tuner2002 Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Witajcie. Przedstawiam Wam dwa filmiki na których chce Wam pokazać jak moje 2.0 ALT sie zachowuje. Zacznijmy od tego, że wymieniłem: - wariator, - kierownice powietrza (gruszke) - cewki zapłonowe na BERU - świece zapłonowe na Bosch platinum - termostat - czujnik temperatury silnika 4 pin z głowicy - wyczyszczona i skalibrowana przepustnica https://www.youtube.com/watch?v=2VODwkq8RqU https://www.youtube.com/watch?v=qMBHeDHl8qA&feature=youtu.be A samochód dalej chodzi jak chodził, czyli przerywa na zimnym silniku (dokładniej to przerywa tylko jak chodzi na ssaniu) jeśli zejdzie ze ssania po ok minucie czy dwóch to auto chodzi jak nowe. Po podpięciu VAG-COM wyskakują dwa błędy silnika: 2 Faults Found: 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure P1479 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Readiness: 0000 0000 Czy miał już ktoś z Was taki przypadek? Już mi ręce opadają co to może być. Powiem Wam jeszcze, że mam dziwne uczucie, bo jak odpalę auto i przejadę jakieś 10 metrów to pedał hamulca tak jakby odskoczy. A wyskakuje mi błąd Vacum. Ale czy to, może mieć jakiś związek z falującymi obrotami na zimnym silniku? Wszystkie przewody sprawdziłem i są szczelne. Aha, ostatnio jak wymieniałem czujnik 4pin od temperatury silnika i silnik uruchomiłem bez tego czujnika to samochód działał idealnie! Ale za to wentylator włączył sie na maxa z chłodnicy :/ A jak podłączyłem nowy czujnik temperatury to falowanie wróciło dalej. Bo bez podpiętego czujnika auto chyba nie uruchamia ssania. Więc moim problemem jest ssanie w tym aucie. Ale co odpowiada za ssanie? Jaki element? Przewód? Testowałem tak kilka dni i jak odepnę czujnik 4pin to nic nie przerywa a jak podłącze to przerywa jak na filmiku. Ratujcie! Męczę się już z tym pół roku i nic. Jak ktoś powie mi co to jest i auto zacznie normalnie chodzić to stawiam Jacka&Daniels'a Nie żartuję !
Dajmon Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 To mi wygląda jakby silnik załapywał lewe powietrze I się krztusił. Możliwe że zasysa je od strony kolektora dolotowego skoro piszesz że wszystkie węże sprawne. Weź jakiegoś sprayu i popsikaj zaraz pod tymimi wtryskami od gazu pod uszczelki kolektora dolotowego. Przekonasz się czy czasem silnik go nie zassie i czy nie wejdzie na większe obroty. Co do błędu podciśnienia dla hamulców,to coś jest uszkodzone. Nie podpowiem ci jednak za dużo bo ja mam skrzynie manualną a Ty masz automat. Jeśli jednak nasze bebechy zbytnio się nie różnią to ja bym sprawdził ezektor. Podciśnienie z przepustnicy zaciąga powietrze przez ten ezektor zapewniając serwu hamulcowemu prawidłowe działanie. Serwo z kolei odpowiada za dzialanie pedalu i hamulców. Może masz ten ezektor zapchany olejem lub jakimś masłem. Stąd może być twardy hamulec, a hamulce ciężko działają. Sprawdź. Znalazłem jeszcze taki link https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=QFtSVcSJAYOHygPe4oHwDg&url=http://forum.vw-passat.pl/threads/72604-17887-Brake-Boost-Vacuum-System-Mechanical-Failure-P1479&ved=0CB4QFjAA&usg=AFQjCNGEnU6iN0x9uz8mBO8136Y9xPtjLA
tuner2002 Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Opublikowano 13 Maja 2015 (edytowane) Dzisiaj popsikam i zobaczymy. A tak na marginesie chce też wymienić te cztery gumy łączące kolektor dolotowy z silnikiem bo może tam coś ucieka. Tylko muszę wymontować listwę wtryskową. Czy wtryski są wkręcane w kolektor czy po odkręceniu całej listwy wystarczy szarpnąć do góry żeby wyszły? Nie chce niczego urwać :/ A co do eżektora to coś mi nie pasuje. Ja mam tam zwykły trójnik (przepływ powietrza we wszystkie strony). Ma ktoś numer seryjny żebym mógł zamówić w ASO taki eżektor? Edytowane 13 Maja 2015 przez tuner2002
benyA4 Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 wtryski sa tylko wcisniete wiec po odkreceniu listwy wystarczy szarpnac. A tu masz wszystko na temat eżektora http://a4-klub.pl/index.php?/topic/275929-ezektor-jak-to-dziala/
tuner2002 Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Opublikowano 13 Maja 2015 Ten eżektor mnie zdziwił, że mam tam zwykły trójnik, no ale samochód zawsze to miał odkąd kupiłem więc na pewno to nie jest wina tego falowania obrotów. A co do ssania to wiecie co odpowiada w tym silniku za ssanie? Bo tylko na ssaniu to się dzieje jak jest zimny. Może jest jakiś dodatkowy zawór, klapka czy coś?
benyA4 Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 ssanie jest automatyczne, komputer odczytuje temperature silnika i powietrza i dostosowuje otwarcie przepustnicy.
