robert2844 Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Witam skonczył mi sie silnik 2.0 BPW. Obróciły sie panewki w silniku i skrzywił sie wał pomimo zrobienia swapa pompy olejowej . Z tego co mówił mechanik nie opłaca sie go remontować Kupiłem goły słupek od silnika 1 9 BkE i wtym tygodniu bedzie robiona zamiana. Mam pytanie czy po przełozeniu wszystkich elementów włacznie z pompowtryskami od zatartego silnika bedzie mi dobrze chodził nowy silnik 1.9 bke ,czy musze zrobić korekte softu , zaznaczam ze wczesniej miałem wywalony dpf ze sterownika oraz usuniety fizycznie .I tylko jescze jedno pytanko wczesniej BPW miał 140 kucy ,a BKE ma 115 , czy po zalozeniu pompowtryskow od BPW nadal bedzie miał 140 kucy i ewentualnie czy nie bedzie za bardzo wyżyłowany,Dziekuje za pomoc
robert2844 Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Opublikowano 25 Maja 2015 Autko miało przelatane 300 tysiakow . Własnie juz nie che tej 2,0 BPW i dlatego kupiłem 1,9 do modelu B7
SotoM Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 2u litrówka to rozwiercony 1,9... wtryki jak swoje wrzócisz to raczej zmiana softu bedzie konieczna- kiedyc jak do 1,.9 (101km) wsadzało sie Pd od 130km to nie jeździło to - bez zmiany softu sie nie obeszło... ciekawe co było przyczyną zatarcia motoru...
piotrsob1 Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Kilka osób na forum rozważało przed Tobą taką opcję, ale na rozważaniach się kończyło Tak że ciężko o kogoś z praktyką w tym względzie Jak to BKE ma wałek rozrządu przystosowany do obsługi DPF-a , to na pewno po przekładce to będzie jeździć, czy trzeba będzie robić korektę softu , to się okaże w praniu Nie pamiętam który z silników 1,9 od B7 był przystosowany do DPF-a, BRB czy BKE. Ma to o tyle znaczenie, że profile krzywek wałka rozrządu napędzające pompki się różnią , właśnie w zależności od tego czy był przystosowany pod DPF. Jeżeli w tym słupku co zakupiłeś wałek jest zwykły , to raczej bez korekty softu się nie obejdzie Na pewno obejrzał bym wałki w obydwóch motorach , bo trwałością to one nie grzeszą Tak ogólnie to nie powinno być większych problemów z przekładką, bo to praktycznie te same słupki, różnią się tylko pojemnością ( raptem 5% )i obecnością wałków wyrównoważających. Po zamontowaniu osprzętu z BPW wszystko powinno śmigać bezproblemowo, otwarta pozostaję tylko sprawa ewentualnej korekty softu Z ciekawością będę obserwował temat P.S. Ciekawy jestem jak długo stare BPW, chodziło po wywaleniu wałków, i czy aby na pewno był po tej operacji zaślepiony kanał olejowy, doprowadzający olej do smarowania już nieobecnych wałków Nie było problemu z ciśnieniem oleju ? Bo powiem Ci że dół w tych silnikach (układ korbowo-tłokowy) raczej nie jest mocno awaryjny
robert2844 Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Opublikowano 29 Maja 2015 Silik zamontowany w aucie . Mam wrażenie ze nie odczułem spadku mocy, Chyba ciągnie tak samo zamontowany BKE jak stary uszkodzony BPW.Na razie po przejechaniu około 300 km chyba troszke mniej pożera paliwka . Z tego co wyczytałem silnik BKE nie był przystosowany do obsługi DPF ,także nie wiem czy jest sens robić robić korekte softu , tym bardziej że tak jak pisałem wczesniej miałem wywalony DPF ze sterownika oraz fizycznie.Odnosnie uszkodzonego silnika BPW swap pompy oleju robiłem prawie trzy lata temu ,zaraz po kupnie autka i oczywiscie kanał olejowy był nagwintowany i zaslepiony śrubką wkręcona na klej
piotrsob1 Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 (edytowane) Jakieś kwiatki przy robocie wystąpiły? Jak oceniasz samą idee wrzucenia 1,9 zamiast BPW ? Edytowane 29 Maja 2015 przez piotrsob1
robert2844 Opublikowano 30 Maja 2015 Autor Opublikowano 30 Maja 2015 W sumie nie jestem mechanikiem samochodowym,tylko elektrykiem od troszke wiekszych prądów i napięć .Racazej nie było wiekszych problemów z wymianą silnika .Razem z silnikiem poszła do wymiany dwumasa ,która równo rok temu wymieniałem,Jak sie okazało miała duże luzy i oddałem ją na reklamacje do kolegi Dzik z tego forum ,-Jak oceniam idee wrzucenia silnika 1.,9 tdi zamiast BPW -hmm czy ja wiem .gdybym wiedział ze 2.0 tdi to takie padło ,to na pewno bym nie kupił takiego auta z tym silnikem .Mam od czterech lat z czipowanego passata z 2001 r z silnikem 1.9 tdi AVB i w silniku oprócz wymian ekspoatacyjnych ,oraz rozrządu nic sie nie dzieje.
