Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB,BRE,BRD] Wymiana wałków wyrównoważających, zmiana typu napedu pompy oleju, łańcuch >> koła zębate 2.0 TDI, filmy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich, którzy borykają się ze swoim silnikiem. Konkretnie chodzi o przypadłosć, która trafiła się również i mi.

Felerny napęd pompy olejowej -przeniesienie napedu za pomocą łańcuszka.

W prawdzie na forum jest wiele róznych opinii - zwolenników kompletnego usuniecia wałkow gdyż można i tak oraz zamontowanie pompy oleju i przeniesienie napedu z wału jak to było w silnikach 1.9 tdi.

Ja natomiast z uporem maniaka :) tak właśnie postanowiłem trochę bardziej zgłębić temat - tj sprawdzić na własnej skórze i zdecydowanie wybieram po mojej subiektywnej ocenie moduł poprawiony z kołami zebatymi i wiekszym zabierakiem pompy olejowej.

Nie jestem mechanikiem samochodowym podkreslam z czystym sumieniem - bo można by mnie posądzić o profanacje zawodową.

Nigdy wcześniej nie dokonywałem takiej naprawy.

Przepraszam, za moją niewiedzę, która jest w znaczącym stopniu udokumentowana. Mimo wieloletniego zgłebiania tematu nadal nie wiem wszystkiego, a już na pewno podstaw.

Więc nie proszę o beznadziejną krytykę jak już to może o podpowiedzi, które mogą pomóc.

Za pierwszym razem ... tak były dwa razy... za pierwszym razem zajęło mi to pięć dni !

Za drugim niecałe 11h. Nie bedę wnikał w szczegóły - po prostu musiałem posprawdzać w roli tłumaczenia.

Ja nie miałem jakiegoś specjalnego podejścia czasowego - moje auto, mój czas, moja zdobywana wiedza włączając w to popełniane błedy.

Zamieszczam linki z materiałem mojego autorstwa licze, że może coś bardziej zobrazuje w dosłownym tego słowa znaczeniu.

Materiał jest z dwóch źródeł, kamera - to jest wieloczęściowy materiał z widokiem ogólnym - przepraszam to jest wiele godzin filmowania.

Wiekszość z tego materiału jest kompletnie bezużyteczna - nie mam czasu na edycje.

Kto chce niech ogląda, kto nie - nie musi.

Drugie źródło to telefon - tam sa takie bardziej narracje co i jak i dlaczego.

Nie wiem czy zrobiłem dobrze może miałem farta bo auto jeszcze chodzi.

Co do języka narracje są w moim łamanym angielskim - jak przeszkadza to mute/wycisz i nie ma problemu.

Wiec suma to jakieś 70 GB mojego uploadu youtube zrobił z tego kilka kilo no może mego.

Tak można się pośmiać ale uprzedzam w materiale są zawarte słowa o mocnej treści słownej - wulgaryzmy :) Podczas pracy zawsze padnie jakieś mięso, oraz niezbyt przyjemne wizerunki przede wszystkim mojej osoby oraz mojego kolegi, któremu bardzo dziękuje za udzieloną pomoc.

Więc proszę odsunąć dzieci od odbiorników.

Do miłego

https://www.youtube.com/watch?v=TeeThJI73Zs&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies

Mam nadzieję, że to trochę ułatwi w odnalezieniu kluczowych punktów procesu rozpoznania i naprawy - Musashi dziękuję jeszcze raz za wskazówkę :hi:

Postaram się żeby wątek był czytelny. Zdaję sobie sprawę, ze w materiale są luki - w razie pytań postaram się je wypełnić.

1. demontaż miski olejowej-kolizja z zawieszeniem:

02 Narrative Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=k62QzpM-iqQ&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies&index=35

03 Narrative Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=j2M0i5aDKQI&index=36&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies

04 Narrative Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=nHWd3hGKvUk&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies&index=37

05 Narrative Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=MF750Ho_l5g&index=38&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies

06 Narrative Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=HA6sw1UbgBs&index=39&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies

2. Ocena stanu wałków, zabieraka począwszy od stwierdzenia faktycznego luzu łańcuszka

07 Narrative Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=0a-BTC_P7pE&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies&index=40

09 Narrative Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=Fdyh_D5-7lk&index=42&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies

10 Narrative Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=hZHVLgxtV1w&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies&index=43

11 Narrative Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=Uawowh5C0m4&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies&index=44

17 Narrative Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=ujwtlwS8Wk4&index=50&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies

Pozycja wału oraz wałków

15 Narrative Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=AWs8DutS5pw&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies&index=48

Luz koła pośredniego między kołem wału a kołem pompy - uprzedzam koła ustawia sie dopiero po założeniu kompletnym i skreceniu miski olejowej.

