodzi ten zawór. Chodzi o zawór "Main Pressure Regulator Valve" http://yo-sergey.narod.ru/audi/Pressure.jpg
Chelios Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 (edytowane) Witam Panowie, chciałbym się podłączyć do tematu. Dzisiaj zabrałem się za wymianę oleju w swojej 01N i mam pytanie- czy ktoś może wie jakim momentem dokręca się śruby od misy oraz od tego sterownika? Znalazłem momenty od tiptronica tylko nie wiem czy do tej skrzyni też można tymi samymi wartościami. Bo rozumiem że śrubę z filmiku należy dokręcać tak aby zawór się nie zawieszał, ale czy pozostałe można dokręcić wspólnym momentem (jakim?) czy tylko to robić "z wyczuciem"? Edytowane 8 Marca 2018 przez Chelios
Hezen Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Sterownik hydrauliczyny na tyle żeby nie przycinało głównego zaworu ciśnienia, z wyczuciem nie za słabo nie za mocno.Śruby od miski też na wyczucie po przekątnej.Wysłane z OP3T
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się