Drgania kierownicy przy obracaniu na postoju tylko na wolnych obrotach
10 10

    77 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Moje B8 wyposażone w servotronic ma następująca przypadłość: podczas postoju na wolnych obrotach przy kręceniu kierownicą wyczuwam delikatne drgania. Wystarczy delikatnie dodać gazu i kłopot znika. Sprawdzałem, że płyn wspomagania mam na poziomie odpowiadającym mniej więcej temu jakby łączeniu/zgrzaniu zbiorniczka (taki jakby wystający pierścień wokół). Problem nie jest jakiś specjalnie palący - da się z tym żyć - ale może już ktoś spotkał się z tematem?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mi w ASO powiedzieli że ten typ tak ma.

    Jak zacznie ci popiskowac pasek na maksymalnie skręconej kierownicy to bedzie zatarte koło pasowe.

    Jestem świeżo po wymianie koła i paska i ta przypadłość o której piszesz jest prawie już nie wyczówalna.

    U mnie też było tak, że na łysych oponach objaw był łagodniejszy, a po zmianie opon na nowe nasilił się.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie też było tak, że na łysych oponach objaw był łagodniejszy, a po zmianie opon na nowe nasilił się.

    A to ciekawe, bo na logikę na łysych jest przecież większy opór... Tak jak pisałem - jakoś mi to bardzo nie przeszkadza ale wiadomo - fajnie jak wszystko jest na tip-top.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja też miałem podobne objawy. Okazało się ze jak mi dwumase robili to nie dokręcili jednej śruby od maglownicy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam to samo i gdzieś kiedyś czytałem , że chłopaki wymieniali wąż wysokiego ciśnienia czy jakoś tak i niby pomagało.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wg mnie jest to po prostu wysokie obciążenie pompy wspomagania. Całkiem mozliwe, że propozycja Waldka jest dobra gdyż nadmiar ciśnienia mógłby powodować taki problem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja też miałem podobne objawy. Okazało się ze jak mi dwumase robili to nie dokręcili jednej śruby od maglownicy.

    Niedawno miałem robione sprzęgło i dwumas - być może tu leży przyczyna. Sprawdzę przy najbliższym przeglądzie, bo szczerze mówiąc ta przypadłość jest tak mało i rzadko odczuwalna, że przestałem na to zwracać uwagę...

    Edytowane przez barneius

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A mimo to odczuwalna i denerwująca :(

    W sumie nie przestałeś na to zwracać uwagi i na pewno dopóki nie będziesz miał jak piszesz na tip top to nie przestaniesz! :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie z czasem było to coraz bardziej odczuwalne. W końcu zawiozłem do mechanika i taka była diagnoza. Chociaż w pierwszej chwili powiedział że maglownica może być uszkodzona.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie jest tak samo najbardziej to czuć na parkingu podziemnym jak podłoga jest pomalowana farba i czuć aż takie przeskoki kierowcy na asfalcie jest to prawie nie wyczuwalne pewnie ten typ tak ma

    Edytowane przez spknet

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    pewnie ten typ tak ma

    po paru miesiącach właśnie tak do tego podchodzę :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy a ktoś próbował wymieniać olej wspomagania? Może stary jest i powoduje takie objawy..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam,

    Mam podobny problem co autor tego wątku ale drgania kierownicy podczas postoju są dużo silniejsze niż lekkie drgania ;)

    Kręcąc kierownicą w lewo lub w prawo (skrzynia automat - bieg P) co któryś obrót kierownicy drgania są tak silnie na kierownicy jakby wpadała w jakąś wibrację. Na zewnątrz też słychać te drgania. Jak jadę powoli do przodu lub toczę się na wstecznym biegu to drgania są odczuwalne dużo mniej. Czy mieliście podobny przypadek?

