quik19 Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Mam taki problem jak ruszam ostro to strzela cos w prawym kole jak jeszcze normalnie to nie .caly czas ta opcja na prostych kolkach .takie strzelanie jak w przegubach zew tylko to nie one chyba.stawiam ze to mogą być wewnętrzne.pomoze ktos.pomocy.lozysko raczej nie bo caly czas byloby słychać.a zewnętrzny słychać by byo na sjreconych kolach.pomoze ktos proszę..nie wiem jak sprawdzić wew przegub.... 1
waldi1326 Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Kolego jest reguła, że jeśli strzela przy ruszaniu: -na prostych kolach - przegub wewnętrzny -na skręconych kołach- przegub zewnętrzny A czy przy zmianie biegów również słychać pojedynczy przeskok czy tylko przy ruszaniu?
quik19 Opublikowano 27 Maja 2015 Autor Opublikowano 27 Maja 2015 Wydaje mi się ze tak strzela i przy tym jakby kolo przeskakiwalo.moge jakos go sprawdzić .podpowie ktos.
rav14 Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 podepnę się dzięki za wyjaśnienie, bo też mam taki pojedynczy stuk jakby przy dynamicznym ruszeniu. tylko sam nie wiem czy na skręconych czy prostych
BeyerBrown Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 (edytowane) A czy powodem do zmartwień jest chwilowe stukanie z okolic przednich kół gdy ruszam nim na max. skręconych kołach? Dzieje się tak tylko w zimowy poranek i tylko przy ruszeniu (ze skręconymi kołami) chwilę po uruchomieniu silnika. Przejadę 20-30m, skręcam ponownie kołami na max. i już nic nie stuka. Wiosną ustępuje, mechanizmy chodzą bez zgrzytów Jakiś artretyzm dopadł mój samochód... Problem tkwi w układzie wspomagania czy w układzie napędowym? Edytowane 27 Maja 2015 przez BeyerBrown
waldi1326 Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 A może to ABS jeśli tylko raz studnie i to po uruchomieniu samochodu? Jest to wyczuwalne na pedale hamulca, jeśli tak to nie ma się czym martwić bo tak ma być
BeyerBrown Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 Na hamulcu nic nie czuć, bardziej to na kierownicy... teraz nie powiem, bo zimy już dawno nie ma a na Sybierię nie pojadę teraz by to sprawdzić Tak się zastanawiam czy to czasem nie zgęstniały płyn wspomagania... a przy max. skręconej kierze pompa jest najbardziej obciążona. 1
Petrostar_pl Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Wydaje mi się,że bardziej jest to kwestia wspomagania,szczególnie jeżeli słyszysz charakterystyczny stuk lub trzask w momencie kiedy koła są skręcone. Drązki sprawdzałeś?
BeyerBrown Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Osobiście nie sprawdzałem, warsztat który wymieniał mi przekładnię na wersję servotronic'ową (wyprodukowaną w 2013r, więc praktycznie nówka) miał się wszystkim zająć od strony mechanicznej, łącznie ze zbieżnością - jakby stwierdzili w którymś miejscu luzy to by dali znać... tak myślę Na fabrycznej przekładni miałem zresztą to samo. Lecz jak pisałem to się dzieje tylko zimą przy pierwszym skręceniu kołami do oporu, tuż po odpaleniu auta - potem jest OK. Trudno mi uwierzyć w zużyte drążki przy takich objawach Edytowane 9 Czerwca 2015 przez BeyerBrown
quik19 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2015 Usterka usunieta gorny przedni wahacz.dzieki za podpowiedzi.mial straszny luz
TomOskroba Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 chyba znalazłem swój problem obwiniam zawias a to prawdopodobnie przegub wewnętrzny, z tym że.. u mnie np; po przygazowaniu wszystko ok, jednak jak gwałtownie odpuszczę pedał gazu to czasami tak mocno mi strzeli aż rzuca człowiekiem w samochodzie
tom5151 Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 Odświeżę. Dzisiaj na drugim biegu wcisnąłem gaz do oporu tak przy 3500rpm i słychać było całkiem głośny strzał/uderzenie, jakby coś przeskoczyło. Mam wrażenie, że to coś przy półosi, przegub wewnętrzny na przykład. Przyspieszałem na wyprostowanej kierownicy. Dodam tylko że w tym tygodniu wymieniłem wszystkie wahacze góra, dół, łączniki stabilizatora oraz drążki kierownicze i końcówki drążków marki Lemforder (patrzyłem mechanikowi na ręce więc jest zrobione dobrze) więc te elementy wykluczam z podzespołów podejrzanych. Dodatkowo, pare dni przed rozpoczęciem wymiany, raz na jakiś czas słyszałem takie stuknięcie - tylko trochę cichsze, gdy np cofałem na skręconych kołach i w momencie kiedy auto ruszało był taki pojedynczy stuk/uderzenie. Po wymianie tych wszystkich elementów, stuk był nadal słyszalny od czasu do czasu, aż dzisiaj to głośne uderzenie było przy mocny przyspieszaniu. Nie wiem czy to istotne ale mam podniesioną moc i moment do 195KM i 290Nm. czy to będzie przegub wewnętrzny? Jak go można sprawdzić, zdiagnozować?
phoenix1996 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 @tom5151 i udało Ci się to zdiagnozować? Mam pojedyncze ledwie co wyczuwalne stukanie przy ruszaniu nawet na prostych kołach. Występuje tylko gdy auto postoi dłużej niż kilkanaście minut.
tom5151 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 U mnie wytarły się łapy silnika (takie aluminiowe gdzie przykręcone sa poduszki silnika) do których przykręca się śruby które trzymają sanki z przodu i przy mocnych przeciążeniach, po prostu przesuwały się. 1
mszark Opublikowano 14 Czerwca 2019 Opublikowano 14 Czerwca 2019 Jestem po wymianie wewnętrznych przegubów. Objawy to stuk przy ruszaniu, zmianie biegów, dodaniu i odpuszczaniu gazu + szarpnięcie. Poniżej daje filmik - nie mój, sprawdzanie na luzie, auto stoi na kołach. Półoś siedziała sztywno- szarpana we wszystkich kierunkach, a przegub chodził przód - tył + puknięcie, u mnie jeden miał nawet większy luz niż na filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=4GIKKbgzaQc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się