trekpio88 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Witam serdecznie, problem polega na tym że nie zależnie od temp zewnętrznej i warunków silnik różnie odpala. Najczęściej przy odpalaniu zimnego silnika zaskakuje tak jakby na 1 gar nie odpalał dopiero po kilku sekundach wchodzi równo na obroty, niekiedy trzeba mu nawet na pedał gazu przycisnąc bo jest w stanie zgasnąc i wtedy kręce silnikiem ponad 10 sekund żeby odpalił czasami po odpaleniu wchodzi na obroty ponad 1000, 1100 i po 10 sekundach znów schodzi do normalnych obrotów.Niedawno wyskoczył mi błąd czujnika temp. G62 wskazania za wysokie. ale po przeczyszczeniu styków czujnika błędu niema ale czy on nadal będzie dobrze wskazywał. Panowie co może byc powodem takiego zachowania silnika ?? wałek(regulacja)?? uszczelnienia?? pompki?? co reguluje obrotami silnika?? Logi zrobie jak kabelek naprawie.
Tomasz665 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Ja miałem podobne objawy, i u mnie okazała się być to pompa vacum która nie trzymała ciśnienia, i przez nią cofało się paliwo. Zobacz w jakim stanie jest twoja, chodzi tu szczególnie o króciec czy nie jest luźny u mnie była też wyczuwalna ropa.
trekpio88 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2015 pytanie czy pomiar ciśnienia manometrem na pompie również odpowie mi na to pytanie czy jest sprawna?? czy nie koniecznie?
Tomasz665 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 W takich sytuacjach musisz sam sprawdzać wszystko czytać na forum tematy i patrzeć aż któryś podpasuje i sprawdzać to u siebie w aucie. ja nie mierzyłem ciśnienia włożyłem łapsko, i czułem że króciec na który nachodzi wąż ma duże luzu, a po wyciągnięciu ręki czułem ropę na dłoni. A jak u Ciebie z odpalaniem po dłuższym postoju ? z małą ilością paliwa w baku
trekpio88 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2015 I tu właśnie padło dobre pytanie odnośnie paliwa w zbiorniku. O tóż gdy samochód ma plus minus pół zbiornika problem rzadko występuje.jak jest bliżej rezerwy to ciężej odpala. No a co miała by pompa do wzrastających obrotów?
Tomasz665 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Mówię Ci na moim przykładzie, mniej jak pół baku postał noc i musiał kręcić pełny bak mógł 3 tygodnie stać i od strzała zapalał. z obrotami też to miałem, dlaczego się tak dzieje nie wiem. i co sprawdziłeś tą pompę ?
piotrsob1 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 No a co miała by pompa do wzrastających obrotów? Nic, tutaj prędzej winowajcą jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Tomasz665 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 No a co miała by pompa do wzrastających obrotów? Nic, tutaj prędzej winowajcą jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej U mnie po wymianie pompy to wszystko znikło
trekpio88 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 (edytowane) witam dawno mnie nie było tutaj, więc teraz moge powiedziec ze problem z obrotami po wymianie czujnika temp G62 ustąpił natomiast problem z odpalaniem niestety nie.dalej te same objawy ,dalej musze szukac, chyba zaczne od pomiaru ciśnienia na pompce paliwa, zastanawiam sie czy może to również byc uszczelnienie między pompką a silnikiem ponieważ zauważyłem od dłuższego czasu że silnik jest zaoliwiony i niewiem z kąd leci ten olej a słyszalem że i takie przypadki bywały , ale czy to możliwe żeby na tym uszczelnieniu gdzies ciśninie spierd...???musze umyc silnik i obserwowac skąd to leci. Edytowane 7 Września 2015 przez trekpio88
piotrsob1 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Parkujesz pod chmurką czy masz może dostęp do indywidualnego garażu ?
trekpio88 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 Mam swój garaż i warunki aby trochę podłubać. Dlaczego pytasz?
piotrsob1 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 (edytowane) Zrób dwa testy. Odłącz przewody paliwowe od tandempompy ( zasilanie i powrót ), wyjmij bezpiecznik nr. 28 ze skrzynki na końcu deski rozdzielczej przy lewych drzwiach ( odłączysz tym samym zasilanie pompki paliwowej w zbiorniku paliwa). Podłącz dwa przewody z tekalanu fi 8 mm o długości ok 3m każdy do króćcy tandempompy ( na zasilającym zamontuj filterek paliwa a'la Fiat 126p ) . Drugie końce utop w bańce z olejem napędowym , stojącej na podłodze garażu ( obetnij je na skos i obciąż jakimś ciężarkiem, żeby nie wylazły niechcący ponad poziom paliwa ). Odpal auto niech się odpowietrzy i kilka minut popracuje ( wskazane kilka przegazówek ) , następnie zgaś i zostaw na miń 12 godzin . Po tym czasie zrób próbę odpalania. Drugą próbę zrób w ten sam sposób tylko z bańką stojącą na dachu auta . Nie chcę ci nic sugerować , więcej Ci podpowiem , jak opiszesz jak wyglądało odpalanie po tych dwóch próbach Edytowane 7 Września 2015 przez piotrsob1
trekpio88 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 No ok ale tym testem raczej nie wyeliminuje np. Oringów na PD. Ewentualnie nieszczelności na tandemie.
piotrsob1 Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Jeżeli zrobisz tak jak napisałem, to będziemy wiedzieć czy w problemach nie ma udziału reszta układu paliwowego, a także z trafnością ok 80% powiem Ci czy to wina tanempompy, czy uszczelniaczy na pompkach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się