Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawieszające się obroty.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim :):hi:

Mam spory problem i nie wiem już co z tym robić. Początkowo samochód mi szarpał przy gwałtownym dodaniu gazu i "wisiał" błąd przepustnicy (nie pamiętam już jaki).

Podjąłem się wyczyszczenia przepustnicy z racji ładnej pogody, była niemiłosiernie brudna, sprayem do gaźników wyczyściłem na błysk, założyłem i pojawił się problem.

Samochód jeździ, odzyskał moc, nie szarpie.

Walczyłem chwilę z adaptacją (kanały 001 i 098), przepustnica się zaadaptowała (przynajmniej ruszała się pod maską, nie stawiała oporów).

Tylko mam problem z wolnymi obrotami teraz, stoją ~1000rpm, lub wachlują/zacinają się w przedziale 1400-1600.

Pojawił się błąd 533 (00533 - Idle Speed Regulation 19-00 - Lower Limit).

Kasuje go, adaptuje przepustnice, odpalam - wszystko jest super póki nie dotknę pedału gazu, błąd wraca, obroty głupieją. Jeśli nie dotknę wszystko super.

Próbowałem już:

-wszystkich rodzajów adaptacji

-sprawdziłem podciśnienia

-odłączałem akumulator x razy + przywracałem ustawienia pierwotne sterownika

-dolot szczelny na 100%

-zdemontowałem i zamontowałem przepustnicę raz jeszcze, wszystko chodzi i złożone cacy/uszczelki etc na miejscu.

-linka chodzi płynnie, nie jest napięta

- zrobiłem 40km licząc na cud, nic z tego

-lambda pracuje, zapłonu nie ustawię, to ahl z cewką.

I tutaj moje pytanie - co mogłem spierdzielić?

Może zrzucić znów przepustnicę na stół i odkręcić ten czarny dekielek? I tam szukać przyczyny?

Ratujcie :kox:

Edytowane przez woytazz
Opublikowano

Jedyne co ci zostało to pogrzebac pod dekielkiem przepustnicy badz wymiana jej.

Opublikowano

Ehh czyli nieźle sobie roboty dołożyłem, no ale nic, dziękuję :) . Przestanie padać i wezmę się za to. Jeśli komuś jeszcze coś wpadnie do głowy śmiało pisać :hi:

Opublikowano

Podoginaj blaszki przeczysc styki pod dekielkiem moze cos pomoze i jak na dlugo tego nie wiadomo.

Opublikowano (edytowane)

Tylko mam problem z wolnymi obrotami teraz,wachlują/zacinają się w przedziale 1400-1600.

woytazz i jak udało Ci się opanować sytuację? Bo mi od wczoraj się takie coś dzieje (idealnie w takim samym przedziale się u mnie też robi) na PB i LPG i nie wiem od czego zacząć...

Edytowane przez maximus86
Opublikowano (edytowane)

Tak, jakimś cudem się udało. Rozkręciłem dekielek, elektronikę umyłem w spirytusie, ścieżki wyczyściłem denaturatem + spryskałem preparatem do odtłuszczania tarcz/sprzęgieł :) . Ale najpierw oczywiście sprawdź błędy. Mi po tym zabiegu błąd zniknął, adaptacje udało się zrobić vagiem 409.1, 311.2 u mnie nie dawał rady. :wink: W razie problemów pisz.

A no i przepustnica na błysk

WP_20150531_15_11_40_Pro.jpg

WP_20150531_15_11_55_Pro.jpg

Edytowane przez woytazz
Opublikowano

Tylko mam problem z wolnymi obrotami teraz,wachlują/zacinają się w przedziale 1400-1600.

woytazz i jak udało Ci się opanować sytuację? Bo mi od wczoraj się takie coś dzieje (idealnie w takim samym przedziale się u mnie też robi) na PB i LPG i nie wiem od czego zacząć...

Zacznij od sprawdzenia błędów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...