Adrian1982 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Witam klubowiczow, Postanowilem poruszyc temat silnika 1.9 tdi BRB, gdyz po przeszukaniu wielu postow na forach rowniez niemieckich i angielskich nie uzyskalem jednoznacznej odpowiedzi. Przymierzam sie do podniesienia mocy mojej A4 Avant BRB (116ps) jednak chce to zrobic w etapach. Ponizej pytania co do ewentualnego tuningu. Prosze pomozcie, bo od cztania juz mi oczy wysiadaja. Aktulanie zrobione: Hamulce przod 320mm z ceramicznymi klockami o perforowanymi tarczami. Zawieszenie od s-line. program robione przez ABT (138ps i 340Nm) przydalo by sie wiecej wzmocnione sprzeglo/dwumas (min 420Nm) Etap 1 Chcial bym osiagnosc 160-180ps i 360-380Nm Tutaj zalezy mi na przebiegu momentu a same wartosci juz sa mniej wazne. 1. Wymiana na turbo od AWX 2. Soft Pytania Etap 1: 1. Ile PS i momentu jest w stanie pociagnac standardowy SMIC (220x217x62)? Wyczytalem ze w wyzszych temp +30C max 150ps i 360Nm 2.Jezeli standard SMIC nie jest w stanie uciagnac rzadanych wartosci to jaki pasuje P&P bo nie bede inwestowal w FMIC? Wyczytalem pasujace: 2.1 od 3.0 tdi A6 C6 ma wymiary podobne tylko grubosc okolo 18mm wieksza oraz wejscia 45mm zamiast 56mm wiec przejsciowka potrzebna. Czy trzeba cos wiecej przerabiac niz tylko przejsciowke i czy miejsci sie w nadkolu A4 BRB AVANt? 2.2 od 2.0tdi BRD 2x SMIC tutaj nie wiem co trzeba przerabiac czy operacja jest p&p? 2.3 od 2.5 tdi 2xSMIC nie mam pojecia czy cos przerbiac trzeba czy operacja p&p? Jezeli co inne mozliwosci P&P to podajcie jakie bo chce pozostac przy SMIC. Za custom za 1500zl dziekuje takie moge z USA z Bell sprowadzic;) 3. Ile PS i momentu sa wstanie pociagnosc standardowe pompki do BRB i jaki jest ich kod OEM? Wedlug JB service w NL max 160ps i 360Nm Nie chce zmieniac pompek na tym etapie wiec zastanawiam sie czy na 160-180ps wystarcza przy turbinie z AWX. 4. Czy sa jakies inne turbiny np. od 2.5 tdi ktore pasuja P&P jak od AWX nie wspominajac o BRD? 5. Jezeli ktos ma na sprzedaz utbo AWX w bardzo dobrym stanie niech da znac. Etap 2 190-210ps 390-410Nm 1. Wymiana na turbo na 1756VK 2. soft 3. SMIC z etapu 1 o ile standardowy SMIC nie pociagnie. 4. Wymiana pomki na AL o ile pomki z BRB nie pociagna Pytania Etap 2 1. Jakie dokladnie przerobki sa potrzebne na 1756VK do BRB? (czytalem calego posta o 1756VK , ale brak calosci) Rozumiem, ze trzeba troche przerobic jezeli chodzi o kolektor ale co z ulozeniem trubo i polaczeniami? Mam nadzieje , ze lektura was nie wykonczyla. Z gory dziekuje za wszelkie porady i jak widzicie sporo juz szukalem na forum jednak nadal sa pytania. Pozdrawiam Adrian
adrian998998 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Seryjny SMIC juz nie wyrabia po samym sofcie a nie mowic o wiekszych mocach. U mnie w BRB na Hybrydowej turbinie AWX moc sie skonczyla przy 158ps 385nm (brak paliwa) Co do FMIC idze taniej zrobic i lepiej bedzie sie sprawowal niz 2xSMIC.
Adrian1982 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 Adrian998998 Dziekie za odpowiedz z cala pewnoscia cenne uwagi. Odnosnie SMIC nie rozumiem jak nie wyrabia po samym sofice , gdyz byly one montowane takze w 2.0 tdi gdzie moc jest bardzo podobna (140ps). Jak AUDI projektowalo te auta... Czy moze szukales jakiegos zastepstwa w postaci SMIC od 3.0 tdi czyli wiekszego SMIC od innego modelu? No forum niemickim opisuja takie swap ale nie wiem czy ona jest P&P. Odnosnie FMIC to nie jest ten estap i szczerze wole zostac przy SMIC.
bobikos Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Ja na turbo od AWX oraz pompkach od AVB przy oryginalnym SMIC na programie robionym przez spankyego uzyskałem ponad 160 KM i 360 Nm, przy czym ograniczeniem w uzyskaniu większych mocy stały się pompki. Temperatura otoczenia przy robieniu programu ponad 20 st C.
