Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1,8] Żywotnosc hydraulicznych popychaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy to mozliwe, ze po 191 tys. km nastapilo zuzycie popychaczy?

Zawsze po wymianie oleju (mobil 10w-40) i przejechaniu 4-5 tys. km. slychac cykanie. Temat byl juz walkowany, ale nikt nie poruszyl watku o wytrzymalosci. Jesli powiecie, ze powinny wytrzymac wiecej tzn, ze mialem krecony licznik?

1.8 ADR 1995 r.

Opublikowano

raczej powinny wytrzymać dłużej

ja mam przeszło 200tyś na osi co jest mało prawdopodobne i jestem prawie pewien ze szafa była cofnięta i jak na razie nic nie cyka a latam na półsyntetyku :a4fan:

Opublikowano

Czy zywotnosc zalezy od rodzaju silnika: diesel/benzyna oraz od pojemosci? Czy tez to nie ma wiekszego znaczenia jaki silnik, liczy sie przebieg?

Opublikowano

U mnie po wymianie oleju w tamtym roku kupionego w Inter Carsie (Mobil 10w40) zaczeło cykać jak holera, przemęczyłem się tak przez rok i teraz zmieniłem olej na taki sam tylko kupiony w dużej hurtowni oleji. Jestem mile zaskoczony, cisza i auto krócej hałasuje po odpaleniu.

Opublikowano
U mnie po wymianie oleju w tamtym roku kupionego w Inter Carsie (Mobil 10w40) zaczeło cykać jak holera, przemęczyłem się tak przez rok i teraz zmieniłem olej na taki sam tylko kupiony w dużej hurtowni oleji. Jestem mile zaskoczony, cisza i auto krócej hałasuje po odpaleniu.

można wyciągnąć z tego jakis wniosek

że kazdy olej jest podrabiany i upłynniany w miejscach największej płynności

Opublikowano

jeśli cyka sporadycznie to normalka i daj sobie z tym spokój, grupa VW/Audi od kilkunastu lat sobie z tym nie radzi i kazdy normalny mechanior ci to powie - te typy tak mają, tak samo jeśli chodzi o sprzęgło, które też w tej grupie jest stosunkowo słabe i nie wytrzymuje tyle co np. w Oplach.

Ja mam 144 tys km. przebiegu (udokumentowane) jak kupiłem 124 tyś. i też mi sporadycznie cykało i cyka :wink: . Sprzęgło też do wymiany.

Przy tym przebiegu nie powinienem słyszeć o tych elementach, a jednak .....

Opublikowano

Czytam i czytam wszystkie posty i aż do garażu nie chce mi się schodzić. Prawie wszystkie objawy mogę zaobserwować w swoim A4 (1,8 175tyś.) Ślady oleju na połączeniu skrzyni biegów i silnika, wysokie sprzęgło, coś cyka po odpaleniu silnika - na szczęście zaraz ustaje, o rozrządzie trzeba by było już pomyśleć (był wymieniany ostatnio przy 94tyś.), może zajrzeć na hamownię by coś poprawić, pomyśleć może o gazie.

P.S.

Wniosek nasuwa się jeden. Na co mnie to było.

Nie ma jak polski fiat - tylko trochę gorzej drogi się trzyma :a4fan: .

Opublikowano

ja mam udokumentowane 201tys., jezdzę na lotosie 10w40, poprzednio na Motulu 10w40 i nic nie cyka!!!!

myslę,że żywotność jest miarą dbania porzednich włascicieli o zmiany oliwki w silniku;jesli ktos zaniedbał i pojeździł na szuwaksie to beda cykać,jak dbał to służą nadal "cichutko"

pozdro

:a4fan:

Wojtek

Opublikowano

Wojtek. Długo już jeździsz na 10W40? Niedługo będę zmieniał i raczej byłbym skłonny coś lepszego zalać. Półsyntetyk lotosu dobry był do malucha i CC.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
Niedługo będę zmieniał i raczej byłbym skłonny coś lepszego zalać

mobil syntetyczny 5w50

Opublikowano

do gmail:

jezdzę na lotosie 10w40 od lat,widziałem juz bebechy silników po nim i nic mu nie brakuje,czysciutko!!!

sam pracuje w lotosie,wiec wiem co leję!!!

twoje twierdzenie o tym oleju jest błedne,bo jak pamietam maluchy jeździły na specjalu itd.

a to juz inna generacja olejów;spełniaja one wymagania vw....

odsyłam do lektury stronki LOTOS OIL,porównania parametrów z innymi olejami i wtedy wypowiedz sie na jego temat!!