Nowe koła posiadają powłokę, która sama się zetrze i ustali luz pomiedzy kołami. Ja posiadam kola używane - ustawiłem luz na słuch i wzrok - powiem około 0.1mm tak aby olej mógł swobodnie smarować tryby. Należy przeprowadzić test bez odpalania silnika. Krecic po załozeniu kompletnego rozrządu tak aby nic nie tarło, nic nie stawiało oporu bez żadnego kruszenia i łamania zebów, tak tak i tacy byli. Dlatego rozbierałem swoje auto nastepnego dnia żeby sprawdzić czy wszystko ok wraz ze sprawdzeniem miski olejowej i jej zawartości.

18 Balance Shaft replacment BLB engine 2.0tdi Audi A4 https://www.youtube.com/watch?v=xTRW2B2CoMA&index=20&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies

odwolołuje do linku playlisty tam całkiem zgrabnie można odszukać poszczególne części

https://www.youtube.com/watch?v=TeeThJI73Zs&list=PLIKFrNjKfZxvGMQYMbyaCUAJBqOzHzies&index=1

Edytowane przez zarowka79
Opublikowano

Fajne, trochę się narobiłeś ;) Ja też jestem za tym, że jeżeli jest czas, odpowiednie narzędzia, dokumentacja i rady innych to warto zrobić to samemu i mieć pewność. ;)

Opublikowano (edytowane)

Fajne, trochę się narobiłeś ;) Ja też jestem za tym, że jeżeli jest czas, odpowiednie narzędzia, dokumentacja i rady innych to warto zrobić to samemu i mieć pewność. ;)

Jeśli ten materiał pomoże chociaż jednej osobie, to już będzie jakiś mały sukces :)

Myślę, że narzedzia zawsze się przydadzą - jednorazowy zakup nie oznacza jednorazowego użytku. Zawsze jest i bedzie coś do dłubania.

Dokumentacji jest trochę tylko trzeba poszperać. Rady ograniczyły sie do 3 -ech :

- kolega Musashi on wiele lat temu trafił jako jedyny w dziesiątkę i wskazał na moduł wałków - nie seriwis ASO ! - dziekuje Marcin jeszcze raz :hi:

- klega Jaro4444, dostałem od kolegi nr telefonu, ogólne nakreślenie sprawy od strony technicznej co zwalić żeby mieć dojście i jaki zestaw części również bardzo dziękuje :hi:

- w końcu anglik - od, którego kupiłem moduł, który mniej wiecej powiedział mi jakie luzy ma mieć koło pośrednie ważna informacja :hi:

Dużo by mówić to dobre ponad 6 - 7 lat strachu jazdy z tym motorem i grzebanie po wszystkich forach świata.

Teraz musze wymienić pasek od alternatora bo jest zcharatany a napinacz nieźle hałasuje

Turbo wymieniłem dzień po robocie z wałkami.

Wtryski myślę, że nie są złe korekcje mam 0,3 - 0,6 coś koło tego, spalanie jak nie depcze 3,8-4,5l/100km jak normalnie to 4,5-5,5l/100km jak przycisne to gdzieś 5,5-7,0l/100km

Teraz tylko EGR wywala mi - signal to low- nie wiem może zalany jest olejem - sam nie wiem musze dłubnąć.

Wracając do tematu - Odnosiłem się do sprawy w innym poście koledzy zwalaja wałki - taki delete i wstawiają pompę od 1.9 czasem wymieniają wał ...

myślę, że pomysł bardzo dobry - ale pracy przy tym sporo myślę, że więcej - chociażby uszczelniacze wału a tylni to nie przelewki jak sie sprzętu nie ma a on nie jest tani.

A w końcu powiem, że ten silnik nigdy nie chodził tak dobrze nawet jak go kupiłem nie był taki "zwarty" jeśli mogę tak to opisać.

