wojtas_7 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Witajcie 2 tyg temu nabiłem klimę,odgrzybiona, gość z warsztatu mówił że układ jest szczelny a gdy daję na LO to wydaję mi się że nie jest aż takie zimno jak ma być. Gdy przełonczę na ECON to aż takiej dużej różnicy nie ma. Wiatrak się załancza, Już nie wiem co tu robić bo gdy ostatnio było +27 na zew. w aucie na LO to i tak nie było zimno...
DawcioA4 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Dodawany był barwnik do czynnika? Jeżeli tak to jedź do tego gościa i niech sprawdza czy na pewno układ jest szczelny, musi być gdzieś nieszczelność. Miałem taką sytuację jak Ty i po nabiciu też wydawało się, że wszystko jest w porządku i nic nie ucieka. Układ sprawdzony azotem, trzymał ciśnienie. Dopiero po jakimś czasie klima znów przestała chłodzić. Nie przedłużając podjechałem sprawdzić, co się okazało pojawił się konkretny wyciek na chłodnicy.
metik Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Jeżeli pojechałeś z pustym układem to serwisant powinien sie zastanowić czy nie ma dziury .... spawdzenie azotem jest dobre pod warunkiem , że nie trwa to tylko 5 min. Co najmniej po 30 min mozna już coś stwierdzić , kontrast też nie zawsze wyjdzie , a zależne jest to od zmieszania sie z olejem w układzie....
wojtas_7 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2015 Barwnik chyba nie był dodawany.poprostu podłączyl maszynę i nabył klima i tyle.mowie do niego ze nie wiem czy klima jest szczelna a on popatrzył na maszynę i powiedział ze jest szczelna.a jeżeli jest jakiś chociaż mały wyciek to gdzie go szukać? będzie jakoś go widać?
DawcioA4 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 (edytowane) Jeżeli nie jest duży to bez barwnika raczej ciężko będzie go zobaczyć. Edytowane 4 Czerwca 2015 przez DawcioA4
mlodziak22 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 u mnie po 3 latach ,,ubyło,, trochę czynnika w efekcie słabo chłodziło i teraz przy temp. zewn. 24 stopnie na LO tak wieje chłodem ,że w krótkim rękawku ciężko kierować tak daje w czapkę zapłaciłem tylko 80zł. Fakt muszę odgrzybić bo troszkę śmierdzi. Koleś co nabijał CI klimę sprawdzał takim urządzeniem z wiatraczkiem temp. z nawiewów?? Klima słabo Ci chłodziła od razu czy po czasie?
MŁODZIAN Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Najlepiej nabić ciśnienie azotem i zostawić na cały dzień żeby sprawdzić szczelność klimatyzacji. Jak kolega wcześniej napisał powinno dać do zrozumienia ze jest całkowity brak odczynnika. Ja u siebie dobijalem bo miałem 300g i słabo chłodziła i koleś mi mówił ze jak przyjdą upały to może nie dawać rady po nabiciu podczas chodzenia temp z nawiewów 3sC
boro81 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 kolego potwierdzam , miałem taki problem jak Ty dwa razy kasę wyje..łem w błoto nabijając klimę i wyszło , że chłodnica klimy dziurawa
metik Opublikowano 6 Czerwca 2015 Opublikowano 6 Czerwca 2015 Jeżeli nie znamy historii autka- sprawdzamy szczelnośćJeżeli po co 2 letnim przeglądzie ubytek gazu jest znaczny - sprawdzamy szczelność NIE WIERZYMY MASZYNOM DO KLIMATYZACJI - one znajdą dziurę ale po kuli Sprawdzenie azotem - najtańszy sposób a daje dobre rezultaty .. ( tu potrzebne zaangażowanie serwisanta ) u mnie standardowa cena to 50 zł.... czasami koszta są większe , ale to jest związane z budową układu , np. skraplacz schowany jest za wentylatorami ( np. opel) i trzeba zdemontowac zderzak ....Nie dajcie się oszukiwać !Azot minimum 30 min a jak trzeba to dłużej , kontrast z czynnikiem w ostateczności ... Pamiętajmy , że gdy gazu jest mniej to sterownik bedzie tak sterował sprężarką żeby zachować parametry chłodzenia (Sprężarka będzie tłoczyć na maxa) Gaz jest również czynnikiem chłodzącym dla sprężarki kiedy wraca zimny z parownika .... Sprężarka jako silnik tłokowy potrzebuje chłodzenia a oprócz chłodnego gazu na ssaniu nie ma układu chłodzenia tak jak silnik spalinowy samochodu przynudzam więc kończę ....
wojtas_7 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2015 Koledzy w tamtym roku dobija klima i w tym znowu to gość mi powiedział ze jest czynnik ale mało. Tzn mam iść jeszcze raz aby zbadał szczelność? A gdy to by robił to trzeba spuszcza nowy czynnik?
