BeyerBrown Opublikowano 4 Maja 2015 Opublikowano 4 Maja 2015 Oglądając dziś komorę silnika zauważyłem na podłużnicy od strony kierowcy brud przylgnięty z powodu cieknącego oleju, a tuż nad nim taki oto "spocony" wężyk: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8SDEydVY1OHFxdEU/view?usp=sharing to ten na drugim planie z plastikowym kolankiem, tuż pod rurką od układu podciśnienia. Od czego on może być?
waskivw Opublikowano 4 Maja 2015 Opublikowano 4 Maja 2015 Wydaje mi się że to może być odpowietrzenie zbiornika paliwa , wężyk idzie pewnie do kanistra oparów , który jak dobrze pamiętam jest po prawym nadkolem , przydało by się zdjęcie z dalszej perspektywy .
BeyerBrown Opublikowano 5 Maja 2015 Autor Opublikowano 5 Maja 2015 (edytowane) Mam wersję US - w niej zbiornik z aktywnym węglem jest we wnęce koła zapasowego, pod blaszaną kopułą. Z tego co kojarzę układ EVAP podlega diagnozie i zawsze mi przechodził wszystko pozytywnie, VCDS nie notował też nieszczelności. Choć zdarzyło się kilka razy jakoś miesiąc temu, że czułem paliwo w kabinie po uruchomieniu silnika, więc coś może być na rzeczy... Potem przestało, więc tematu nie drążyłem Na razie spryskam to miejsce środkiem do czyszczenia silników i zobaczę skąd dokładnie coś cieknie, po brud jest na dużej powierzchni. PS. Jeśli chodzi o odpowietrzenie silnika, którego temat poruszyłem w cudzym wątku , to sprawdziłem na szybko jedną z rur wchodzących do pokrywy zaworów - jest czysta Spocony oliwą jest wąż zaznaczony na rysunku (poz. nr 8): https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8blQxVTZYRVg5QmM/view?usp=sharing gdzie on wchodzi? Edytowane 5 Maja 2015 przez BeyerBrown
waskivw Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 Ok te od pokryw są , czyste , a co z tą nr 7 na rysunku ? Jej nikt nie czyści bo utrudniony dostęp . Kanister oparów możesz mieć faktycznie w bagażniku , S4 miały np. w prawym tylnym nadkolu , ale wężyk musi iść do komory silnika i łączyć się z zaworkiem sterującym , więc stawiam że to będzie on . VCDS nie wykryje niewielkich nieszczelności , dobierze sobie poprawkę w granicach tolerancji i będzie dalej działało aż zabraknie tolerancji i wtedy dopiero wywali błąd .
BeyerBrown Opublikowano 5 Maja 2015 Autor Opublikowano 5 Maja 2015 (edytowane) A to nie wiedziałem, że VCDS oszukuje - myślałem, że jeśli jest jakikolwiek przeciek to wypluje chociaż "small leak" Na razie uporządkuję bałagan karcherem i zobaczę czy powróci Tej rurki nr 7 jeszcze nie sprawdzałem, faktycznie trochę rozbierania będzie by się do niej dostać. Jak pisałem sprawdziłem na szybko tylko tę od pokryw zaworów i była czysta. Sam zawór/eżektor (to coś okrągłe - poz. 6) też się jakoś czyści (może da się w czymś wykąpać? ) czy lepiej kupić inny gdyby był zasyfiony? Gdzie wchodzi wąż nr 8? Update 13:20: Problem pierwszy ma chyba inną przyczynę - mam za dużą ilość płynu od wspomagania - w zbiorniczku jest grubo ponad MAX i wszystko wokoło pod plastikową osłoną (i łącznie z nią) jest zapaskudzone Machery co wymieniały mi zimą magiel na servotronic-owy były tak uczciwe, że dały mały gratis. Wydaję mi się więc, że po wężyku od oparów ściekał płyn aż do tego plastikowego kolanka (a dalej na podłużnicę), bo przechodzi on tuż obok zbiorniczka wspomagania. https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8UndHTDNQSWRJbVE/view?usp=sharing Druga opcja, też związana ze wspomaganiem, to cieknący wąż, którego przy okazji tego moda wymienili. Muszę więc odessać strzykawką trochę płynu, wymyć wszystko w pobliżu i obserwować. Pozostaje jeszcze zatem sprawa z odpowietrzeniem silnika - ten okrągły zawór można rozebrać, przedmuchać lub wymyć? Zaoliwiony wąż nr 8 wydaje mi się, że wchodzi do kolektora... co by na logikę pasowało https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8VGdmaGVvc0xDdlU/view?usp=sharing Edytowane 5 Maja 2015 przez BeyerBrown
waskivw Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 8-ka wchodzi do kolektora ,a zawór da się rozebrać, to jest separator oleju w środku jest membrana która z wiekiem twardnieje , Ja w S4 wymieniałem na nowe .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się