michałswd Opublikowano 25 Czerwca 2015 Opublikowano 25 Czerwca 2015 (edytowane) Awx nie oplacalny , jesli wgl sie zabierasz za mody to min brd( jesli ma być dobry dol wyslij swoje na przerobke hybryda brd ) ogarnie to gosc z forum gtb17 ma sens jesli zainwestujesz w dobre Pd ale tu nastawiasz sie na + 200ps ( AL -REGENEROWANE Bosch , bosio firad ) cenowo 2400 , 1650 , 1350 Hybrydy Fmic lub 2 smic z 3.0tdi ( zaoszczędzisz wzgl fmica ~ 300pln) Program - różnie 800 -1500 dynomet/hamownia Ceny są plus minus na regenerowanych częściach ( założenie jest takie zeby to troche pojejzdzilo ) - mozna taniej ale czy warto Ja u siebie taki zestaw przewiduje ( fmic lub 2-gi smic z 3.0tdi , turbo moje wyslane na przerobke na BRD , PD wysłane na przeróbke na AL na zestawie naprawczym Boscha , Firad ,Bosio rozpylacze wydajnosc jak AL , + program ) Pytanie do znawców wiem ze dział nie ten ale dotyczący tego silnika Jesli zle mysle prosze o sprostowanie 1.9tdi w b7 115ps skrzynia 5 sprzeglo 228mm do ilu Nm 3?? 1.9tdi w b7 116ps skrzynia 6 sprzeglo 240mm do ilu Nm 4 ?? Edytowane 24 Czerwca 2015 przez michałswd
Adrian1982 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2015 Czesc, Mam silnik BRB 5 biegowy ale 116 , BRB tez wychodzilo w 6 (eco). Wydaje mi sie AWX turbo to dobre rozwiazanie jak ktos oczekuje 165-175ps i 360-380Nm. PD instalowane w BRB ma 465cc z oblizen wynika , ze w dorbym stanie przy 170ps potrebuja okolo 390-410cc. Intercooler tez ma przeplyw wiekszy nic potrzeba dla silnika 1.9 z cisnieniem doladownia 1.5 bara. Wydajnosc cieplna jest wystarzajaca na kraj w ktorym nie ma codzinnie powyzej 30c. @Michal Jezlei aktulanie przerabiasz auto to daj namiary jakos sie skonaktuje i wymienimy doswiadczenia.
michałswd Opublikowano 28 Czerwca 2015 Opublikowano 28 Czerwca 2015 (edytowane) Po kilku telefonach , dochodze do wniosku ze lepiej wyjdzie pro pompki Al na końcówkach Boscha + turbo avf/awx + ic niz brd i liczyc na te 20KM wiecej ( ze wzgledu na loterie z brd , słabszy dół silnika względem avf/awx ) Chyba mądrzej będzie ok 180ps i 380nm na tym turbo avf/awx i nie martwić sie o laga tak na pd al + brd pewnie i ponad 200 ale po co ( i co z lagiem loteria ) tak na pd + hybryda al pewnie ok 190 ale to hybryda i moze byc więcej ceregieli ( pewnie soft drozej trudniejszy w strojeniu ) pd al bosch (regenerowane) + avf/awx + ic ~ 180/380nm ( taniej pewniej i spory zapas dla pd jakby za rok sie znudzilo ) ja chce wszystko o jednym razie zrobic dlatego lepiej wszystko z 10 razy przemyśleć Edytowane 28 Czerwca 2015 przez michałswd
Tajfun211 Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Turbo AWX podejdzie do BRB/BKE p&p czy trzeba jakieś przejściówki?
Adrian1982 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Witajcie, Dawno nie pisalem, gdyz wakacje. Mam kilka pytan do forumowiczow. Aktlanie zakupilem turbo BRD z kompresore od CAHA od Trubo Bogdana, gdyz zmiana na AWX mijala si z celem i oczekiwaniami. Aktulanie walcze z autem aby zainstalowac turbo BRD. Czytalm wiele postow na roznych forach i co post to inne wskazowki. Chcialem was prosic o :ogrzewanego kotleta" tzn aby ktos kto zakladal BRD do BRB albl AJM wytlumaczyl krok po kroku co jest potrzebne. Aktunie wsniokuje z forum ze: -Strona zimna ma w BRB 38 mm an BRD 41mm wiec trzeba naciagnac przewod lub tez zrobic przerobke Moze ktos opisac? - Flansza wydechu nie bedzie pasowac. Nie wiem co w tym temacie mozna zrobic aby bylo dobrze - Doplyw i odplyw oliwy do turbo czy tutaj jest potrzebny kruciec N908 371 01 Jakie jescze zmiany. ostaram sie napisac post na ta okazje. Pozdrawiam Arian
Tajfun211 Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 podejdzie bez kombinowania p&p Niestety nie podeszło jak się nie znasz to się nie wypowiadaj
michałswd Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 u mnie w temacie masz podobny motor na gtb , i rzeczy które po drodze trzeba zrobic na ~200 na stage 3 ~240 /470 tez jest opisane
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się