woytazz Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 (edytowane) Cześć wszystkim Mam spory problem i nie wiem już co z tym robić. Początkowo samochód mi szarpał przy gwałtownym dodaniu gazu i "wisiał" błąd przepustnicy (nie pamiętam już jaki). Podjąłem się wyczyszczenia przepustnicy z racji ładnej pogody, była niemiłosiernie brudna, sprayem do gaźników wyczyściłem na błysk, założyłem i pojawił się problem. Samochód jeździ, odzyskał moc, nie szarpie. Walczyłem chwilę z adaptacją (kanały 001 i 098), przepustnica się zaadaptowała (przynajmniej ruszała się pod maską, nie stawiała oporów). Tylko mam problem z wolnymi obrotami teraz, stoją ~1000rpm, lub wachlują/zacinają się w przedziale 1400-1600. Pojawił się błąd 533 (00533 - Idle Speed Regulation 19-00 - Lower Limit). Kasuje go, adaptuje przepustnice, odpalam - wszystko jest super póki nie dotknę pedału gazu, błąd wraca, obroty głupieją. Jeśli nie dotknę wszystko super. Próbowałem już: -wszystkich rodzajów adaptacji -sprawdziłem podciśnienia -odłączałem akumulator x razy + przywracałem ustawienia pierwotne sterownika -dolot szczelny na 100% -zdemontowałem i zamontowałem przepustnicę raz jeszcze, wszystko chodzi i złożone cacy/uszczelki etc na miejscu. -linka chodzi płynnie, nie jest napięta - zrobiłem 40km licząc na cud, nic z tego -lambda pracuje, zapłonu nie ustawię, to ahl z cewką. I tutaj moje pytanie - co mogłem spierdzielić? Może zrzucić znów przepustnicę na stół i odkręcić ten czarny dekielek? I tam szukać przyczyny? Ratujcie Edytowane 25 Maja 2015 przez woytazz
neoxpl Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Jedyne co ci zostało to pogrzebac pod dekielkiem przepustnicy badz wymiana jej.
woytazz Opublikowano 26 Maja 2015 Autor Opublikowano 26 Maja 2015 Ehh czyli nieźle sobie roboty dołożyłem, no ale nic, dziękuję . Przestanie padać i wezmę się za to. Jeśli komuś jeszcze coś wpadnie do głowy śmiało pisać
neoxpl Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Podoginaj blaszki przeczysc styki pod dekielkiem moze cos pomoze i jak na dlugo tego nie wiadomo.
maximus86 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 (edytowane) Tylko mam problem z wolnymi obrotami teraz,wachlują/zacinają się w przedziale 1400-1600. woytazz i jak udało Ci się opanować sytuację? Bo mi od wczoraj się takie coś dzieje (idealnie w takim samym przedziale się u mnie też robi) na PB i LPG i nie wiem od czego zacząć... Edytowane 30 Czerwca 2015 przez maximus86
woytazz Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2015 (edytowane) Tak, jakimś cudem się udało. Rozkręciłem dekielek, elektronikę umyłem w spirytusie, ścieżki wyczyściłem denaturatem + spryskałem preparatem do odtłuszczania tarcz/sprzęgieł . Ale najpierw oczywiście sprawdź błędy. Mi po tym zabiegu błąd zniknął, adaptacje udało się zrobić vagiem 409.1, 311.2 u mnie nie dawał rady. W razie problemów pisz. A no i przepustnica na błysk Edytowane 30 Czerwca 2015 przez woytazz
jacek70 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Tylko mam problem z wolnymi obrotami teraz,wachlują/zacinają się w przedziale 1400-1600. woytazz i jak udało Ci się opanować sytuację? Bo mi od wczoraj się takie coś dzieje (idealnie w takim samym przedziale się u mnie też robi) na PB i LPG i nie wiem od czego zacząć... Zacznij od sprawdzenia błędów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się