Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] 2.5TDI problem - utrata mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Sprawa wygląda w ten sposób. Jechałem z prędkością 120km/h. I auto zrobiło mi niespodziankę. Mianowicie auto straciło moc, i zaczęło MOCNO kopcić na czarno. Stanąłem, odpaliłem autko nie idzie. Po 10 minutach odpalam, samochód jedzie ale jakiś słaby. po Kilku dziesięciu minutach autko jedzie i nawet sie wkręca na obroty, ale zdarza mi sie ze komputer odlacza silnik i auto nie jedzie. Trzeba przekrecic zapłon i wraca wszystko do normy. jednak zauważyłem kolejny problem kiedy computer go odłączy kopci na niebiesko, czy tam biało. Co za tym idzie pali olej silnikowy ale znikome ilości, bo kontroluje poziom oleju. I stan jest ciągle ten sam. aha zauwazylem ze jest słabsze. Myslicie ze turbo jest do wymiany?? albo przepływomierz, albo katalizator. Moze pompa wtryskowa???

Wymieniłem filtr paliwa, bo to mogło być przyczyna odłączania silnika, muszę jeszcze bledy pokasować. tylko ten dym;/// Chyba silnik mi nie pada;/// :wallbash: help!!!

Autko 2.5TDI 2000r z chipowany na 190ps

* nazywaj, prosze, watki zgodnie z regulaminem [Musashi]

Opublikowano

Najprawdopodobniej turbina się skończyła.

Opublikowano

czyli nowe turbo?? :mysli:ale auto nie muli mi aż tak żeby 100km/h nie osiagła, zapierdziela, ale nie jest takie mocne jak wcześniej..aha podajcie mi ceny jeszcze cześci:rolleyes:

Opublikowano

(...) Autko 2.5TDI 2000r z chipowany na 190ps

Masz możliwość podłączenia Vaga? Odczytania błędów zapisanych w pamięci komputera auta?

Zrobienie logów pozwoli więcej powiedzieć o kondycji silnika http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html

Opublikowano

Czyli jezdzisz taka lokomotywa caly czas? Kto robil Ci program na te 190PS?

W jaki sposob sprawdzasz olej, ze niby nie ubywa?

Opublikowano

Jeśli dym nie jest biały, to niekoniecznie turbo padło. Czarny dym wskazuje na nieszczelnosć dolotu ake male cisnienie w dolocie. Bardzo przydałyby się logi :naughty:

Opublikowano

mojego wujak 2.5tdi tak sie zachowywało jak nastawink w papie siadł pompa poszla do naprawy i jak by reka odjoł jezeli bedzie blad nastawinika w papie to wiadomo o co chodzi

Opublikowano

To juz było robione na zachodzie. Kopa ma bardzo fajnego. każde 2.5TDi póki co nie dawało mi rady. W sumie do dziś, bo mi problemy stwarza.

A o jaka Ci pompę chodzi? wtryskowa? Ja sie na wszystkim nie znam wiec pytam.

A olej sprawdzam na bagnecie.

Opublikowano

A olej sprawdzam na bagnecie.

Godzine od zgaszenia silnika? Bo jesli nie, to malo miarodajny pomiar.

Opublikowano

bla,bla,bla ... wróżenie z fusów.

musisz zrobić logi inaczej nie dojdziesz co się stało..

Opublikowano

Rozgrzej silnik > zgas > odczekaj godzine i sprawdz bagnet. Wtedy dokladnie widzisz ile jest oleju.

Opublikowano

Witam, podłącze się pod temat bo mam chyba podobny problem tylko w mniejszej skali.

Mowa o A4 2,5 TDi, 190ps po chipie.

Autko jeździ, pali bez zarzutów, niby niczego nie można się przyczepić ale...

- w najmniej odpowiednim momencie potrafi zgasnąć podczas jazdy (niezależnie od obrotów silnika). Wystarczy wtedy kilka/kilkanaście razy przekręcić zapłon i przeważnie odpala.

- zdarzyło się kilka razy, że po zagrzaniu silnika miałem problem z jego ponownym uruchomieniem, trzeba było czekać do ostygnięcia wtedy odpalił.

Wyżej wymienione usterki nie wyłączają zupełnie auta z użytku ale bardzo mnie wkurzają. Przykładowo 3 dni wszystko jest OK a 4 dnia pojawiają się "przygody". :angry:

Byłem już u mechanika na vag teście i jedynym błędem jaki wykrył był "błąd obwodu poziomu paliwa" (zastrzeżeń odnośnie wskazań poziomu paliwa na desce nie mam żadnych) :mysli:

Opublikowano

Hejka :)

Byłem podpiąć pod komputer ot to:

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 059-907-401-AKE.lbl

Nr seryjny: 8D0 907 401 Q

Komponent: 2.5l/4VTEDC G000SG D66

Kodowanie: 02012

Kod serwisu: WSC 15381

Znaleziono 1 błąd:

00553 - Miernik masy powietrza (G70)

27-10 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

Kody gotowości: B/D

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 8E0-614-111-ASR.lbl

Nr seryjny: 8E0 614 111 AH

Komponent: ABS/ASR 5.3 FRONT D10

Kodowanie: 00012

Kod serwisu: WSC 06435

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: Przekier.nieudane!