parametry olejów sa ustalane i regorystycznie przestrzegane,laboratoria je sprawdzają przy każdej partii wyprodukowanego oleju przed zalaniem w beczki,pojemniki itd.wystawiane sa certyfikaty i to nie jest farsa!!!

jesli ten olej podpadłby w jakikolwiek sposób to traci certyfikaty ,po za tym to nie jest olej z LIDLa "no name"!!!

kazdy leje ,co chce.jesli chcesz przepłacać za mobil/który ,jak to tutaj ktos zasugerował jest zamieniany,albo podrabiany/ to prosze bardzo,ja popieram polski przemysł i leje lotosa!!!

pozdro :a4fan:

Opublikowano

Ja juz sobie obiecalem, ze nastepnym olejem bedzie lotos. Chwali go coraz wiecej ludzi. Do tego rewelacyjna cena i pewnosc oryginalu.

Opublikowano

Nazwa oleju i klasa lepkości Klasa jakości Wskaźnik lepkości Temp. płynięcia Liczba zasadowa TBN

Mobil 1 Rally Formula

5W50 - syntetyk API - SJ/CF EC 184 -54 st.C 12mg KOH/g

Mobil 1 0W40 - syntetyk API - SJ/CF EC II 196 -55 st.C 9mg KOH/g

Mobil 1 Turbo Diesel 0W40 - syntetyk API - CF/SJ EC 196 -55 st.C 9mg KOH/g

Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 -36 st.C 10mg KOH/g

Mobil Super 15W40 - mineralny API - SJ/CF 137; 127 -27 st.C; -26 st.C 10mg KOH/g

BP Visco 5000 5W40 - syntetyk API - SJ/SH/CF EC 170 -36 st.C b.d.

BP Visco 3000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C b.d.

BP Visco 2000 15W40 - mineralny API - SJ/CF 136 -30 st.C b.d.

BP Motor Oil 15W40 - mineralny API - SF/CD 133 -30 st.C b.d.

Castrol Formula SLX 0W30 - syntetyk API - SJ/CF 184 -66 st.C 8,7mg KOH/g

Castrol Formula RS 10W60 - syntetyk API - SJ/CF 179 -57 st.C 8,6mg KOH/g

Castrol TXT Softec Plus 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 169 -42 st.C 8,5mg KOH/g

Castrol GTX5 Lightec 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -39 st.C 9,4mg KOH/g

Castrol GTX3 Protec 15W40 - mineralny API - SJ/CF 144 -27 st.C 9,2mg KOH/g

Castrol GTX 15W40 - mineralny API - SG/CD 140 -33 st.C 9,4mg KOH/g

Lotos Syntetic 5W40 - syntetyk API - SJ/CF EC 165 -53 st.C 11,5mg KOH/g

Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 150 -44 st.C 9,9mg KOH/g

Lotos 15W40 - mineralny API - SG/CD 135 -33 st.C 8,5mg KOH/g

Lotos Diesel 15W40 API - CE/SF 140 -32 st.C 10,5mg KOH/g

Lotos City 15W40 - mineralny API - SF/CC 135 -30 st.C 5,7mg KOH/g

Lotos City Diesel 20W50 - mineralny API - CC 134 -30 st.C 8,5mg KOH/g

Total Quartz 9000 0W40 - syntetyk API - SJ/SH/CF EC II 176 -42 st.C b.d.

Total Quartz 9000 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 172 -53 st.C 11mg KOH/g

Total Quartz 7000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 150 -41 st.C 10,5mg KOH/g

Total Quartz Diesel 7000 10W40 - półsyntetyk API - CF 150 -44 st.C 10,7mg KOH/g

Total Quartz 5000 15W40 - mineralny API - SJ/CF 135 -33 st.C 10mg KOH/g

Total Quartz Diesel 5000 15W40 - mineralny API - CF 140 -37 st.C 10,7mg KOH/g

Shell Helix Ultra 5W40 - syntetyk API - SJ/CF EC 191 -36 st.C 12,7mg KOH/g

Shell Helix Plus 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF EC 160 -36 st.C 10,4mg KOH/g

Shell Helix Super 15W40 - mineralny API - SH/CD 135 -27 st.C 10,6mg KOH/g

Shell Rimula Ultra 10W40 - syntetyk API - CD/CF 164 -45 st.C 17mg KOH/g

troche porównań parametrów

...jak widać są tu oleja omawiane wyżej...zostawiam do przeanalizowania!

http://wojtek75.wrzuta.pl/obraz/onu1c6JJxY/lotos

to artykuł akurat dotyczacy oleju turdus,ale jest opisane jakie są obostrzenia i przepisy,jest to artykuł z zakładowej gazetki lotos-u.

pozdro

Opublikowano

Nie jestem przeciwnikiem LOTUSA, używam go od lat w różnych autach fiatach, seatach, oplach. Nie jestem w żaden sposób związany z firmą a mimo to polecam go innym. Cena oczywiście jest zachęcająca i w moim przypadku była decydująca. Nie chciałbym jednak zaoszczędzić kilku złotych kosztem drogiej naprawy silnika stąd moja wątpliwość dotycząca zalania LOTUSA do silnika audi.

Korzystając z okazji mam pytanie do 'Wojtek75' czy LOTOS 10w40 w opakowaniach 4l i w beczce 200l (w warsztatach) ma te same parametry (zakładam, że dokładnie te same).

Opublikowano

cześć;

jesli masz pewność,że u mechanika,u którego lejesz ten olej z beczki go nie "chrzci" i jest to prawdziwy lotos 10w40,to napewno sa takie same!!

Ja osobiscie jestem przeciwny olejom z beczki,w Polsce za duzo jest przekretów!!!

Nikogo nie złapałem na "chrzczeniu" lotosa,ale nasłuchałem się,cytuję:..jak to głupki kupują mobila,castrola itd.z beczki a to olej z promocji z lidla,norauto i bóg wie co jeszcze..."

Jesli nawet jest tam wlany zamiast mobila,ect.lotos to nie ma sprawy,tylko przepłacasz,ale jesli jest tam olej made in....,to sorry ale lepiej kupić w pewnej hurtowni bańkę 4l i tyle.Przy cenie rynkowej lotosu,nie sądzę aby ktoś chciał podrabiać lotos w bańkach!!

Pozdrawiam i życzę długigo żywota i wielu tys.km. na LOTOSIE!!!! :lol:

oto co podpowiadają fachowcy z CASTROLA:

Producent (marka) AUDI (VAG)

Model A4 1.6i, 1.8i, -Avant

Silnik P

Rok 1995-01

Zastosowania Zalecenie Pojemność (ltr)

Silnik (P) Zalecany Edge Sport 0W-40 3.5

Dobry Magnatec 5W-40 C3

Przekładnia ręczna VW Group Gear Oil G52. Part No. G 052911 2.3

Przekładnia automatyczna VW Group ATF Part No. G 052 162 5.4

Mechanizm różnicowy Ze skrzyni biegów

Płyn chłodniczy Antifreeze SF (g) 7.5

łożyska kół LMX GREASE

Płyn hamulcowy Zalecany RESPONSE DOT 4

Dobry SRF Racing Brake Fluid

Modele z przekładnią automatyczną, mechanizm różnicowy Zalecany VW Group axle oil. Part No. G 052145 1

Dobry SAF-XO

Ukryj uwagi Okresy wymiany oleju

Smar / Uwagi dot. pojemności

g. Systemy chłodzenia: Antifreeze SF dla modeli począwszy od 1/98. Antifreeze SF jest czerwony i nie wolno go mieszać z poprzednimi antyfryzami G10 lub (zielono-niebieskie) stosowanymi w starszych modelach

Uwagi ogólne

1. Zalecenia dot. olejów silnikowych dla modeli od roku 2000 (pojazdy od 05/99) o różnych cyklach obsługowych, stosując oleje LongLife. Tylko pojazdy odpowiednio oznaczone na płytce VIN (numer identyfikacji pojazdu) i/lub określone na wywieszce dealera można eksploatować stosując maksymalne okresy wymiany.

2. Zalecenia odnośnie olejów dla modeli sprzed 1/97: EO VWG 501.01 dla silników benzynowych i wysokoprężnych silników wolnossących; EO VWG 505.00 dla wszystkich silników wysokoprężnych w tym także z turbodoładowaniem. Kombinacje olejów EO VWG 501.01 i EO VWG 505.00, łącznie z 'niskopopiołową' wersją EO VWG 505.00 zaleca się do wszystkich silników. Opcje lepkości: w strefach klimatu umiarkowanego 15W-40/15W-50/ 20W-40/20W-50; poniżej 15°C, 10W-30/10W-40. Do silników benzynowych można stosować oleje SF lub SG, jeżeli zatwierdzone oleje nie są dostępne. W silnikach wysokoprężnych można stosować oleje CD (w turbo-spalinowych wyłącznie do uzupełniania). 3. Układ kierowniczy ze wspomaganiem/ Centralny układ hydrauliczny (modele wyposażone): VWG Part No. G002 000. Niektóre wczesne modele: TQ DEXRON III. Odnieś się do instrukcji obsługi

4. Modele 4x4 ze sprzęgłem typu Haldex; stosować wyłącznie zalecany olej z grupy VW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...