Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie zaworu EGR i przepustnicy w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


QaDo

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm no nie wiem czy tam coś powinno być szczerze mówiąc, ale wątpię, samo z siebie to raczej nic nie wypadło. Napewno sprawdziłbym czy dokładnie wszystko wyschło. Sam miałem tak, że za pierwszym razem nie dosuszyłem i nie działało. I napewno zrobiłbym ten test przepustnicy. i Ważne, żeby było czyszczone rozpuszczalnikiem co mocno i szybko odparowuje, a nie jakimś czyściwem.

Edytowane przez pimpam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dwa dni temu wywalił mi błąd 4892- EGR Valve (N18) P0403 00 (096) Malfunction Intermittent - Not  Confirmed - Tested Since Memory Clear. Objawem było mrugająca kontrolka świec żarowych i auto przymulone. Wczoraj postanowiłem przeczyścić EGR, okazało się że nie miał za dużo sadzy, a w części plastykowej tzn w tej obudowie było trochę oleju. Wyczyściłem to co się dało. Przepustnice też trochę przeczyściłem z sadzy, a części plastykowej nie rozkręcałem ponieważ była sucha. Wszystko poskładałem auto odpaliło, błąd skasowałem. Dzisiaj wracając z pracy to samo, a więc mrugająca kontrolka świec żarowych i zamulone auto. Co może być przyczyną? Czy błąd mówiący o EGR może też wskazywać że coś nie tak z przepustnicą? Jest możliwośc sprawdzenia poprawnego działania EGR i przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, audikrk_ napisał:

Jest test vcdsem. 

A przepustnica miała niepołamane zęby?

Właśnie nie otwierałem obudowy plastykowej na przepustnicy ponieważ z zewnątrz wyglądała ok

Edytowane przez resiak82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, audikrk_ napisał:

Warto tam zaglądnąć, w środku może być ładny syf i na te zęby trzeba popatrzeć

Ale czy od tego syfu itd w przepustnicy może wywalać błąd związany z EGR? We wcześniejszych postach koledzy kąpali elektronike w rozpuszczalniku. Czy izopropanol się nada do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izopropanol jest świetny bo wysycha momentalnie, więc dla elektroniki bezpiecznie ale nie wiem czy uda Ci się zmyć syf izoprop. Musisz spróbować.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro rozbiorę i zobacze co jest tam grane. Tylko zastanawia mnie dlaczego jest błąd EGR a nie przepustnicy. W razie co to nawet nie mam pewności co z tych dwóch rzeczy jest do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A test robiłeś w vcds? żeby sprawdzić i to i to? i najlepiej nie trochę wyczyścić tylko dokładnie. Z doświadczenia wiem, że i elektronikę lubi zalać choć z wierzchu nic na to nie wskazuje, mówię o zaciekach na obudowie na przykład. Wyczyść, złóż, zrób test i będzie wiadomo. Tak przy okazji silniczki też możesz kąpać w czyściwie jak je syf zalał, tylko daj im dobrze oschnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pimpam napisał:

A test robiłeś w vcds? żeby sprawdzić i to i to? i najlepiej nie trochę wyczyścić tylko dokładnie. Z doświadczenia wiem, że i elektronikę lubi zalać choć z wierzchu nic na to nie wskazuje, mówię o zaciekach na obudowie na przykład. Wyczyść, złóż, zrób test i będzie wiadomo. Tak przy okazji silniczki też możesz kąpać w czyściwie jak je syf zalał, tylko daj im dobrze oschnąć.

Właśnie dzisiaj spróbuje zrobić test vcds, tylko nigdzie nie mogę znaleźć czy robić to na odpalonym aucie czy nie? I na co mam zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zgaszonym silniku oczywiście z włączonym zapłonem. No a uwagę zwróć na to czy się w pełni otwiera i zamyka bez żadnych zacięć. Jak złożysz wszystko to egr nie zobaczysz ale w przepustnice będziesz sobie mógł pozaglądać. Poza tym po teście jak coś było nie tak to wywali błędy czy to egr czy przepustnica więc zaglądać tam nie musisz. U mnie tak było z przepustnicą jak ją sprawdzałem i też miała zacięcia pod koniec domykania, test się robił i kończył i w sterowniku wywalało błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, pimpam napisał:

