Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] dymienie gdy silnik jest niezupełnie rozgrzany.


marek89

Rekomendowane odpowiedzi

003, 013, 007 po odpaleniu jak zimny chodzi ok i nie dymi....pozniej kopci jak smok i buja szarpie silnikiem a po zagrzaniu do okolo 80 stopni znow jest ok.....wtryski umarly???? :kwasny: dodam ze podczas jazy jest wszystko ok moze tytlko troche przymulony ale nie szarpie ani nic....w logu poczatek chodzi ok pozniej kopci i buja a na koncu znow oki

Edytowane przez marek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach 40 st C. trochę szaleje EGR, co widać po przepływie powietrza przez MAF, zaślep EGR na próbę i powtórz rozgrzewanie silnika ... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach 40 st C. trochę szaleje EGR, co widać po przepływie powietrza przez MAF, zaślep EGR na próbę i powtórz rozgrzewanie silnika ... :whistling:

zaczyna sie po zmniejszeniu powietrza po dogrzaniu lekkim;/po np odlaczeniu egra praca sie uspokaja nie buja ale dalej dymi a dpf jest na pokladzie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to samo w moim Brd zaraz po kupnie. Zaślepka faktycznie pomoże bo i u mnie pomagała. Ale prawdziwe rozwiązanie problemu to właściwe ustawienie synchro. rozrządu. Było już o tym bardzo dużo wątków. Brd przez wtryski jakie ma, jest bardzo czułe i minimalne przestawienie głownie wałka rozrządu wydechowego skutkuje taką pracą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to samo w moim Brd zaraz po kupnie. Zaślepka faktycznie pomoże bo i u mnie pomagała. Ale prawdziwe rozwiązanie problemu to właściwe ustawienie synchro. rozrządu. Było już o tym bardzo dużo wątków. Brd przez wtryski jakie ma, jest bardzo czułe i minimalne przestawienie głownie wałka rozrządu wydechowego skutkuje taką pracą.

no wlasnie synchro na 0 ale wydechowy sie nie zgadza przed ustawieniem na 0 wchodzilo ponad 3 ale blokady byly oki niedawno byl robiony rozrzad u angoli wiec pewnie na znaki bo widzialem slady bialego markera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% masz źle ustawione synchro. Ślady markera to potwierdzają. Nie da się ustawić poprawnie bez VCDS i blokad wałków. Mogą to być wiertła fi 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% masz źle ustawione synchro. Ślady markera to potwierdzają. Nie da się ustawić poprawnie bez VCDS i blokad wałków. Mogą to być wiertła fi 6

Na 100% masz źle ustawione synchro. Ślady markera to potwierdzają. Nie da się ustawić poprawnie bez VCDS i blokad wałków. Mogą to być wiertła fi 6

Tylko czemu to jest tylko podczas dogrzewania od 50 do 70 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikałem czemu, ale wszystkie BRD właśnie w tym zakresie temp. tak sie zachowują. Było to sporo razy poruszane na tym forum. Nie kombinuj tylko właściwie ustaw i będzie git. Ja niedawno robiłem rozrząd i ustawiłem na fabryczne blokady, a jak się okazało bez korekty VCDS i ponownego ustawienia wałka wydechowego do ssącego sie nie obyło.

Edytowane przez grami121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikałem czemu, ale wszystkie BRD właśnie w tym zakresie temp. tak sie zachowują. Było to sporo razy poruszane na tym forum. Nie kombinuj tylko właściwie ustaw i będzie git. Ja niedawno robiłem rozrząd i ustawiłem na fabryczne blokady, a jak się okazało bez korekty VCDS i ponownego ustawienia wałka wydechowego do ssącego sie nie obyło.

Ok chwile czasu znajdę i będę działał dzięki za podpowiedzi a jeszcze tylko u ciebie tez dymil tak na bialawo? Biało niebiesko?

Nie wnikałem czemu, ale wszystkie BRD właśnie w tym zakresie temp. tak sie zachowują. Było to sporo razy poruszane na tym forum. Nie kombinuj tylko właściwie ustaw i będzie git. Ja niedawno robiłem rozrząd i ustawiłem na fabryczne blokady, a jak się okazało bez korekty VCDS i ponownego ustawienia wałka wydechowego do ssącego sie nie obyło.

