Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prins DLM 2.0 do 1.8 TFSI


Rumak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Co sądzicie o instlaacji ciekłego gazu przez wtryskiwacze benzynowe od Prinsa DLM 2.0 ?

O tej instalce mówię

http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-0/

Ktoś już to uzytkuje ?

Jak spalanie ?

Jak osiągi ?

Ogólne wrazenia ?

Mam ochote to założyć. Przyglądałem się tez Vialle ale jeden gazownik powiedział że Vialle ogłosiło upadłość wiec raczej moze być potem cięzko z serwisem i cześciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem tą instalkę na Skodzie 1.8 tsi. Ogólnie rzecz biorąc, zwykły użytkownik nie będzie miał tej instalce nic do zarzucenia jeśli będzie porządnie zamontowana. Źle ją zamontować jest ciężko, bo Prins do każdego modelu samochodu udostępnia szczegółową instrukcję co, jak i gdzie zamontować. Poza tym robią to warsztaty po przeszkoleniu. Ma swoje wady i głupie rozwiązania, ale sprawuje się OK.

Spalanie no jak to na LPG, ze względu na niższą kaloryczność wtryskuje więcej, dodaj 15% do aktualnego i będziesz miał.

Jeżeli chodzi o osiągi to nie czuć różnicy. Właściwie ciężko stwierdzić, że się jeździ na gazie gdyby nie słyszeć pompki w zbioniku gazu.

Jeżeli nie masz ciśnienia to ja bym poczekał, myślę że koło wiosny przyszłego roku już się spopularyzują instalki rodzimej produkcji. Wtedy odpadnie ci problem z częściami zamiennymi bo i w Prinsie takowy będzie. Ogólnie kontakt z nimi ciężki jest. Na pewno też będzie taniej, bo Prinsa za mniej niż 9000 raczej nie zamontujesz. Poza tym Prinsa też wykupił Westport więc nie wiadomo co będzie niedługo z tą firmą. W razie pytań służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Informacyjnie postanowiłem zainstalować instalacje gazową od Prins DLM 2.0 w Audi a4 B8, 18.TFSI 160KM z 2011r.
Jeżeli kogoś interesują komentarze na temat działania instalacji polecam się gdyż od piątku zaczynam użytkować icon_smile.gif
Koszt instalacji niestety dalej dość wysoki.

Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to komentuj Panie :)

I podaj od razu koszt.

Bardzo chętnie :-) od jutra będę w stanie opisać wrażenia z jazdy :-)

Koszt - 9.900PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest akumulator? Jaki masz wypas w tej A4?

Z tego co wiem, akumulator będzie zamontowany w lewym tylnym nadkolu,dowiedziałem się również że prins dostarcza elementy do takiej instalacji i uwzględnia montaż chyba nawet z adaptacją podłogi w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile Ty jeździsz, że musisz montować gaz w 1.8tsi ? Liczyłeś po ilu latach będziesz miał pierwszy zysk ? Dla mnie abstrakcja bo tsi pali mało i wątpię, że są podzespoły wytrzymałe tak jak w starych tfsi czy 1.8T tutaj o głowice się bym bał najbardziej. Moim skromnym zdaniem kupno 2.0tdi było by lepszym rozwiązaniem pod każdym względem do robienia mega przebiegów bo gaz i tsi nie widzę tego jakoś :) według mnie to instalacja nawet za 5k jest nieopłacalna na dzień dzisiejszy chyba, że po 20k się lata rocznie.

Edytowane przez arek_cccp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, w moim przypadku rocznie pokonuję 35-50k km

Sent from my iPad using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


gaz i tsi nie widzę tego jakoś

Nie ma lepszego silnika pod LPG jak z bezpośrednim wtryskiem właśnie :) Taki wtrysk kompensuje największy problem LPG: wyższa temperaturę spalania. Przejście ze stanu ciekłego w gazowy zabiera sporo tego ciepła. Silnik pracuje ciszej i spokojniej, praktycznie nie wytwarza się nagar a olej po 10kkm wygląda jak po przejechaniu 100km. Nie produkuje tez cząstek stałych (tsi produkuje ich więcej i mniejsze/groźniejsze jak tdi :kox: ) ale to w PL nieistotne...

Nowy (3G)1,8T spala realnie ~7,5L czyli nie aż tak sporo mniej jak stary. Ale dycha za instalkę + serwis? Nie opłaca się...

