Jump to content

Drgania kierownicy przy obracaniu na postoju tylko na wolnych obrotach


Recommended Posts

Moje B8 wyposażone w servotronic ma następująca przypadłość: podczas postoju na wolnych obrotach przy kręceniu kierownicą wyczuwam delikatne drgania. Wystarczy delikatnie dodać gazu i kłopot znika. Sprawdzałem, że płyn wspomagania mam na poziomie odpowiadającym mniej więcej temu jakby łączeniu/zgrzaniu zbiorniczka (taki jakby wystający pierścień wokół). Problem nie jest jakiś specjalnie palący - da się z tym żyć - ale może już ktoś spotkał się z tematem?

Link to post
Share on other sites

Mi w ASO powiedzieli że ten typ tak ma.

Jak zacznie ci popiskowac pasek na maksymalnie skręconej kierownicy to bedzie zatarte koło pasowe.

Jestem świeżo po wymianie koła i paska i ta przypadłość o której piszesz jest prawie już nie wyczówalna.

U mnie też było tak, że na łysych oponach objaw był łagodniejszy, a po zmianie opon na nowe nasilił się.

Link to post
Share on other sites

U mnie też było tak, że na łysych oponach objaw był łagodniejszy, a po zmianie opon na nowe nasilił się.

A to ciekawe, bo na logikę na łysych jest przecież większy opór... Tak jak pisałem - jakoś mi to bardzo nie przeszkadza ale wiadomo - fajnie jak wszystko jest na tip-top.

Link to post
Share on other sites

Ja też miałem podobne objawy. Okazało się ze jak mi dwumase robili to nie dokręcili jednej śruby od maglownicy.

Link to post
Share on other sites

Ja mam to samo i gdzieś kiedyś czytałem , że chłopaki wymieniali wąż wysokiego ciśnienia czy jakoś tak i niby pomagało.

Link to post
Share on other sites

Wg mnie jest to po prostu wysokie obciążenie pompy wspomagania. Całkiem mozliwe, że propozycja Waldka jest dobra gdyż nadmiar ciśnienia mógłby powodować taki problem

Link to post
Share on other sites

Ja też miałem podobne objawy. Okazało się ze jak mi dwumase robili to nie dokręcili jednej śruby od maglownicy.

Niedawno miałem robione sprzęgło i dwumas - być może tu leży przyczyna. Sprawdzę przy najbliższym przeglądzie, bo szczerze mówiąc ta przypadłość jest tak mało i rzadko odczuwalna, że przestałem na to zwracać uwagę...

Edited by barneius
Link to post
Share on other sites

A mimo to odczuwalna i denerwująca :(

W sumie nie przestałeś na to zwracać uwagi i na pewno dopóki nie będziesz miał jak piszesz na tip top to nie przestaniesz! :wink:

Link to post
Share on other sites

U mnie z czasem było to coraz bardziej odczuwalne. W końcu zawiozłem do mechanika i taka była diagnoza. Chociaż w pierwszej chwili powiedział że maglownica może być uszkodzona.

Link to post
Share on other sites

U mnie jest tak samo najbardziej to czuć na parkingu podziemnym jak podłoga jest pomalowana farba i czuć aż takie przeskoki kierowcy na asfalcie jest to prawie nie wyczuwalne pewnie ten typ tak ma

Edited by spknet
Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam podobny problem co autor tego wątku ale drgania kierownicy podczas postoju są dużo silniejsze niż lekkie drgania ;)

Kręcąc kierownicą w lewo lub w prawo (skrzynia automat - bieg P) co któryś obrót kierownicy drgania są tak silnie na kierownicy jakby wpadała w jakąś wibrację. Na zewnątrz też słychać te drgania. Jak jadę powoli do przodu lub toczę się na wstecznym biegu to drgania są odczuwalne dużo mniej. Czy mieliście podobny przypadek?

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Witam. Czy komuś udało się rozwiązać problem drgania kierownicy przy kręcaniu kierownicą. Mam podobny objaw, gdy kręcę na wolnych obraotach to drga kiera, jak dodam gazu to nie. z góry dzięki

Link to post
Share on other sites

przyłączam sie do tematu. Też mam drgania kierownicy na wolnych obrotach. Strasznie jest to wkurzające Drży kierownica a jak stoję na zewnątrz i ktoś kręci to widać jak koła też drgają. Podczas jazdy nie ma tego objawu. Bez względu czy opony letnie czy zimowe czy na asfalcie, ziemi czy śniegu drganie to występuje. Nie mam pomysłu co może być przyczyną

Link to post
Share on other sites

Koledzy ktoś wie na jaki nr trzeba by było wymienić ten przewód bo jakoś nie mogę odnaleźć tego wątku na forum...

Link to post
Share on other sites

znalazłem poniższe numery przewodów. Oczywiście końcowa litera odpowiada pewnie za rodzaj i model silnika. Ktoś potwierdzi że wymiana tych przewodów coś zmienia?

nr z przewodu KRÓTKIEGO:

8K1422891AJ

8K1 422 891 AJ

nr z przewodu DŁUGIEGO:

8K1422893CT

8K1 422 893 CT

Link to post
Share on other sites

gdzie mogę sprawdzić jakie numery potrzebuję do 2,0 TDI CAGA z 2008r.

i drugie pytanie: czy komuś wymiana tych węży pomogła?


70127524b3cb2a4fmed.png

który wąż trzeba wymienić żeby drgania ustały ?? ( o ile potwierdzona jest informacje że ich wymiana komuś pomogła)

Link to post
Share on other sites

czy ten numer 8K1422893CT został później zastąpiony tym numerem 8K1422893R??

coś zostało zmienione? Czy może mogę zastąpić tego węża nowszym modelem?

Link to post
Share on other sites

Daj znać sikszak czy wymiana coś pomogła bo coraz bardziej mnie te drgania irytują. Masz servotronic czy zwykłe wspomaganie?

Link to post
Share on other sites

Pewnie chodzi o ten dłuższy,między pompą a przekładnią,żeby zwiększyć przepływ oleju potrzebnego do równej pracy wspomagania.

Link to post
Share on other sites

Daj znać sikszak czy wymiana coś pomogła bo coraz bardziej mnie te drgania irytują. Masz servotronic czy zwykłe wspomaganie?

Pewnie że dam znać.

Ja mam servotronica :)


moje pytanie jest jeszcze takie. Czy przyczyną drgań jest to że wąż ze starości "spuchł" i pompa nie nadąża ładować ciśnienia bo średnica węża jest większa? Czy moę odwrotnie wąż ze starości się "zawęził" i pompa nie daje rady przepchać w odpowiednim czasie potrzebnej ilości ciśnienia? Nie wiem na co zwracać uwagę kupując używane węże. Co poprawili po 2009r?

Link to post
Share on other sites
Nie wiem na co zwracać uwagę kupując używane węże.

jestes pewnien ze jak kupisz uzywke wszystko bedzie ok ? :kox: lepiej swoj stary przerobić z odpowiednia wieksza srednica

Sa przeciez firmy co takie rzeczy robią :wink:

Link to post
Share on other sites

A może zastosować płyn do wspomagania z citroena,jest rzadszy więc może łatwiej "przeleci" przez starego "wunża"?:) Tylko czy to nie zabije wspomagania?

Link to post
Share on other sites

ok. Pewnie masz rację. Ale mam jeszcze pytanie. Kolega ma w garażu u siebie wąż o numerze 8K1422893CS czym on różni się od 8K1422893CT?

Bo mógłbym bezkosztowo teraz wymienić na ten od kolegi i sprawdzić czy coś pomogło, ale zanim zacznę chcę mieć pewność że wąż ten będzie pasował

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...