tuner2002 Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Opublikowano 13 Maja 2015 Rozumiem, że temperature silnika odczytuje z czujnika 4PIN, który znajduje się z tyłu silnika od strony grodzi? A temperature powietrza? Bo ten czujnik 4PIN już wymieniłem.
tuner2002 Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Opublikowano 13 Maja 2015 Popsikałem dzisiaj sprayem miejsca uszczelek, łączeń elementów dolotowych i nic Nie wiem co to. Może przepustnica? Ale przecież żadnych błedów na vagu nie pokazuje! Sprawdź przepływomierz Vag nie pokazuje błędów, a inaczej chyba nie da sie sprawdzić ;/
emay Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 Jak masz drugi na podmiane to sprawdzisz. Możesz jeszcze wypiac kostkę z przeplywomierza i sprawdzić jak będzie. Na vag nie widziałem jeszcze żeby pokazywalo padnięty maf
tuner2002 Opublikowano 14 Maja 2015 Autor Opublikowano 14 Maja 2015 A co myślicie o przepustnicy? Żadnych błędów nie pokazuje, ale może jest faktycznie uszokodzona. Bo skoro ona steruje ssaniem a tylko na ssaniu się to dzieje.... Bo przecież jak odłącze czujnik temperatury 4PIN i odpalę samochód to nie ma tego przerywania..... A lewego powietrza auto nie ciągnie bo wszystkie węże są całe (a nawet gdyby było jakieś mikro pęknięcie niezauważalne okiem) to nie chce mi się wierzyć, że silnik tak mocno by przerywał.
imbusek Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Mam identyczny przypadek trzy lata z tym walcze i nic. kupa części wymieniona i nic ale faktycznie przepustnica to dobry pomysl aby sprawdzic.
mati95115 Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Proponuje podpiąć kompa i zobaczyć jak zachowuje się przepustnica po odpaleniu
tuner2002 Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Opublikowano 25 Maja 2015 (edytowane) Kupiłem dzisiaj przepustnice i wymienie, innej opcji jak na razie nie widze. Jako, że nie znalazłem rozwiązania tego przerywania silnika postanowiłem kupić wszystkie elementy dolotu. Za te wszystkie części zapłaciłem 210zł. Są wyciągniete ze sprawnego samochodu. Wymienie to sam, bo juz nie ufa mechanikom w mojej okolicy i zobaczymy efekty. Kupiłem mianowicie kompletny kolektor ssący ze wszystkimi czujnikami (oprócz gruszki bo mam nową kupioną), listwe wtryskową, przepływomierz i przepustnice. http://wrzucaj.net/image/QjJ http://wrzucaj.net/images/2015/05/19/a2.jpg Całość niestety wymienie dopiero za jakiś tydzien lub dwa bo aktualnie codziennie potrzebuje samochód a pracuje do poźna :/ W sobotę znalazłem jednak chwilkę czasu i wymieniłem układ ssący. Samochód jak na razie (2 dni) chodzi bez zarzutu. Mam nadzieje, że tak już zostanie. Przesyłam dwie fotki z całej operacji: http://naforum.zapodaj.net/340d5cbd8e81.jpg.html http://naforum.zapodaj.net/9a152adef56b.jpg.html Edytowane 19 Maja 2015 przez tuner2002
Byku85 Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 Kupiłem dzisiaj przepustnice i wymienie, innej opcji jak na razie nie widze. Jako, że nie znalazłem rozwiązania tego przerywania silnika postanowiłem kupić wszystkie elementy dolotu. Za te wszystkie części zapłaciłem 210zł. Są wyciągniete ze sprawnego samochodu. Wymienie to sam, bo juz nie ufa mechanikom w mojej okolicy i zobaczymy efekty. Kupiłem mianowicie kompletny kolektor ssący ze wszystkimi czujnikami (oprócz gruszki bo mam nową kupioną), listwe wtryskową, przepływomierz i przepustnice. http://wrzucaj.net/image/QjJ http://wrzucaj.net/images/2015/05/19/a2.jpg Całość niestety wymienie dopiero za jakiś tydzien lub dwa bo aktualnie codziennie potrzebuje samochód a pracuje do poźna :/ W sobotę znalazłem jednak chwilkę czasu i wymieniłem układ ssący. Samochód jak na razie (2 dni) chodzi bez zarzutu. Mam nadzieje, że tak już zostanie. Przesyłam dwie fotki z całej operacji: http://naforum.zapodaj.net/340d5cbd8e81.jpg.html http://naforum.zapodaj.net/9a152adef56b.jpg.html Witaj widze ze masz taki sam trójnik jak ja więc chyba takie tez wychodzily. Mam pytanie chodzi mi dokładnie o pompe wspomagania siły hamowania to ta obok zbiorniczka płynu wspomagania czy jak zapalisz silnik to ona szumi tak jakby zasysane było z niej powietrze bo u mnie szumi a mechanik twierdzi ze tak być nie powinno
marcin3551 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Witam. Kolego czy możesz napisać czy wymiana kolektora z przepustnicą pomogła bo mam taki sam objaw jak u ciebie. Auto przez minute porusza gwałtownie przepustnicą przez co słychać takie syczenie i podczas ruszania zamula i potrafi zgasnąć.Dzieje się tak tylko na zimnym silniku.
killler Opublikowano 25 Lutego 2017 Opublikowano 25 Lutego 2017 odkopie troszke temat bo mam ten sam problem, znalazl ktos wkoncu przyczyne ?moze ktos cos doradzi nie chce w ciemno wymieniac wszystkiego bo to sie mija z celem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się