Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem przy wymianie oleju w skrzyni automatycznej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam , planuje statyczną wymianę oleju tyle, że nie wiem jaki olej jest teraz wlany ( auto mam od około miesiąca- sprowadzone) . Jedno co zauważyłem to to ,że ma żółto-brązowy kolor co wskazuje że może to być wypracowany Febi lub dość czysty Ravenol i tu jest problem bo jeden to pełny syntetyk a drugi półsyntetyk. Może być lipa jak okaże sie, że zalany jest syntetyk a ja wleje mu semi lub odwrotnie . Co radzicie ?

Edytowane przez R4ZOR
Opublikowano

zawsze możesz dać próbkę do np a teki olejowej i ci sprawdzą ja tak robiłem przy silniku u brata

Opublikowano (edytowane)

Ok po kłopocie olej zmieniony - brakowało ok 08 l. jeden z przewodów olejowych na śrubunku przeciekał . Po dokręceniu jest ok . Filtr , który wyjąłem był z lipca 2000 nikt od nowości nie zmieniał oleju :facepalm:

Edytowane przez R4ZOR
Opublikowano (edytowane)

R4ZOR, jakim olejem zalałeś skrzynkę?

U mnie skrzynia była już raz wymieniana (poprzedni własciciel wymienił) z DFK na DMV która jest z 20.01.1999r i na pewno olej nie był w niej ani dolewany a tym bardziej wymieniany.

Skrzynie przed połową 97r były zalewane minetalnym dextronem II albo III (czerwonym) a po tym okresie były do nich lany słomkowy olej tyle że nie wiem czy półsyntetyk czy synetyk?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

Zalałem Ravenolem 5/4 HP . Stary olej był ciemno brązowy ( na pewno nie czerwony), a na magnesie o dziwo nie było wiele brudu. Zobaczymy co to da . Nie jestem do końca zadowolony z tego automatu , bo mimo że nie szarpie przy wrzucaniu biegu czy to R czy D, to przy zmianie z 2 na 3 słychać wyraźne zwiększenie obrotów o jakieś 150- 200 rpm (to o czym pisałes w innym temacie ) i dopiero bieg sie załącza z lekkim szarpnięciem. Trochę inaczej sprawa wygląda jak żwawiej ruszam , wtedy nie ma tego problemu lub jest mniej odczuwalny. Zrobie jeszcze kodowanie i adaptacje pedału gazu i oby to pomogło. Silnik pracuje pięknie bez najmniejszego szarpnięcia równiutko natomiast skrzynia ma swoje chimery, ale jak padnie to już jej naprawiać na pewno nie będę, tylko zmienię na manualną .

Edytowane przez R4ZOR
Opublikowano (edytowane)

Moja skrzynka też szarpie z 2 na 3 bieg, ale nie zawsze z uślizgiem czyli na 2 a nawet 3 razy tylko na raz.

Jak jest zimny olej to jest w porządku, a jak się rozgrzeje to wtedy zaczyna się problem.

Pewnie olej jest już przepracowany i po rozgrzaniu pompa oleju nie potrafi utrzymać ciśnienia oraz skrzynka gubi ciśnienie na koszach.

Poślizg 150-200rpm może wskazywać na spalone sprzęgło na którymś z koszy.

Obroty Ci skaczą/falują podczas jazdy ze stałą prędkością na 4-tym biegu?

Zrób adaptacje vagiem oraz sprawdz bledy.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Obroty Ci skaczą/falują podczas jazdy ze stałą prędkością na 4-tym biegu?
Tak dosyc często , myślałem nawet ,że to wypadanie zapłonu.

U mnie tez jak jest zimny to lepiej jedzie a po rozgrzaniu są te uślizgi częściej.

Opublikowano (edytowane)

No to masz sprzęgło hydrokinetyczne do wymiany/regeneracji.

Tarcza lock-up już się ślizga i przez to te falowania.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

Powiem tak: Po zakodowaniu skrzyni i adaptacji pedału gazu duża poprawa po rozgrzaniu. Teraz dla odmiany mniejsza kultura pracy na zimnym ( błędów brak ). Ustąpiły poślizgi pomiędzy 2-3 są bardzo delikatne szarpnięcia , ale nie oszukujmy sie to jest 15 letnie auto z tym sie da jeżdzić . Poobserwuje go dla pewności przez kilka dni czy rzeczywiście mu przeszło, czy tylko miał lepszy dzien.

Edytowane przez R4ZOR
Opublikowano

R4ZOR, orientujesz się który z tych olejów jest najgęstszy?

-Febi 14738
-Mobil/Esso LT71141
-Ravenol 5/4HP

W najbliższym czasie chcę wymienić olej i filtr w swojej skrzynce i wyczyścić sterownik hydrauliczny przy okazji.

