Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku🥂🎇 ​
IGNOROWANY

Słabe przyspieszenie 1.9 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po co kombinujesz?

Jak auto wpada w awatyjny to do sprawdzenia:

-układ (wężyki) podcisnienia

-dolot

-jeśli układ podciśnienia oraz dolot są szczelne to zamiana n75 z n18

Jeśli nadal łapie awaryjny to turbo do czyszczenia.

Wysłane z mojego GT-I9100

Jeszcze czujnik doladowania może być walniety

Opublikowano

no jak robiłem logi to miałem przeładowanie wiec raczej turbo do czyszczenia ale chciałem go przepalić na wysokich obrotach bo to aż tak często nie wpada w tryb awaryjny

a jak sprawdzić ten czujnik doładowania oraz gdzie się on znajduje?

Opublikowano

Czujnik doładowania, czyli map sensor masz umieszczony na rurze dolotu przy grodzi.

Tyrath, jeśli padnie map sensor to na vagu będzie błąd o jego uszkodzeniu lecz rzadko kiedy ten czujnik pada.

Wysłane z mojego GT-I9100

Opublikowano

Tylko jak zamoczę turbinę to również i wirnik ;). Z tego co czytałem to lepiej go nie czyścić aby nie stracił wyważenia, więc jak ?.

Opublikowano

Czujnik doładowania, czyli map sensor masz umieszczony na rurze dolotu przy grodzi.

Tyrath, jeśli padnie map sensor to na vagu będzie błąd o jego uszkodzeniu lecz rzadko kiedy ten czujnik pada.

Wysłane z mojego GT-I9100

Dzisiaj podmienialem u wujka czujnik, bo mu odcinało zawsze przy 3k, na wolnych obrotach pokazywał doladowanie prawie 2. Po podmiance na mój sprawny czujnik problem calkowicie ustąpił

P.S. zero bledu o jego uszkodzeniu na vagu. Z czujnikami często tak jest, wywali blad dopiero przy całkowitym padnieciu, przy blednych pomiarach komputer nie wie ze pomiar jest biedny

Opublikowano (edytowane)

Dlatego robi się logi po których widać co jest nie halo ;)

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Przepływka jest ok ale turbo łapie optymalne doładowanie dopiero przy 2100 rpm i dlatego słabo jedzie, według mnie masz zaoliwiony czujnik doładowania w ecu i cały przewód, świadczą o tym skoki doładowania, mimo ze doładowanie jest osiągnięte %mapy idzie cały czas w góre co potwierdzą moje przypuszczenia.

Opublikowano

Czujnik ecu był czysty, ten wężyk 10 cm wymieniłem, w nim też nie było ani grama oleju.

Opublikowano

przy sztandze turba nie grzebałes ??

Opublikowano

Nie, nic nie kręciłem. ;)

Opublikowano

A sprawdzałeś czy układ na dole od turbo do ic jest szczelny ?

Opublikowano

Niech sprawdzi szczelność całego dolotu.

Przy turbinie węże najlepiej odkręcić i sprawdzić ich stan.

Wąż łączący filt z turbiną przeciera się od spodu przy opasce jeśli ktoś ma go tak skręconego.

Wysłane z mojego GT-I9100

Opublikowano

Cały dolot był czyszczony wraz z IC, szczelność sprawdzona opaski podociskane, żadna guma nie przetarta. ;)

Opublikowano

dziwna sprawa, napewno chodzi o sterowanie turbem. Mozna jeszcze raz sprawdzić układa podcisnienia i N75

Opublikowano

Późno wstające turbo... może Ci się po prostu takie lipne trafiło albo masz bardzo mocno zapchany katalizator.

Ile ma auto przejechane?

Wysłane z mojego GT-I9100

Opublikowano

Wygląda to tak jak by przycinały sie łopatki lub podcisnienie niedomagało. 0% mapy do max doładowanie, 99% to minimalne doładowanie, na biegu jałowym łopatki ustawione sa na max doładowanie w praktyce ok 20-30% u ciebie ECU przy 2100rpm zdejmuje doładowanie ponieważ osiągnął wymagane cisnienie skutkuje to zwiększeniem % czyli zmniejszeniem doładowania a mimo to cisnienie idzie w góre i to dość długo, nastepnie jak juz spada to do 1800mbar.

Według mnie albo ktos zle złożył turbo albo go wogole nie wyczyścił, jest tez opcja z podcisnieniem a raczej jego nie domaganiem ale to szybko mozna zweryfikować.

Opublikowano

Wężyki podciśnienia wymieniłem wszystkie(oprócz tego od tej kuli na dole). Zaworek podmieniałem z n18, efekt taki, że samochód nie jedzie praktycznie a wszystkie kable podłączone prawidłowo. Katalizator sprawdzę przy okazji wymianny złącza elastycznego(na przyszły tydzień może), samochód ma przejechane 243tyś. Dla świetego spokoju sam sprawdzę jeszcze tą turbinę. Lukaszooo o jaką weryfikację ci chodzi ?. ;)

Opublikowano

wakuometr w reke podłanczas sie w miejsce gruszki turba, logujesz grupe 11 BS, powinno pojawiać sie i znikać - 0,63 Bar, jesli jest powiedzmy -0,50bar turbo nie bedzie chodziło prawidłowo.

Opublikowano

Witam chlopaki mam taka prośbę czy moglibyscie nagrac filmik jak to robicie rozpolowianie czyszczenie i spowrotem skladanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...