Na zgaszonym silniku oczywiście z włączonym zapłonem. No a uwagę zwróć na to czy się w pełni otwiera i zamyka bez żadnych zacięć. Jak złożysz wszystko to egr nie zobaczysz ale w przepustnice będziesz sobie mógł pozaglądać. Poza tym po teście jak coś było nie tak to wywali błędy czy to egr czy przepustnica więc zaglądać tam nie musisz. U mnie tak było z przepustnicą jak ją sprawdzałem i też miała zacięcia pod koniec domykania, test się robił i kończył i w sterowniku wywalało błąd.

ok, dzięki. Zrobie testy jeszcze przed rozebraniem wszystkiego. Zdejmę tylko wąż aby widzieć klapkę od przepustnicy

Zawartość dodana 59 minutes later
Godzinę temu, pimpam napisał:

Na zgaszonym silniku oczywiście z włączonym zapłonem. No a uwagę zwróć na to czy się w pełni otwiera i zamyka bez żadnych zacięć. Jak złożysz wszystko to egr nie zobaczysz ale w przepustnice będziesz sobie mógł pozaglądać. Poza tym po teście jak coś było nie tak to wywali błędy czy to egr czy przepustnica więc zaglądać tam nie musisz. U mnie tak było z przepustnicą jak ją sprawdzałem i też miała zacięcia pod koniec domykania, test się robił i kończył i w sterowniku wywalało błąd.

A więc test zrobiłem. Przepustnica ładnie chodziła. Po tym wszystkim sprawdziłem i zero błędów. Czyli niby urządzenia dobre są to dlaczego po jakimś czasie wyskakuje mi błąd 4892 auto zamulone i mrugają śxiece żarowe?

20170216_155418.jpg

Zawartość dodana 23 minutes later

Panowie czy te śrubki można również odkręcić w celu przeczyszczenia? Widze między tymi plastykami olej i chciałbym to przeczyścić, o ile oczywiście się nie porozlatuje wszystko?

Zawartość dodana 24 minutes later

20170216_173525.jpg

Zawartość dodana 35 minutes later

Chyba się wykończę. Przed czyszczeniem miałem błąd 4892 - EGR Valve (N18) Przed czyszczeniem zrobiłem w VCDS basic Setting  Adaptation of EGR valve i Test of throttle valve adaptation. Po tym zabrałem się za czyszczenie. Wszystko poskładałem w przepustnicy w części elektronicznej było czyściutko (trochę kurzu tylko którego przedmuchałem kompresorem) Auto odpaliło, pochodziło trochę i sprawdziłem błędy a tu d*pa cztery kolejne, wcześniej ich nie było. Masakra co się dzieje? Czy te błędy mogły się pokazać przez to, że zrobiłem adaptacje EGR i przepustnicy?

20170216_163254.jpg

20170216_195918.jpg

20170216_195944.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzę silniczek przepustnicy i czujnik położenia przepustnicy. Niczego nie kąpałeś?żadnej elektroniki czy silniczka? co do egr i błędów  sprawdź chłodnicę spalin  Może być po prostu zużycie materiału niestety w ostateczności i po prostu zostaje wymiana.

Edytowane przez pimpam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pimpam napisał:

No widzę silniczek przepustnicy i czujnik położenia przepustnicy. Niczego nie kąpałeś?żadnej elektroniki czy silniczka? Może być po prostu zużycie materiału niestety w ostateczności i po prostu zostaje wymiana.

Niczego nie kąpałem ponieważ nie było potrzeby. Tylko skąd te błędy? Wcześnie miałem tylko jeden 4892 EGR. A tu teraz inne cztery. Czy tum że zrobiłem adaptację w BS przed niczego nie spieprzyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no adaptacją nic nie zepsułeś dziwne, że doszły nowe błędy.....nic ci nie upadło czasem? nie rozbierałeś na części pierwsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pimpam napisał:

Nie no adaptacją nic nie zepsułeś dziwne, że doszły nowe błędy.....nic ci nie upadło czasem? nie rozbierałeś na części pierwsze?

Nic nie upadło. Jestem wk.....ny na maksa. Człowiek chce dobrze a sra się jeszcze więcej. Nawet nie wiem co te błedy tak do końca oznaczają. Może coś z przewodami instalacją jest pochrzanione? coś przetarte albo co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te od przepustnicy to tj mówię silniczek i czujnik położenia. Co do egr to sprawdziłbym chłodnicę spalin i sam egr bo jak dla mnie on może być padnięty. No przewody mogłyby być ale jak robisz test i słychać, że działa to zasilanie jest to samo przy adaptacji egr jak go słychać jak pracuje więc trzeba sprawdzić i posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...