Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uboga/bogata mieszanka paliwa (A4/B6)ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie

Możecie podrzucić jakiś trop jeśli chodzi o błąd jak w temacie ? Od kilku miesięcy borykam się z błędem P0171 i P0172 czyli mieszkanka paliwowa zbyt uboga lub zbyt bogata. Wstępne naprawy jakie zrobiłęm to wymiana sondy przed katalizatorem niestety nie rozwiązała problemu. Po przeanalizowaniu forum, stron itp. zawsze występuje kilka głównych części jak własnie sonda, przepływka, odma no i zasysanie lewego powietrza w układzie dolotowym. Jak myślicie, gdzie szukać przyczyny ? Ostatnio nawet usłyszałem, że katalizator może być przyczyną. Czy borykał się ktoś z was z podobną bolączką ? Gdzie szukać problemu bo już mnie to męczy :)

Edit:

Teraz dochodzi jeszcze opcja z tego co wyczytałem na forum problem kierownicy powietrznej i jej pękniętej membrany. ?

Edytowane przez ananaseq1
Opublikowano

Kierownicę warto sprawdzić i łatwo zdiagnozować jej uszkodzenie. Zdejmij dekielek przykrywający dźwigienkę odpal auto i dodaj energicznie gazu, druga osoba niech obserwuje dźwigienkę. Dźwigienka powinna wykonać ruch wraz z dodaniem gazu. Jeśli się nie rusza to do sprawdzenia masz membranę i wężyk podciśnienia który idzie do gruszki. Dodam tylko że miałem dziurawą membranę, dźwigienka się nie ruszała a błędów nie było ;)

Opublikowano

Kierownicę warto sprawdzić i łatwo zdiagnozować jej uszkodzenie. Zdejmij dekielek przykrywający dźwigienkę odpal auto i dodaj energicznie gazu, druga osoba niech obserwuje dźwigienkę. Dźwigienka powinna wykonać ruch wraz z dodaniem gazu. Jeśli się nie rusza to do sprawdzenia masz membranę i wężyk podciśnienia który idzie do gruszki. Dodam tylko że miałem dziurawą membranę, dźwigienka się nie ruszała a błędów nie było ;)

Własnie sprawdziłem kierownice powietrzną wstępnie działa jak należy, dźwignia pracuje jak nalezy a jej stan również idealny (żadnych pęknięć itp). zdjąłem całość membrana też cała. Pytanie tylko czy to normalne, że dźwignia reaguje dopiero przy wyższych obrotach i mocnym przygazowaniu ? W sensie reakcaj dźwigni dopiero przy ok 3,5-4 tys obr. i na prawde trzeba mocno przygazować.

Na innej stronie forum http://a4-klub.pl/index.php?/topic/239150-zmulony-silnik-do-3500-obr-podpowiecie/page-7na filmiku zachowania dźwigni w VW widać ewidentnie, że dźwinignia reaguje od razu z dodaniem gazu

Opublikowano

Tak działa u mnie po wymianie membrany. Nagrałem filmik.

Opublikowano

kubinia twój filmik jednak wiele tłumaczy, u mnie jednak chyba coś jest nie tak z membraną... nie reaguje tak szybko na gaz jak u Ciebie. Chyba jeszcze raz musze rozebrać gruchę. Dzieki.

Opublikowano

Rozbierz gruszkę, wyciągnij membranę z dźwigienką, umyj ładnie pod kranem a składając z powrotem możesz posmarować membranę na brzegach wazeliną techniczną. Ja tak zrobiłem, wazelinka ładnie konserwuje gumę i zawsze tam troszkę uszczelni. Może taki zabieg pomoże :)

Opublikowano

Rozbierz gruszkę, wyciągnij membranę z dźwigienką, umyj ładnie pod kranem a składając z powrotem możesz posmarować membranę na brzegach wazeliną techniczną. Ja tak zrobiłem, wazelinka ładnie konserwuje gumę i zawsze tam troszkę uszczelni. Może taki zabieg pomoże :)

kolego czy zeby sie dzwigienka ruszyla mocno musisz nacisnac na gaz? bo u mnie dziala grucha tylko tak jak poprzedni kolega pisal trzeba mocno gaz wcisnac gwaltownie.

kubinia twój filmik jednak wiele tłumaczy, u mnie jednak chyba coś jest nie tak z membraną... nie reaguje tak szybko na gaz jak u Ciebie. Chyba jeszcze raz musze rozebrać gruchę. Dzieki.