ParasoleK Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 U mnie dokładnie ten sam problem.Miesiąć temu robiony cały serwis klimy a wydaje mi się że nie chłodzi tak jak trzeba.Ostanio była temperatura 31 stopni , odpaliłem na LO chyba z 7 kresek i jakoś mi za zimno w tym samochodzie nie było.Mechanik twierdzi że wszystko jest ok, ale mam przeczucie że nie jest.Brat w B5 ma o wiele lepsze chłodzenie , a klimy dawno nie nabijał.
Jarek882 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 U mnie dokładnie ten sam problem.Miesiąć temu robiony cały serwis klimy a wydaje mi się że nie chłodzi tak jak trzeba.Ostanio była temperatura 31 stopni , odpaliłem na LO chyba z 7 kresek i jakoś mi za zimno w tym samochodzie nie było.Mechanik twierdzi że wszystko jest ok, ale mam przeczucie że nie jest.Brat w B5 ma o wiele lepsze chłodzenie , a klimy dawno nie nabijał. a jaką masz temp na wylocie z nawiewów ? Ja dzisiaj nabijałem itd i po calym serwisie serwisant sprawdzał temp klimy na nawiewie i było 7.5 stopnia przy temp zewnętrznej około 18 stopni wydaje mi się że 7.5 stopnia to za mało na LO i pełnym nawiewie bo w upalne dni nawet jak dam na 19 stopni na panelu a na zewnątrz będzie 33 stopnie to nie schłodzi mi wnętrza.
Kuba A4 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 u mnie tez cos slabo chyba... ale jedna rurka ciepla druga zimna na max tam kolo aku czyli co malo czynnika mam??
mati238 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Jakim cudem z kratki osiągacie 3 stopnie? Ją byłem w trzech zakładach wszystko niby jest ok a z kratki środkowej mam 7-8 stopni przy 25 na zewnątrz. Wczoraj było u mnie w cieniu 34 stopnie a z kratek leciało 12 . Co ciekawe to za Chiny niemoge zejść poniżej tych 7 stopni nawet jak wjade go garażu gdzie jest 20 stopni
metik Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 U mnie dokładnie ten sam problem.Miesiąć temu robiony cały serwis klimy a wydaje mi się że nie chłodzi tak jak trzeba.Ostanio była temperatura 31 stopni , odpaliłem na LO chyba z 7 kresek i jakoś mi za zimno w tym samochodzie nie było.Mechanik twierdzi że wszystko jest ok, ale mam przeczucie że nie jest.Brat w B5 ma o wiele lepsze chłodzenie , a klimy dawno nie nabijał. a jaką masz temp na wylocie z nawiewów ? Ja dzisiaj nabijałem itd i po calym serwisie serwisant sprawdzał temp klimy na nawiewie i było 7.5 stopnia przy temp zewnętrznej około 18 stopni wydaje mi się że 7.5 stopnia to za mało na LO i pełnym nawiewie bo w upalne dni nawet jak dam na 19 stopni na panelu a na zewnątrz będzie 33 stopnie to nie schłodzi mi wnętrza. A jakie były ciśnienia na wolnych obrotach, 1500 obr i 2000 oraz rozgrzaniu autka ? przecież to są podstawy do określenia sprawności układu klimatyzacji...
Jarek882 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) Dokładnie nie wiem ale ten co robił serwis to mowi ze jest ok. Vagiem ciśnienie na jalowych mam niebieskie oznaczenia na maszynie 4 albo 5 barów czerwone oznaczenie chyba coś ponad 11. Na vag 11. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Edytowane 15 Czerwca 2015 przez Jarek882
Kuba A4 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Jak jeden wąż jest ciepły a drugi lodowaty to Klima pompuje?
metik Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Jak jeden wąż jest ciepły a drugi lodowaty to Klima pompuje? Teoretycznie tak . Dokładnie nie wiem ale ten co robił serwis to mowi ze jest ok. Vagiem ciśnienie na jalowych mam niebieskie oznaczenia na maszynie 4 albo 5 barów czerwone oznaczenie chyba coś ponad 11. Na vag 11. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Nie jest oki skoro efekt chłodzenia nie jest efektywny, serwis powinien to wyłapac albo taki serwis niskie 2 - wysokie koło 15 ... z tym ze wysokie zalezne od tem. na zewnątrz .... . jeżeli ciśnieniepo stronie niskiego bedzi za wysokie to nie bedzie chłodznia ... jezeli za niskie to zacznie zamarzac parownik i czujnik wyłaczy układ ... ale na to składa sie wiele zaleznosci przyjedź do Jeleniej Góry ... poradzimy
Jarek882 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Nie pamiętam dokładnie ile barów było podałem te liczby orientacyjnie. Poczekam na upały i zobaczę. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Awra Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 A ile płacicie za nabicie czynnikiem? Bo ja dwa lata temu dobijałem, chłodzi mi teraz dobrze ale nie wiem czy nabijać czy nie. Żadnej różnicy z zeszłym rokiem nie zauważam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się