barneius 1 Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Moje B8 wyposażone w servotronic ma następująca przypadłość: podczas postoju na wolnych obrotach przy kręceniu kierownicą wyczuwam delikatne drgania. Wystarczy delikatnie dodać gazu i kłopot znika. Sprawdzałem, że płyn wspomagania mam na poziomie odpowiadającym mniej więcej temu jakby łączeniu/zgrzaniu zbiorniczka (taki jakby wystający pierścień wokół). Problem nie jest jakiś specjalnie palący - da się z tym żyć - ale może już ktoś spotkał się z tematem? Link to post Share on other sites
gregziel 1 Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Mi w ASO powiedzieli że ten typ tak ma. Jak zacznie ci popiskowac pasek na maksymalnie skręconej kierownicy to bedzie zatarte koło pasowe. Jestem świeżo po wymianie koła i paska i ta przypadłość o której piszesz jest prawie już nie wyczówalna. U mnie też było tak, że na łysych oponach objaw był łagodniejszy, a po zmianie opon na nowe nasilił się. Link to post Share on other sites
barneius 1 Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 U mnie też było tak, że na łysych oponach objaw był łagodniejszy, a po zmianie opon na nowe nasilił się. A to ciekawe, bo na logikę na łysych jest przecież większy opór... Tak jak pisałem - jakoś mi to bardzo nie przeszkadza ale wiadomo - fajnie jak wszystko jest na tip-top. Link to post Share on other sites
neptus 0 Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Ja też miałem podobne objawy. Okazało się ze jak mi dwumase robili to nie dokręcili jednej śruby od maglownicy. Link to post Share on other sites
waldih1979 1 Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Ja mam to samo i gdzieś kiedyś czytałem , że chłopaki wymieniali wąż wysokiego ciśnienia czy jakoś tak i niby pomagało. Link to post Share on other sites
QaDo 2 Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Wg mnie jest to po prostu wysokie obciążenie pompy wspomagania. Całkiem mozliwe, że propozycja Waldka jest dobra gdyż nadmiar ciśnienia mógłby powodować taki problem Link to post Share on other sites
barneius 1 Posted July 8, 2015 Author Share Posted July 8, 2015 (edited) Ja też miałem podobne objawy. Okazało się ze jak mi dwumase robili to nie dokręcili jednej śruby od maglownicy. Niedawno miałem robione sprzęgło i dwumas - być może tu leży przyczyna. Sprawdzę przy najbliższym przeglądzie, bo szczerze mówiąc ta przypadłość jest tak mało i rzadko odczuwalna, że przestałem na to zwracać uwagę... Edited July 8, 2015 by barneius Link to post Share on other sites
beny2303 4 Posted July 8, 2015 Share Posted July 8, 2015 A mimo to odczuwalna i denerwująca W sumie nie przestałeś na to zwracać uwagi i na pewno dopóki nie będziesz miał jak piszesz na tip top to nie przestaniesz! Link to post Share on other sites
neptus 0 Posted July 8, 2015 Share Posted July 8, 2015 U mnie z czasem było to coraz bardziej odczuwalne. W końcu zawiozłem do mechanika i taka była diagnoza. Chociaż w pierwszej chwili powiedział że maglownica może być uszkodzona. Link to post Share on other sites
spknet 1 Posted July 25, 2015 Share Posted July 25, 2015 (edited) U mnie jest tak samo najbardziej to czuć na parkingu podziemnym jak podłoga jest pomalowana farba i czuć aż takie przeskoki kierowcy na asfalcie jest to prawie nie wyczuwalne pewnie ten typ tak ma Edited July 25, 2015 by spknet Link to post Share on other sites
barneius 1 Posted August 5, 2015 Author Share Posted August 5, 2015 pewnie ten typ tak ma po paru miesiącach właśnie tak do tego podchodzę Link to post Share on other sites
kobuzzz 1 Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Koledzy a ktoś próbował wymieniać olej wspomagania? Może stary jest i powoduje takie objawy.. Link to post Share on other sites
chesterman 0 Posted September 10, 2015 Share Posted September 10, 2015 Witam, Mam podobny problem co autor tego wątku ale drgania kierownicy podczas postoju są dużo silniejsze niż lekkie drgania Kręcąc kierownicą w lewo lub w prawo (skrzynia automat - bieg P) co któryś obrót kierownicy drgania są tak silnie na kierownicy jakby wpadała w jakąś wibrację. Na zewnątrz też słychać te drgania. Jak jadę powoli do przodu lub toczę się na wstecznym biegu to drgania są odczuwalne dużo mniej. Czy mieliście podobny przypadek? Pozdrawiam Link to post Share on other sites
rybix 0 Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Witam. Czy komuś udało się rozwiązać problem drgania kierownicy przy kręcaniu kierownicą. Mam podobny objaw, gdy kręcę na wolnych obraotach to drga kiera, jak dodam gazu to nie. z góry dzięki Link to post Share on other sites