Witam. Kolego powiedz czy zrobiles cos z ta grucha i jakie rezultaty bo chyba mam podobny problem

Opublikowano

Sprawdź czujniki temperatury. Zielony i szary.

Opublikowano

kolego czy zeby sie dzwigienka ruszyla mocno musisz nacisnac na gaz? bo u mnie dziala grucha tylko tak jak poprzedni kolega pisal trzeba mocno gaz wcisnac gwaltownie.

Nie muszę mocno deptać na pedał gazu, wystarczy że musnę nogą i jest reakcja, Tak jak pisałem, wyczyściłem wszystko ładnie i posmarowałem wazeliną techniczną, która pewnie uszczelniła dodatkowo membranę.

Opublikowano

kolego czy zeby sie dzwigienka ruszyla mocno musisz nacisnac na gaz? bo u mnie dziala grucha tylko tak jak poprzedni kolega pisal trzeba mocno gaz wcisnac gwaltownie.

Nie muszę mocno deptać na pedał gazu, wystarczy że musnę nogą i jest reakcja, Tak jak pisałem, wyczyściłem wszystko ładnie i posmarowałem wazeliną techniczną, która pewnie uszczelniła dodatkowo membranę.

a wyciagales te lopatki z kolektora? lekko to chodzi u Ciebie? gruche robilem dziura byla, posmarowalem dzwignie. Ale to musi mocno dzialac bo przeciez ta sprezyne dosc trwarda sciska. Wiec twierdzisz ze moze podcisninie puszczac miedzi membrana a obudowa?

Opublikowano

A ja jeżdżę z cały czas otwartą na stałe i wtedy się dopiero bryka zbiera!! Spróbuj cie, pozdro :-)

Opublikowano

A ja jeżdżę z cały czas otwartą na stałe i wtedy się dopiero bryka zbiera!! Spróbuj cie, pozdro :-)

a zobacze, zeby byla saly czas otwarta trzeba sprzezyne wyjac? wyskakuja jakies bledy?

Opublikowano

witam :hi:

posiadam A4 B6 2,0 2004 r i również borykam sie z tym błędem zbyt uboga bogata mieszanka dodam ze kierownica kolektora ssącego działa i jest sprawna w 100 % moje pytanie gdzie szukac problemu co sprawdzić i jak posiadam vag ale to moje pierwsza jednostka PB :) wcześniej same diesle

nagrałem prace kierownicy można rzucić okiem :naughty:

będę wdzięczny za każda sugestie :banan: :banan: :banan:

Opublikowano

Zloguj dynamicznie kanaly 002+033.

Opublikowano

Zloguj dynamicznie kanaly 002+033.

czyli co kompa podpiac i 4 bieg i od 2 tysiecy obrotow do konca pozniej 5 i tez do konca i zamiescic logi ???

Opublikowano

Wystarczy na 3, od niskich do odcinki, wczesniej zerknij na kanal 032 i spisz wartosci z dwoch okienek, potem skasuj bledy nawet jak nic nie bedzie i zrob loga.

Opublikowano

Podepnę się pod temat, dziś wymieniłem silnik ALT w A4 B6 i po uruchomieniu chodzi ładnie ale już wiem że nie działa kierownica powietrza, gruszka chyba dziurawa ale wygląda na to że musiała nie działać od dawna jednak jest coś co mnie niepokoi a mianowicie podczas przyspieszania jak i na wolnych obrotach słychać jakby był założony sportowy stożkowy filtr bo buczy w dolocie tak od 2500 obrotów a jak jadę delikatnie to prawie tego nie słychać. Dodatkowo w parametrach sond są duże odchylenia od 0% do + lub - nawet 20. Co może być przyczyną? Poprzedni silnik brał dużo oleju nie miał ogrzewania i wciągał płyn chłodzący. Pojawia mi się błąd ubogiej lub bogatej mieszanki.

Jakie powinno być podciśnienie w kolektorze i czy powinno się diametralnie zmieniać po dodaniu gazu bo u mnie ten parametr bardzo powoli reaguje może mam zatkany czujnik podciśnienia?? Gdzie on jest??


Dodam że mam podejrzenie zapchanego katalizatora po poprzednim silniku ktory powoli tracil moc przed wymiana i łykał płyn chłodzący bo rano była biała chmura i częste dolewki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...