piotrsob1 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Konstrukcyjnie te silniki się nie wiele od siebie różnią, tylko że do 2004 były Made in Germany, a od 2005 są Made in Poland Różnica w jakości materiałów i wykonania jest spora A tak w ogóle to gratki za odwagę, to chyba pierwsze wywalone BPW na forum
MAT1000 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Ja bym korektę robił, nawet po to by to zgrało i zrobić konkretną moc. W 1.9 siedziały słabsze pompki, turbo pewnie też wsadziłeś swoje, które też jest inne niż w 1.9.
robert2844 Opublikowano 31 Maja 2015 Autor Opublikowano 31 Maja 2015 Wszystkie graty do nowego silnika poszły od BPW łacznie z pompkami i turbo .W tej chwilim jestem za granicą i bede jeszcze ponad tydziń .Jak wróce Pto najwyzej wrzucę logi to moze ktoś dostrzeże coś ciekawego w dziłaniu silnika .Pozdrawiam
Prezes870 Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 No no gratki a dlugo trwala cala operacja? I jaki koszt?
robert2844 Opublikowano 25 Lutego 2016 Autor Opublikowano 25 Lutego 2016 Cała operacja z przerwami trwała 3 dni.Mechanik notabene mój kolega nie wzioł żadnej kasy za wymiane , no fakt sam troszke mu pomagałem .Silnik kupiłem za 2 kola.Oprocz silnka doszły od razu wszystkie filtry .olej ,płyny.nowe uszczelki pod kolektory,pompowtryski ,turbawki od wydechu,pompy vacum no i oczywiscie koniecznie nowy rozrząd..hmm koszty razem coś koło 3 tauzenów . Troszke zeszło i w końcu zrobiłem logi .Napisałem posta w prosbie o analize logów ,ale zero odzewu -szkoda Od kilku tygodni autko mi kopci na czarno oraz chyba jest troszke słabsze . Zaznaczam ,ze nie robiłem zadnej korekty softu oprócz wywalenia dpf.,Oto moje logi pozdrawiam statyczne 13 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs statyczne 23 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs bs 003 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs 011 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs dynamiczne 003 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs 004 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs 008 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs 010 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs 011 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs 013 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs 023 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs
piotrsob1 Opublikowano 25 Lutego 2016 Opublikowano 25 Lutego 2016 Obejrzyj zawór EGR-a, wygląda że się przycina na chwilę w pozycji otwartej, po mocniejszym dodaniu gazu
robert2844 Opublikowano 26 Lutego 2016 Autor Opublikowano 26 Lutego 2016 Obejrzyj zawór EGR-a, wygląda że się przycina na chwilę w pozycji otwartej, po mocniejszym dodaniu gazu Ok dzieki jednak chyba bede musiał go wymienic był czyszczony w tamtym tygodniu i miałem wrażenie że sie przycina
SotoM Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 Na olx widziałem nowy pierburga za 620pln
Musashi Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 Konstrukcyjnie te silniki się nie wiele od siebie różnią, tylko że do 2004 były Made in Germany, a od 2005 są Made in Poland Różnica w jakości materiałów i wykonania jest spora NIe można wiązać spadku jakości silników z faktem ich produkcji w Polsce, kontrola techniczna jest ściśle pod nadzorem VW. Za spadek jakości odpowiedzialna jest wyłącznie polityka jakości produkcji i programowania trwałości produktów, firmy VAG. !!!!!!!!!!!! żeby było że VW to byle co.... kwestia jakosci produktów dotyczy to nie tylko pojazdów tego koncernu, nawet nie tylko przemysłu motoryzacyjnego, dotyczy to wszystkich produktów komercyjnych. Maja określoną żywotność a później kosztowne naprawy lub zakup nowego! Na tle motoryzacyjnej konkurencji, VW wypada lepiej..
piotrsob1 Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 Konstrukcyjnie te silniki się nie wiele od siebie różnią, tylko że do 2004 były Made in Germany, a od 2005 są Made in Poland Różnica w jakości materiałów i wykonania jest spora NIe można wiązać spadku jakości silników z faktem ich produkcji w Polsce, kontrola techniczna jest ściśle pod nadzorem VW. Za spadek jakości odpowiedzialna jest wyłącznie polityka jakości produkcji i programowania trwałości produktów, firmy VAG. !!!!!!!!!!!! żeby było że VW to byle co.... kwestia jakosci produktów dotyczy to nie tylko pojazdów tego koncernu, nawet nie tylko przemysłu motoryzacyjnego, dotyczy to wszystkich produktów komercyjnych. Maja określoną żywotność a później kosztowne naprawy lub zakup nowego! Na tle motoryzacyjnej konkurencji, VW wypada lepiej.. Czyli wychodzi na to że jak przekazywali produkcję silników PD do Polkowic, to pozmieniali wymagania jakościowe materiałów, dokładności wykonania i robocizny na niższe ?
Awra Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 No i właśnie taka jest prawda, ma się popsuć i dlatego się daje słabsze materiały
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się