Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moduł pompy oleju PILNE!


.Pablo.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, powiedzcie mi koledzy jaki jest moment dokręcenia panewek modułu pompy oleju? Chodzi mi o te śruby skręcające pompę i trzymające panewki. Drugie pytanie jak ustawić pompe oleju żeby było dobrze. Z tego co się dowiedziałem to trzeba ustawić odpowiednio silnik czyli 1 i 4 cylinder w górze i teraz te wycięcie na dłuższym wałku z tyłu jak ma być ustawione na górze czy z dołu? Wielkie dzięki za odpowiedź Pablo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim momentem dokręcać te śruby to nie wiem. U siebie dokręcałem na czuja. Silnik trzeba ustawić tak jak napisałeś 1 i 4 cylinder w GMP. Ja wał blokowałem ori blokadą, bo operację robiłem przy okazji wymiany rozrządu. Ale jak masz rozrząd złożony, to zblokuj wałek rozrządu ori blokadą lub wiertłem fi 6mm i będziesz miał 1 cylinder w GMP. Jak tak masz ustawiony silnik, to moduł wałków wyrównoważających ustaw brzuchami do góry i tak przykręć do bloku. Uważaj, żeby się nie przestawiły nawet o 1 ząb, w momencie dokładania do bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w necie że przeciwwaga ma wisieć luźno czyli brzuchami do dołu przy montażu na silniku czyli pół okrągła część (przeciwwaga) ma być na dole a płaskie części mają być na górze ? Tłok ustawiłem w GMP blokadą na wale. W większości piszę że brzuchy ustawić w dół jak tłok jest w GMP. Więc w końcu jak to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie myle to u mnie było tak, silnik ustawiałem na zero, a wałki brzuchami do dołu, tak powiedział gość z turbotechniki, założyłem, jeżdżę, silnik pracuje, ma ciśnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: Momentu dokręcania nigdzie nie znajdziesz bo nawet w etce go nie ma ja zawsze dokręcam na czucie , ustawienie modułu wygląda tak na kole pasowym masz znak GMP na osłonie dolnej rozrządu jest wycięcie ustawiasz to na znaki czyli 0 silnika , na module wałków wałków z tyłu jeden wałek ma nacięcie ustawiasz go do dołu czyli jak wałki leżą na stole to wycięcie ma być na godzinie 6 i tak go przykręcasz do silnika . W momencie zabrania wałków ze stołu i mocowanie wałków do silnika znak nie może się ruszyć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki. Poprawiam się. U mnie po odkreceniu modułu walki były faktycznie brzuchami do dołu. Tak też skrecilem i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc moduł skręcony micha wrzucona teraz tylko głowica i odpalmy furaka :decayed:


Koledzy ostatnie pytanie jaki będzie objaw delikatnie przedstawionych wałków wyrownowazajacych? Drgania silnika czy nic się nie będzie działo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod pytanie Pablo :) bo zmagam się z drganiami silnika (a właściwej całej budy) przy zwalnianiu (np. przy dojeżdzaniu do świateł), a moje autko dostaje nieprzyjemnej trząsawki... zastanawiam się czy to własnie nie wina tych nieszczęsnych wałków...

Edytowane przez alpha_jack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...