Boeing777 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Opublikowano 12 Czerwca 2015 (edytowane) Witam Szanownych Forumowiczów Chciałbym zasięgnąć waszej opini w pewnej sprawie. Mam kupic od mojego dobrego znajomego Audi A4 B7 z 2006 roku. Ma silnik 2.0 TDI. Auto ma przejechane okolo 200tys kilometrów (chociaz wiadomo jak to z tymi przebiegami w Polsce)Nie miałem żadnych wątpliwości co do zakupu dopuki nie poczytałem o tej skrzyni automatycznej. Ale zaczne od poczatku. Kolega powiedział, że auto nie ma żadnych usterek ( ufam mu bo dobrze sie znamy i wiem ze zawsze dopieszczał auto bo jest zawodowym kierowcą cieżarówek ). Wspomniał mi tylko o mrugającej kontrolce skrzyni biegów ( jutro ma mi wysłać zdjęcie tej kontrolki lub opisac jej wygląd bo teraz jest w trasie ale ja juz nie mogłem wytrzymać i musze tu napisać bo bardzo byłem do tej pory zdecydowany na to auto ). Nie jest to kontrolka trybu jazdy która jest miedzy zegarami ( co by znaczyło z tego co czytałem o uszkodzeniu sterownika) - jest to jakaś inna kontrolka ale na pewno czerwona. Powiedział mi że był u elektryka i auto było podpięte na komputer. Mechanik/elektryk stwierdził podobno że jest to kwestia uszkodzenia/błędu czujnika i że "czujniki sie nie widzą" i że wystarczy wymiana czujnika (niby 400 zł) - powiedział też że jezdzi ponad rok z tą kontrolką wszystko działa tak jak powinno nie ma żadnych problemów z skrzynią. Powiedział mi że ta kontrolka poprostu czasami mruga gdy auto jest zimne a gdy auto sie troche zagrzeje to juz nie mruga. Generalnie sie tym nie przejmowałem dopuki nie zacząłem czytać o tych skrzyniach na internecie - i jestem przerażony. W skrócie : ogromna awaryjnosc i duze koszty. Teraz gdy myśle o tej kontrolce to boje sie ze skrzynia może mieć powazny problem i że naprawa "spdanie na mnie". Wiem że nie powiedziałem co to za kontrolka ( zrobie to jutro ) , ale jeśli ktoś po moim opisie może coś wywnioskować to prosze o komentarz.Prosze też o opinie czy te skrzynie są faktycznie tak wadliwe. Bo opinie na internecie są bardzo różne , od bardoz dobrych opinii i dementujące komentarze o nadmiernej wadliwosci aż po komentarze które na prawde powodują że zaczynam sie bać kupić to auto.PS - czy Audi A4 B7 ma zawsze 7 lameli ? Czy można też spotkać 6 lamelowe ? Czytałem dużo wypowiedzi Bart-S na innym forum i z jego wypowiedzi wnioskuje ze lepiej nie kupować auta z 6 lamelami a nie mam zamiaru wydawac kolejnych 3 tysiecy na przerobienie na 7 lameliPan Bart-S dużo ciekawych wiadomości podał o wymianie oleju w skrzyni. Moje pytanie brzmi ile kosztuje mniej wiecej wymiana oleju statycznie i dynamicznie a ASOJutro powiem wam dokładnie co to za kontrolka. POZDRAWIAM ! Edytowane 13 Czerwca 2015 przez Boeing777
MatrixXXL Opublikowano 12 Czerwca 2015 Opublikowano 12 Czerwca 2015 W dobrym serwisie statyczna 800zl,dynamiczna 1000.