Mimo wszystko kibicuje bo sam bym pewnie tez założył :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za komentarze i pytania :)pisząc o instalacji bardziej chciałem się skupić na aspektach użytkowych (taka instalacja jest jeszcze "egzotyką" trochę, mało kto używa a zainteresowanie widzę nie małe) a nie na opłacalności :) jak wspomniałem nie jest to tania zabawa, a czy się opłaca czy nie to do tego chyba nowy post trzeba zakładać bo to dyskusja raczej bez końca :D

Sent from my iPad using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowanie ogromne bo trochę już tego złomstwa naciągnęli w ostatnich latach. Opłacalność to bardzo prosty rachunek i tu jednak nie ma nad czym dyskutować...

Najbardziej mnie denerwuje(smuci) ze nasi producenci przespali ta ewolucje. Trochę obciach. Największy rynek lpg w Europie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się nie zgodzić, ale jak na razie nawet na horyzoncie chyba nie widać żadnych podobnych rozwiązań na rynku lokalnym od lokalnych producentów i jak zauważyłeś słusznie że największy rynek w EU tym bardziej jest to dziwne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś firma z Podlasia chyba miała/ma w testach taką instalację. Ale nie ogłaszali się z efektami na szeroką skalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, coś słyszałem. To ta sama od turbinki Kowalskiego i silnika na wodę. Nazywa sie chyba Yeti...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miało być ironiczne czy jak, bo chyba Ci nie wyszło ;)

Specjalnie dla Ciebie przeszukałem historię przeglądania - AGIS DIRECT. Firma jak wspomniałem ma siedzibę na podlasiu, a dokładniej w Białymstoku. Były jakieś problemy z homologacją (jak zresztą przy każdej instalacji DI-LPG ze względu na ciśnienia w układzie). Niestety od roku '14 cisza.

Nie wiem jednak czy firma DGI nie jest jakoś powiązana z tą firmą, bo też są z Białegostoku i mają tylko instalacje ciekłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie, minęło trochę czasu i myślę że wstępnie mogę opowiedzieć jak sprawuje się instalacja:

Ogólne wrażenia po instalacji -

wizualnie jak i w przypadku innych instalacji mamy tylko przełącznik gaz benzyna w salonie - tu ciekawostka: kiedy przełączamy z gazu na benzynę lub odwrotnie to proces ten trwa znacznie dłużej niż w starszych instalacjach od 1km nawet do 10km jazdy trzeba odczekać aż proces się skończy - proces odprowadzenia doprowadzenia paliwa.

Instalacja butli - moim zdaniem mogła by wyglądać trochę zgrabniej. Rozmiar butli 50l zapycha maksymalnie miejsce na koło zapasowe przy czym wymagana jest też zmiana w bagażniku by się zmieściła w postaci podcięcia progu. Pewnie charakterystyka bagażnika A4.

Pod maską dużo się nie zmieniło doszła tylko druga pompa która jest ledwo widoczna.

Wrażenia z jazdy:

Zgodnie z tym czego się oczekuję - różnicy przy jeździe w ogóle nie czuć, można dyskutować o wyczuwaniu większej mocy (2-5%) ja nie odczułem ale ważne że na prawdę nie jest gorzej, żadnego zamulania, braku reakcji czy utraty mocy.

Spalanie u mnie wychodzi pomiędzy 10-12l/100km przy bardziej dynamicznej jeździe około 14-15l

Obsługa - kontrola za rok do tego czasu żadne dostrajanie nie jest wymagane.

Nie wiem czy jeszcze o czymś zapomniałem wspomnieć ale zapewne w pytaniach wszystko wyjdzie :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wrzucic foty z montażu?


zaskoczony jestem że przełączanie tyle trwa, bo miało być tak pięknie że praca tylko na LPG itp... :(

Mam informacje od znajomego zajmującego się gazem że po nowym roku mają się pojawić homologowane instalacje DLM z LPGTECHa , włączając w to silniki v6.

Edytowane przez edraven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


bo miało być tak pięknie że praca tylko na LPG

No właśnie... Podejrzewam ze musi wypalić cala benzynę z rail`a. Ale przecież aż tyle jej tam nie ma. Chyba ze nie zrozumieliśmy kolegi. Moze chodzi o to ze proces przełączania sam w sobie tak długo trwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem na myśli to że samo przełączanie (proces) z benzyny na LPG lub z powrotem na Benzynę długo trwa, a reszta jak odpalanie i sama jazda odbywa się wyłącznie na LPG. Zapomniałem dodać ze delikatnie ale jednak słychać pompę gazu wbudowaną w zbiorniku, w zasadzie pod czas pracy silnika tego w ogóle nie słychać nawet pod czas postoju, ale przy wyłączonym silniku da się zauważyć prace. Pompa ta zaczyna pracować po odryglowaniu zamków oraz działa jeszcze jakiś czas po zakończeniu jazdy i zamknięciu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...