Dzisiaj pobrałem małą próbkę oleju i jest nieco brązowy oraz rzadki jak woda.
Fotki:

http://zapodaj.net/53432a57fb7b9.jpg.html

http://zapodaj.net/53176749460ff.jpg.html

Opublikowano (edytowane)

Mój był tez tego koloru lub może troche ciemniejszy i zalałem Ravenolem, który jest o odcieniu słomkowym (żółtym). Ponoć febi jest także żółty . Z Esso nie miałem do czynienia ale wyczytałem , że jest koloru czerwonego http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=69792. Co do Twojego pytania , który jest najgęstszy nie potrafie odpowiedzieć , zajrzyj do specyfikacji może coś Ci to podpowie .

Ravenol Gęstość przy 20 oC g/ml 0,847

Esso Mobil 71141

Gęstość w 15º C kg/l, ASTM D 4052 0,855 Edytowane przez R4ZOR
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za opowiedź :)

Wymienie wszystko, zajrze do sterownika hydraulicznego i jak z nim wszystko będzie w porządku to w moim przypadku szarpnięcia z 2 na 3 będą spowodowane uszkodzeniem mechanicznym któregoś z koszy lub pistona przy nim.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Trzymam kciuki. Napisz jak dojdziesz o co biega

Opublikowano (edytowane)

Na pewno napiszę co i jak po wymianie.

Zrobiłem zamówienie u tomka na olej,filtr oraz uszczelkę ale brak odzewu :(

EDIT: Tomek teraz jest zapchany pracą dlatego nic nie pisał.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

te szarpnięcie to na 100% zapięcie lock up-a. ja bym się nie przejmował, ale podstawowe rzeczy wymienić trzeba. próbuj zrobić to samemu, części 300zł u dzika. tylko kompa i kanał musisz mieć.

Edytowane przez robitl
Opublikowano (edytowane)

Robitl, bardzo dobry trop z tym lock-upem

Mój hydrokinetyk ma już trochę najechane, obroty nie falują ale sypie już pyłkiem gdyż po wciciu jakiegokolwiek biegu na wciśniętym hamulcu, drży karoseria auta co świadczy o zacinającym się zaworze lock-up w sterowniku hydraulicznym.

Czy czyszczenie sterownika i zregenerowanie zaworu lock-upa moje problemy z szarpaniem powinny ustąpić?

Najciekawsze jest to że na zimnym oleju w skrzyni, lepiepiej (płynniej) zapina biegi.

A gdy olej jest rozgrzany, czasami potrafi mocno szarpnąć a innym razem zapięcie biegu jest mniej odczuwalne... po prostu totolotek :/

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

Mój hydrokinetyk ma już trochę najechane, obroty nie falują ale sypie już pyłkiem gdyż po wciciu jakiegokolwiek biegu na wciśniętym hamulcu, drży karoseria auta co świadczy o zacinającym się zaworze lock-up w sterowniku hydraulicznym.

tzn odpalasz i jak wrzucasz D albo R to czujesz takie jakby trochę zsiadnięcie się samochodu(bujnięcie)? ja tak ma od zakupu, kolega ma automat i jest tak samo, taka po prostu jej charakterystyka pracy. wymień olej, filtr, przeczyść sterowanie i zostaw w spokoju.

ps. a podczas jazdy szapie? tzn jak sobie zmienia od 1 do 4/5? większe szarpnięcie jest przy wolniejszej jeździe czy trochę agresywniejszej(biegi zmieniane przy wyższych obrotach)? lock up mi w zimie poszarpywał jak olej był zimny a jak chciałem się delikatnie rozpędzić, jak trochę energicznej ruszałem wszystko ok.

Edytowane przez robitl
Opublikowano (edytowane)

To że na wciśniętym hamulcu skrzynia ciągnie to normalna rzecz ale chodzi mi o to że wibracje są przenoszone na karoserię.

Podczas jazdy jest problem tylko z zapięciem biegu 2 na 3 przy pozostałych biegach szarpania nie ma.

Jeśli jadę bardzo wolno albo trzymam się przez kilka sekund w granicach ok.40km/h (przy 41 km/h wrzuca 3bieg) to występuje normalny uślizg i bieg jest zapinany płynnie.

Na 4 jak jest zapięty lock-up, gdy zwalniam bardzo powoli lecz mam wciśnięty lekko pedał gazu to gdy puszcza lock-up podczas zmiany z 4 na 3 to czasami też jest szarpnięcie ale to się zdarza bardzo, bardzo rzadko.

Płynniejsza zmiana z 2 na 3 zachodzi na wyższych obrotach.

Teraz nie wiem czy to wina przycinającego się któregoś z zaworów czy coś nie tak jest z lock-upem?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Płynniejsza zmiana z 2 na 3 zachodzi na wyższych obrotach.

Mam dokładnie tak samo

Opublikowano

Panowie mam podobny problem tyle, ze u mnie występuje przy zmianie z 3 na 4 bieg. Jest dokladnie tak jak piszecie: na zimnym git, a po rozgrzaniu lekkie szrpniecie. Olej i filtr wymieniony. Ale na vag-u pakazuje błąd: brak połączenia silnik skrzynia. Macie jakieś pomysły na to?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...