sikszak 2 Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 przyłączam sie do tematu. Też mam drgania kierownicy na wolnych obrotach. Strasznie jest to wkurzające Drży kierownica a jak stoję na zewnątrz i ktoś kręci to widać jak koła też drgają. Podczas jazdy nie ma tego objawu. Bez względu czy opony letnie czy zimowe czy na asfalcie, ziemi czy śniegu drganie to występuje. Nie mam pomysłu co może być przyczyną Link to post Share on other sites
fidmac 1 Posted November 3, 2015 Share Posted November 3, 2015 Też mam te objawy,chyba czas pomyśleć o jakimś Japończyku. Link to post Share on other sites
kobuzzz 1 Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 Koledzy ktoś wie na jaki nr trzeba by było wymienić ten przewód bo jakoś nie mogę odnaleźć tego wątku na forum... Link to post Share on other sites
sikszak 2 Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 znalazłem poniższe numery przewodów. Oczywiście końcowa litera odpowiada pewnie za rodzaj i model silnika. Ktoś potwierdzi że wymiana tych przewodów coś zmienia? nr z przewodu KRÓTKIEGO: 8K1422891AJ 8K1 422 891 AJ nr z przewodu DŁUGIEGO: 8K1422893CT 8K1 422 893 CT Link to post Share on other sites
wrclaguna 283 Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 8K1422891AJ jest dla 1N1 1N3 8K1422893CT jest dla diesla do 07.2009 Link to post Share on other sites
sikszak 2 Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 gdzie mogę sprawdzić jakie numery potrzebuję do 2,0 TDI CAGA z 2008r. i drugie pytanie: czy komuś wymiana tych węży pomogła? który wąż trzeba wymienić żeby drgania ustały ?? ( o ile potwierdzona jest informacje że ich wymiana komuś pomogła) Link to post Share on other sites
wrclaguna 283 Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 8K1422891AJ - pozycja 108K1422893CT - pozycja 8 Link to post Share on other sites
sikszak 2 Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 czy ten numer 8K1422893CT został później zastąpiony tym numerem 8K1422893R?? coś zostało zmienione? Czy może mogę zastąpić tego węża nowszym modelem? Link to post Share on other sites
waldih1979 1 Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 Daj znać sikszak czy wymiana coś pomogła bo coraz bardziej mnie te drgania irytują. Masz servotronic czy zwykłe wspomaganie? Link to post Share on other sites
wrclaguna 283 Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 8K1422893CT--->8R1422893R Link to post Share on other sites
fidmac 1 Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 Pewnie chodzi o ten dłuższy,między pompą a przekładnią,żeby zwiększyć przepływ oleju potrzebnego do równej pracy wspomagania. Link to post Share on other sites
sikszak 2 Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Daj znać sikszak czy wymiana coś pomogła bo coraz bardziej mnie te drgania irytują. Masz servotronic czy zwykłe wspomaganie? Pewnie że dam znać. Ja mam servotronica moje pytanie jest jeszcze takie. Czy przyczyną drgań jest to że wąż ze starości "spuchł" i pompa nie nadąża ładować ciśnienia bo średnica węża jest większa? Czy moę odwrotnie wąż ze starości się "zawęził" i pompa nie daje rady przepchać w odpowiednim czasie potrzebnej ilości ciśnienia? Nie wiem na co zwracać uwagę kupując używane węże. Co poprawili po 2009r? Link to post Share on other sites
wrclaguna 283 Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Nie wiem na co zwracać uwagę kupując używane węże. jestes pewnien ze jak kupisz uzywke wszystko bedzie ok ? lepiej swoj stary przerobić z odpowiednia wieksza srednica Sa przeciez firmy co takie rzeczy robią Link to post Share on other sites
fidmac 1 Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 A może zastosować płyn do wspomagania z citroena,jest rzadszy więc może łatwiej "przeleci" przez starego "wunża"? Tylko czy to nie zabije wspomagania? Link to post Share on other sites
sikszak 2 Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 ok. Pewnie masz rację. Ale mam jeszcze pytanie. Kolega ma w garażu u siebie wąż o numerze 8K1422893CS czym on różni się od 8K1422893CT? Bo mógłbym bezkosztowo teraz wymienić na ten od kolegi i sprawdzić czy coś pomogło, ale zanim zacznę chcę mieć pewność że wąż ten będzie pasował Link to post Share on other sites
wrclaguna 283 Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 8K1422893CS pasuje tylko do A5 CABRIO Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now