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. Czy komuś udało się rozwiązać problem drgania kierownicy przy kręcaniu kierownicą. Mam podobny objaw, gdy kręcę na wolnych obraotach to drga kiera, jak dodam gazu to nie. z góry dzięki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    przyłączam sie do tematu. Też mam drgania kierownicy na wolnych obrotach. Strasznie jest to wkurzające Drży kierownica a jak stoję na zewnątrz i ktoś kręci to widać jak koła też drgają. Podczas jazdy nie ma tego objawu. Bez względu czy opony letnie czy zimowe czy na asfalcie, ziemi czy śniegu drganie to występuje. Nie mam pomysłu co może być przyczyną

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Też mam te objawy,chyba czas pomyśleć o jakimś Japończyku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy ktoś wie na jaki nr trzeba by było wymienić ten przewód bo jakoś nie mogę odnaleźć tego wątku na forum...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    znalazłem poniższe numery przewodów. Oczywiście końcowa litera odpowiada pewnie za rodzaj i model silnika. Ktoś potwierdzi że wymiana tych przewodów coś zmienia?

    nr z przewodu KRÓTKIEGO:

    8K1422891AJ

    8K1 422 891 AJ

    nr z przewodu DŁUGIEGO:

    8K1422893CT

    8K1 422 893 CT

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    8K1422891AJ jest dla 1N1 1N3

    8K1422893CT jest dla diesla do 07.2009

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    gdzie mogę sprawdzić jakie numery potrzebuję do 2,0 TDI CAGA z 2008r.

    i drugie pytanie: czy komuś wymiana tych węży pomogła?


    70127524b3cb2a4fmed.png

    który wąż trzeba wymienić żeby drgania ustały ?? ( o ile potwierdzona jest informacje że ich wymiana komuś pomogła)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    8K1422891AJ - pozycja 10
    8K1422893CT - pozycja 8

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    czy ten numer 8K1422893CT został później zastąpiony tym numerem 8K1422893R??

    coś zostało zmienione? Czy może mogę zastąpić tego węża nowszym modelem?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Daj znać sikszak czy wymiana coś pomogła bo coraz bardziej mnie te drgania irytują. Masz servotronic czy zwykłe wspomaganie?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    8K1422893CT--->8R1422893R

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pewnie chodzi o ten dłuższy,między pompą a przekładnią,żeby zwiększyć przepływ oleju potrzebnego do równej pracy wspomagania.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Daj znać sikszak czy wymiana coś pomogła bo coraz bardziej mnie te drgania irytują. Masz servotronic czy zwykłe wspomaganie?

    Pewnie że dam znać.

    Ja mam servotronica :)


    moje pytanie jest jeszcze takie. Czy przyczyną drgań jest to że wąż ze starości "spuchł" i pompa nie nadąża ładować ciśnienia bo średnica węża jest większa? Czy moę odwrotnie wąż ze starości się "zawęził" i pompa nie daje rady przepchać w odpowiednim czasie potrzebnej ilości ciśnienia? Nie wiem na co zwracać uwagę kupując używane węże. Co poprawili po 2009r?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Nie wiem na co zwracać uwagę kupując używane węże.

    jestes pewnien ze jak kupisz uzywke wszystko bedzie ok ? :kox: lepiej swoj stary przerobić z odpowiednia wieksza srednica

    Sa przeciez firmy co takie rzeczy robią :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A może zastosować płyn do wspomagania z citroena,jest rzadszy więc może łatwiej "przeleci" przez starego "wunża"?:) Tylko czy to nie zabije wspomagania?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ok. Pewnie masz rację. Ale mam jeszcze pytanie. Kolega ma w garażu u siebie wąż o numerze 8K1422893CS czym on różni się od 8K1422893CT?

    Bo mógłbym bezkosztowo teraz wymienić na ten od kolegi i sprawdzić czy coś pomogło, ale zanim zacznę chcę mieć pewność że wąż ten będzie pasował

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    8K1422893CS pasuje tylko do A5 CABRIO

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    10 10

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy