Jump to content
IGNORED

Ubywający płyn chłodniczy


MagdaM

Recommended Posts

Witam,

Tydzień temu zauważyłam wyciekający płyn chłodniczy. Zbiorniczek jednym razem potrafił osuszyć się przez zaledwie jedną noc, po ponownym zalaniu potrafił przetrzymać jednak kilka dni i kilkanaście kilometrów. Mechanicy nie wiedzieli jak to ugryźć - najpierw wymienili korek, później zbiorniczek przy nagrzewnicy, a obecnie dostałam telefon, że to prawdopodobnie jakieś szybko-złączki przy kablach doprowadzających płyn do chłodnicy się już zużyły.

I właśnie o te kable mam pytanie. Mechanik stwierdził, że w hurtowniach brak jakichkolwiek zamienników i trzeba sprowadzić oryginalne części ze sklepów ASO... po 250zł za sztukę. Przy dwóch kablach, robociźnie, i dotychczasowych próbach naprawy problemu wychodzi to niemały wydatek. Wiecie może o jakich kablach on mówi? Czy spotkaliście się z ich tańszymi zamiennikami lub kablami pasującymi od innych marek lub modeli?

Link to comment
Share on other sites

jakiś naciągacz, a nie mechanik
Jakie kable w układzie chłodzenia ???
Może chodzi o łączenie węży z chłodnicą ?
złączka wygląda tak

tutaj do silnika 1.8, ale nie jestem pewny czy pasuje do reszty silników

http://allegro.pl/przewod-waz-chlodnicy-gorny-a4-a6-passat-b5-1-8-i4962776943.html

najlepiej zdiagnozować wyciek samemu może się okazać że problem leży w całkiem innym miejscu

Link to comment
Share on other sites

u mnie tez zaczęło się sączyć i na glebe jutro na podnośnik i diagnoza :kwasny:

Link to comment
Share on other sites

Weź jeszcze pod uwagę króciec z tyłu silnika . Często tam cieknie.

Link to comment
Share on other sites

własnie chcialbym zapytac o ten krociec z tylu silnika w silniku 1,9 tdi w afn 110 kucy czy Ktos moze juz tam grzebal bo mi sie delikatnie saczy z tego miejsca a nie wiem czy tam jest oring jakis czy cos innego uszczelka prosze o pomoc dodam ze w tym kroccu sa 3 swiece do grzania plynu chlodzacego :)

Edited by Vego
Link to comment
Share on other sites

Tak , jest pod nim oring który z biegiem czasu twardnieje i nie trzyma.

Link to comment
Share on other sites

jakieś rady co do jego wymiany, pewnie trzeba puszczać cały płyn z układu

Link to comment
Share on other sites

Nie cały. Króciec jest w górnej części silnika i płynu dużo nie stracisz.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mam problem z cieknącym krućcem z tyłu silnika (1.8 ARG) z węża idącego od nagrzewnicy.

Kruciec wygląda tak:

http://www.directupload.net/file/d/4035/lq4atai8_jpg.htm

Wymieniał ktoś z Was ten oring w środku wtyczki? Nie potrafię nigdzie znaleźć jego wymiarów, a muszę go wymienić, bo gubi płyn.

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś miał może problem z "zapoconym" szybko złączem dolnym do chłodnicy ? Czy pozostaje tylko wymiana "całości" czy można jakiś oring dokupić ? Trochę się sączy z tego :(

Link to comment
Share on other sites

U mnie ciekło właśnie z tego króćca z tyłu silnika (gdzie są świece do grzania płynu) - tutaj wystarczyła wymiana oringu. Drugim miejscem był pękniety plastikowy króciec z boku silnika (tam gdzie znajduję się czujnik temperatury, tutaj potrzebna była wymiana - koszt króćca 20zł.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...