Boeing777 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2015 No i jednak niestety okazało sie że to mrugają tryby jazdy czyli skrzynia jest niby w trybie awaryjnymKolega opisywał mi ze to sie czasami włącza a czasami nie - nie ma tak że tryb awaryjny jest cały czasKolejna informacja to że auto podobno jezdzi jak powinno , nie szarpie , trzyma obroty i nie ma problemow z biegami. Nie ma podobno żadnych negatywnych konsekwencji tego trybu i mowi mi ze jezdzi juz tak z 1,5 roku ( wierze mu bo to dobry kumpel znamy sie od dawna)Powiedział mi że jesli chce to wymieni ten czujnik ( co powiedział mu mechanik po podłączeniu do komputera ) i wtedy mi sprzeda gdy nic juz nie bedzie murgało jesli mu oddam za tą naprawe. Myślicie że gdyby faktycznie sterownik był uszkodzony to naprawa jakiegokolwiek czujnika spowoduje że tryb awaryjny nie bedzie wyswietlany ? Czy warto pojść na takie cos ? Bo on mowi ze jest pewny że to jakiś czujnik, bo jak juz wspomnialem ponad rok jezdzi tak i czasami sie to nie włącza. Mechanik powiedział cos w stylu : że pod lewarkiem jest jeden czujnik i na dole przy skrzyni jest drugi czujnik i te czujniki sie "nie widzą" dlatego mrugają te kontrolki trybu jazdy. Czy jest to mozliwe ?Boje sie ze faktycznie sterownik jest uszkodzony i dopiero za troche zacznie szarpać jak opisał w temacie obok kolega z B6. Ze wszystko było ok a po kasacji błędów zaczął szarpaćBardzo mi zalezy na opini Pana Bart-SProsiłbym o przeanalizowanie moich wiadomosci bo nei dysponuje zadnymi VAG-amiPozdrawiam !
alpha_jack Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) Witaj, Po 1. jeśli chcesz być na 100% pewny czy skrzynia jest 7-lamelowa to dowiedz się jaki jest jej symbol (trzycyfrowy kod), i w dziale Multitronic - "Encyklopedia" sprawdź ile ma lamel (wszystko jest ładnie wyszczególnione w pierwszym poście napisanym przez Bartka (Bart-S)). Po 2. jeśli chcesz skontaktować się z Bartkiem to dzwoń do niego, bo na forum to bywa on ostatnio rzadko. A po 3. świadomie auta, w którym jest coś nie "tak" z Multitroniciem nie kupiłbym. Na Twoim miejscu poczekałbym, aż Twój znajomy ogarnię sprawę z tym trybem awaryjnym, a dopiero później pchał się w taki zakup Dopiero w "praniu" wyjdzie jak poważna jest to usterka. Po 4. Jak znajomy dbał o skrzynie? Regularnie zmieniał olej? - świadomie jeździł z tym trybem awaryjnym? I po 5. - sam jeżdzę 2.0 TDI z Multi (2007 rok) i jestem bardzo zadowolony (no może poza dziwnymi drganiami, które pojawiają się u mnie podczas zwalniania, ale to na 99,9% nie jest wina Multi). Złego słowa o tej skrzyni powiedzieć nie mogę. Mam wersję 7-lamelową (skrzynia JZU) i jeździ się przyjemnie i komfortowo i (odpukać) nie zapowiada się, żeby miała się posypać więc polecam Edytowane 15 Czerwca 2015 przez alpha_jack
Boeing777 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Znajomy dbal o skrzynie jak nalezy. Jest to skrzynia 7-lamelowa bo juz sie dowiedziałem. Oczywiscie powiedziałem mu ze nie kupie auto jesli nie ogarnie tego problemu, chodzi mi o to czy jesli po wymianie czujnika ten tryb nie bedzie wskakiwal to moge spokojnie kupic to auto ? Dzieki za odpowiedzNapisales ze masz skrzynie JZU ... mozesz mi powiedziec o co w tym chodzi ? czym roznia sie te skrzynie ? Z ciekawosciPs dzis mialem ciezki dzien bo mam narazie peugeota 307 i urwała mi sie koncowka drążka wpadlem w poslizg bo jedno koło sie zklinowało i dużo nie brakowało zebym dachował.....jeszcze nigdy nie spotkalem sie z takim czyms...dobrze ze jechalem 50 km/h bo auto przechylilo sie na bok ale na szczescie spadlo na kola a nie na bok....masakra Edytowane 16 Czerwca 2015 przez Boeing777
alpha_jack Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Osz... kutwa. Nie zazdroszczę takich przygód na drodze. Dobrze, że wyszedłeś z tego obronną ręką... co do oznaczeń skrzyni - po jej kodzie (w moim przypadku JZU) możesz dojść jaki sterownik w niej siedzi. Specjalistą w te klocki nie jestem więc nie pytaj o szczegóły. Jeśli chcesz pogadać ze specjalistą to dzwoń do Bartka zapytaj o ten czujnik, myślę, że powinien Ci pomóc
Boeing777 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 Dzieki za rade , zapraszam innych ktorzy czytają do dodawania swoich opinii. Na poniedziałek jedziemy do mechanika ktory ma naprawic to. Dzis kolega mi wyslal filmik na ktorym widac ze wszystko jest ok i nie ma trybu awaryjnego. Raz jest , raz nie ma . Dziwne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się