mati1991lw Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 Witajcie... Buczy Mi strasznie na biegu jałowym. jak kręce kierownica lewo prawo to strasznie dudni coś a jak skręce koła na maxa to piszczy pasek wielorowkowy. wymieniany rozrząd , pasek pompa wody dodam że przed wymianą miałem to samo. podobnie dzieje sie na filmiku z tego linka tylko że u mnie mniej dudni ale te same objawy , wspomagania działa niezależnie od obrotów silnika, płyn wspomagania jest . wiec o co chodzi czy ktoś wie ?
eaglent Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 może pompa wspomagania? jak otworzysz mache to slychac jej glosna prace podczas ruchów kierownicy?
mati1991lw Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Opublikowano 13 Maja 2015 jak ruszam kierownicą na wolnych obrotach piszczy pasek. jak dodam delikatnie gazu np 1000 obrotow wszystko przestaje, jak pokrece kierownicą to czuć buczenie i piszczy pasek, nic już nie słychać na wyższych obrotach tak jakby od 1500 ;d
eaglent Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 a jaki kolor ma płyn? powinien byc zielonkawy byleby nie czarna smoła.
mati1991lw Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Opublikowano 13 Maja 2015 (edytowane) Płyn jest zielony.. co to może być ? Edytowane 13 Maja 2015 przez mati1991lw
skbart Opublikowano 14 Maja 2015 Opublikowano 14 Maja 2015 Płyn jest zielony.. co to może być ? Miałem tak tylko bez tego dudnienia. Poprosiłem przy okazji przeglądu o naciągnięcie paska od pompy wspomagania. Problem znikł.
mati1991lw Opublikowano 14 Maja 2015 Autor Opublikowano 14 Maja 2015 no tak tylko że u mnie napinacz drga i stad te dźwięki są . byłem u mechanika sa dwie diagnozy albo uszkodzony napinac paska wieloklinowego albo uszkodzone sprzegiełko alternatora. ja stawiam na to drugi bo przez jakiś czas słychać było metaliczny dźwiek przy alternatorze dzisiaj rozkręciłem silnik do 4 tyś obrotów i nagle zgasiłem go to alternator wirnik alternatora zatrzymał sie gwałtownie a nie powinno być tak że alternator powinien chodzić jeszcze przez jakiś czas po wyłączeniu silnika ? w końcu po to jest to sprzegiełko tak?
skbart Opublikowano 14 Maja 2015 Opublikowano 14 Maja 2015 Ja zamieniałem te sprzęgło już dwa razy bo się posypało. Podobno jest tak ze przy zbyt dużych prędkościach obrotowych silnika nie dopuszcza do spalenia alternatora.
mati1991lw Opublikowano 14 Maja 2015 Autor Opublikowano 14 Maja 2015 I Jaki Objaw Miałes ? miałeś takie buczenie ? miałes tez że na biegu jałowym pasek drgał okropnie tak że przy skręcie kierownicą pompa wspomagania stawała ;d
skbart Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 I Jaki Objaw Miałes ? miałeś takie buczenie ? miałes tez że na biegu jałowym pasek drgał okropnie tak że przy skręcie kierownicą pompa wspomagania stawała ;d Za każdym razem kończyło się w taki sam sposób. Hamowało, przestawało się kręcić, pasek się zaczynał ślizgać, zaczynało go rzucać na boki, strzępił się i pękał. Poproszę dziś kolegę to zobaczę jak zachowuje się takie sprzęgło po zgaszeniu silnika, czy staje czy jeszcze przez chwilę się kręci.
mati1991lw Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Opublikowano 16 Maja 2015 u mnie tylko własnie paskiem rzuca na każdą z możliwych stron, napinacz lata jak szalony, w środku słychać że buczy okropnie i przy skreceniu kierownicy pompa wspomagania zatrzymuje sie i pasek piszczy podejrzewam że przez to że jest luźny pompa staje ;/ na początku myślałem że pompe ch u j strzelił no ale nie bo wspomagania kierownicy działa normalnie potem stwierdziłem że maglownica ale po oblukaniu sprawy doszedłem do wniosku że nie moze to być maglownica bo nie mam żadnych luzów i żadnych objawów, zostało mi tylko to sprzegiełko sprawdziłem to z ziomkiem i po dogazowaniu do 4 tys obrotów i zatrzymaniu silnika alternator też sie zatrzymuje a nie powinien sie kręcić?
eaglent Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 a moze wymien napinacz skoro pasek tak skacze?
mati1991lw Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Opublikowano 16 Maja 2015 napinacz był sprawdzany i według mechanika jest dobry... mówił mi że skoro nawala sprzegło to napinacz bd skakał;/ taki napinacz 460zł;/ a takie sprzegiełko 100zł
Mozgu Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Sprzegielko jest po to ze alternator dosc ciezko sie kreci. I jesli zmieniasz biegi i obroty szybko spadaja a alternator jeszcze chwile obraca sie jeszcze szybciej niz rolka. To zeby pasek go nie wyhamowywal. zmien na poczatek rolke. A napinacz da sie kupic taniej. Za okolo 270-290zl.
janusz_stg Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Winę za ten stan ponosi co prawda nowy ale niskiej jakości napinacz. Przerobiłem to u siebie.Kupiłem napinacz febi i nie okazał się on najlepszym rozwiązaniem. Dudniało na wolnych obrotach i strasznie szarpało paskiem. W modelu 1Z nie występuje fabrycznie sprzęgło alternatora ale ori napinacz kosztuje ok 350 zł. Zaryzykowałem i dokupiłem zamiennik sztywnego koła alternatora na taki ze sprzęgiełkiem. Objawy dudnienia i skakanie paska ustąpiło.Polecam takie rozwiązanie bo na skaczącym pasku nie zarobisz na napinacze.
Musafa Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 a jaki kolor ma płyn? powinien byc zielonkawy byleby nie czarna smoła. A jakby czarna smoła ?>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się