Jasne, że klekocze ale to jest zupełnie przyjemny klekot - miałem AWX 1.9 to był bardzo przyjemny motor ale w moim jest o 40 kucy wiecej i kultura pracy 16 zaworów a 8 zaworów

- cóż zapewniam to jest przepaść - koło dwumasowe, wałki to wszystko lubi się popsuć ale jak działa daje odczuwalną różnicę w prowadzeniu.

midoz pozdrawiam

Edytowane przez zarowka79
Opublikowano

Fajne, trochę się narobiłeś ;) Ja też jestem za tym, że jeżeli jest czas, odpowiednie narzędzia, dokumentacja i rady innych to warto zrobić to samemu i mieć pewność. ;)

Jeśli ten materiał pomoże chociaż jednej osobie, to już będzie jakiś mały sukces :)

Myślę, że narzedzia zawsze się przydadzą - jednorazowy zakup nie oznacza jednorazowego użytku. Zawsze jest i bedzie coś do dłubania.

Dokumentacji jest trochę tylko trzeba poszperać. Rady ograniczyły sie do 3 -ech :

- kolega Musashi on wiele lat temu trafił jako jedyny w dziesiątkę i wskazał na moduł wałków - nie seriwis ASO ! - dziekuje Marcin jeszcze raz :hi:

- klega Jaro4444, dostałem od kolegi nr telefonu, ogólne nakreślenie sprawy od strony technicznej co zwalić żeby mieć dojście i jaki zestaw części również bardzo dziękuje :hi:

- w końcu anglik - od, którego kupiłem moduł, który mniej wiecej powiedział mi jakie luzy ma mieć koło pośrednie ważna informacja :hi:

Dużo by mówić to dobre ponad 6 - 7 lat strachu jazdy z tym motorem i grzebanie po wszystkich forach świata.

Teraz musze wymienić pasek od alternatora bo jest zcharatany a napinacz nieźle hałasuje

Turbo wymieniłem dzień po robocie z wałkami.

Wtryski myślę, że nie są złe korekcje mam 0,3 - 0,6 coś koło tego, spalanie jak nie depcze 3,8-4,5l/100km jak normalnie to 4,5-5,5l/100km jak przycisne to gdzieś 5,5-7,0l/100km

Teraz tylko EGR wywala mi - signal to low- nie wiem może zalany jest olejem - sam nie wiem musze dłubnąć.

Wracając do tematu - Odnosiłem się do sprawy w innym poście koledzy zwalaja wałki - taki delete i wstawiają pompę od 1.9 czasem wymieniają wał ...

myślę, że pomysł bardzo dobry - ale pracy przy tym sporo myślę, że więcej - chociażby uszczelniacze wału a tylni to nie przelewki jak sie sprzętu nie ma a on nie jest tani.

A w końcu powiem, że ten silnik nigdy nie chodził tak dobrze nawet jak go kupiłem nie był taki "zwarty" jeśli mogę tak to opisać.

Jasne, że klekocze ale to jest zupełnie przyjemny klekot - miałem AWX 1.9 to był bardzo przyjemny motor ale w moim jest o 40 kucy wiecej i kultura pracy 16 zaworów a 8 zaworów

- cóż zapewniam to jest przepaść - koło dwumasowe, wałki to wszystko lubi się popsuć ale jak działa daje odczuwalną różnicę w prowadzeniu.

midoz pozdrawiam

witam. proszę o pomoc.. po wymianie pompy oleju w silniku blb 16v na pompę z 1,9 tdi oczywiście oryginalna zaczeło świecić cisnienie oleju. na wolnych obrotach jest ok ale na wyższych już świeci ,dziura w bloku zaślepiona śrubą m10. bardzo proszę o pomoc..

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Jeśli wszytko zrobiłeś zgodnie z tym co na forum jest opisane to winę za to może ponosić tylko i wyłącznie sama pompa oleju lub źle osadzona zębatka na wale korbowym.

Rozumiem że przed swapem wszystko z ciśnieniem oleju było ok. Bo to jest podstawa.

Chyba że wywaliło Ci imbus i to spowodowało brak smarowania a teraz są konsekwencje.

Edytowane przez Pawelkiwi
Opublikowano

Witam posiadam  a4 b7 2.0 blb ma 300 tys najechane i jak narazie ok dopiero kupiłem jakie sa objawy jak by sie zaczynala pompa oleju swirowac i jej osprzet naped l. Iczy moze 300 tys tomoze niemiec naprawial czy tyle moze przejechac ?

Opublikowano

piszesz tego posta już kilka razy w innych wątkach,dostałeś już odpowiedź...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...