Ok chwile czasu znajdę i będę działał dzięki za podpowiedzi a jeszcze tylko... u ciebie tez dymil tak na bialawo? Biało niebiesko? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taki kolor spalin i mocno gryzące. Przyłuż się do ustawienia, bo minimalne przestawienie, a będzie tak samo. Jak nie masz oryginalnych blokujących wałki blokad zastosuj wiertła dokładnie fi6. Wiertło 6,1 nie wchodzi, a 5,9 jest za luźne. Ja wałek wydechowy miałem przestawiony tylko ok. 1mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taki kolor spalin i mocno gryzące. Przyłuż się do ustawienia, bo minimalne przestawienie, a będzie tak samo. Jak nie masz oryginalnych blokujących wałki blokad zastosuj wiertła dokładnie fi6. Wiertło 6,1 nie wchodzi, a 5,9 jest za luźne. Ja wałek wydechowy miałem przestawiony tylko ok. 1mm.

mam ori blokady ale nie idzie wlozyc zbytnio bez zrzucenia przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie sprawa wyjasniona... :grin: jak ktos wam powie ze rozrzad niema nic do bujania dymienia itd to go nie sluchajcie i nie sugerujcie sie zadnymi wiertlami fi 6 gwozdziami itd poprostu 2 ori blokady ustawienie walka ssacego i wydechowego synchro na 0 i problem dymienia na niebiesko i wypadania zaplonu szarpania silnikiem przy dogrzewaniu zostanie rozwiazany :banan: nasze brd sa bardzo czule na minimalne milimetrowe roznice walka wydechowego. U mnie wiertla fi 6 wchodzily ideal a ori blokada nie chciala na wydechowy wejsc, roznica moze milimetr.....

AAAAA i bylbym zapomnial ...serdeczne podziekowania dla SotoM i grami121 za poprawna diagnoze i super pomoc :wink:

Edytowane przez marek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie sprawa wyjasniona... :grin: jak ktos wam powie ze rozrzad niema nic do bujania dymienia itd to go nie sluchajcie i nie sugerujcie sie zadnymi wiertlami fi 6 gwozdziami itd poprostu 2 ori blokady ustawienie walka ssacego i wydechowego synchro na 0 i problem dymienia na niebiesko i wypadania zaplonu szarpania silnikiem przy dogrzewaniu zostanie rozwiazany :banan: nasze brd sa bardzo czule na minimalne milimetrowe roznice walka wydechowego. U mnie wiertla fi 6 wchodzily ideal a ori blokada nie chciala na wydechowy wejsc, roznica moze milimetr.....

AAAAA i bylbym zapomnial ...serdeczne podziekowania dla SotoM i grami121 za poprawna diagnoze i super pomoc :wink:

Na własnej skórze przekonałś się że brd potrzebuje czasami czułości i delikatności, odwdzięczy się wtedy frajdą z jazdy. Czasem niewiele potrzeba,aby doprowadzić auto do ładu. :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w weekend wrzuce grupe4 logi... a tak nawiasem to co moze powodowac delikatne uskoki obrotow tak okolo 10 moze 15 obrotow ktore sa caly czas ale praktycznie nie wyczuwalne na obrotomierzu ani w kabinie .... odpiolem egr nic, przeplywka i nic dolot raczej szczelny....moze wiecie co by tu jeszcze sprawdzic :kwasny: nie jestem mechanikiem ale lubie jak fura jest ideal;/ :jerk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te obroty to podobno norma w naszych silnikach. Nie jednego brd sprawdzałem i miał tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja coś troszkę rozjaśnię z mojej przygody z brd. Po kupnie te same objawy co u Ciebie, telepawka przy grzaniu i dymienie. Ustawienie rozrządu na 0 pomogło ale nie w 100%. Wszelkie drgania silnika ustały dopiero po wywaleniu DPF oraz wyłączeniu programowym i zaślepieniu egr. Na tą chwile, nie ma momentu, aby cokolwiek drgało na jakichkolwiek obrotach, nie czuć nic, ani na budzie, ani pod tyłkiem, nie widać nic na obrotku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dpf narazie jest w miare oki ale mam zamiar go wywalic w polsce bo robie duzo w miescie czasem a czasem znowu w tygodniu potrafie walnac 3 tys kilometrow;/i tak mysle co by tu z nim robic wywalac czy nie.....ogolnie jeszcze w polsce chce dac turbo na czyszczenie i sprawdzic co i jak z nim juz przelot 18000tys wiec sie mu nalezy oleju nie puszcza ale wole na zimne dmuchac.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie też silnik dymi gdy sie troche zagrzeje. Brak błędów, pompki nowe, egr czyszczony. Synchro 1.84, po przygazowaniu 2.26. Czy synchro rozrządu może byc tego problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...