Nr seryjny: 8D0 820 043 P

Komponent: A4 KLIMAAUTOMAT D57

Kodowanie: 00063

Kod serwisu: WSC 06325

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 15: Airbag Plik etykiet: 8D0-959-655-AI8.lbl

Nr seryjny: 8D0 959 655 J

Komponent: Airbag Front+Seite 1001

Kodowanie: 00106

Kod serwisu: WSC 06325

Znaleziono 1 błąd: :hi:

01217 - Zapalnik bocznej poduszki powietrznej; strona kierowcy (N199)

32-10 - Za duża wartość rezystancji - Sporadyczny

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\8D0-920-xxx-17.lbl

Nr seryjny: 8D0 920 900

Komponent: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D14

Kodowanie: 00060

Kod serwisu: WSC 00000

Nr seryjny: Ident

Komponent: Nr. Wegfahrs.:AUZ5Z0Y1114083

Ident.-Nr. Wegfahrs.:AUZ5Z0Y1114083

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 35: Centralny zamek Plik etykiet: 8D0-862-257.lbl

Nr seryjny: 8D0 862 257 B

Komponent: ZV-Pumpe, Funk D12

Kodowanie: 12865

Kod serwisu: WSC 06325

6 - ilość znalezionych błędów. Oto one: :thumbdown:

01367 - Przekroczony czas pracy pompy zamka centralnego (możliwa nieszczelność)

35-00 - -

01366 - Otwarty na skutek sygnału wypadku - zderzenia

35-00 - -

01360 - Przełącznik alarmu samochodowego otwarty

29-00 - Zwarcie z masą

01365 - Lock/Unlock przełącznik/przycisk ryglowania wewnątrz

29-00 - Zwarcie z masą

01389 - Przełącznik otwierania tylnej klapy (F124)

29-00 - Zwarcie z masą

00955 - Kluczyk 1

09-00 - Wartość skrajna adaptacji przekroczona

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 37: Nawigacja Plik etykiet: Przekier.nieudane!

Nr seryjny: 8E0 035 192

Komponent: RNS 4.1 H06 BNO 0102

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

01317 - Sterownik zestawu wskaźników (J285)

49-00 - Brak komunikacji

00867 - Połączenie do komputera sterującego systemu ABS

03-10 - Brak sygnału - Sporadyczny

65535 - Błąd pamięci sterownika

00-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 55: Zasięg xenonów Plik etykiet: 4B0-907-357-AUT.lbl

Nr seryjny: 4B0 907 357

Komponent: LEUCHTWEITEREGLER D004

Kodowanie: 00011

Kod serwisu: WSC 06325

Znaleziono 1 błąd:

00776 - Czujnik regulacji poziomu samochodu przedni lewy (G78)

31-00 - Przerwa / zwarcie z masą

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 56: Radio Plik etykiet: Przekier.nieudane!

Nr seryjny: 8E0 035 192

Komponent: Radio BNO 0001

Kodowanie: 00205

Kod serwisu: WSC 01769

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

01317 - Sterownik zestawu wskaźników (J285)

49-00 - Brak komunikacji

65535 - Błąd pamięci sterownika

00-00 - -

Opublikowano

Znaleziono 1 błąd:

00553 - Miernik masy powietrza (G70)

27-10 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

Kody gotowości: B/D

Zacznij od tego: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084

---

Jeśli chodzi o zrobienie logów, które mogą pomóc w ocenie kondycji silniku i 'okolic': http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html

Opublikowano

Witam

Sprawa wygląda w ten sposób. Jechałem z prędkością 120km/h. I auto zrobiło mi niespodziankę. Mianowicie auto straciło moc, i zaczęło MOCNO kopcić na czarno. Stanąłem, odpaliłem autko nie idzie. Po 10 minutach odpalam, samochód jedzie ale jakiś słaby. po Kilku dziesięciu minutach autko jedzie i nawet sie wkręca na obroty, ale zdarza mi sie ze komputer odlacza silnik i auto nie jedzie. Trzeba przekrecic zapłon i wraca wszystko do normy. jednak zauważyłem kolejny problem kiedy computer go odłączy kopci na niebiesko, czy tam biało. Co za tym idzie pali olej silnikowy ale znikome ilości, bo kontroluje poziom oleju. I stan jest ciągle ten sam. aha zauwazylem ze jest słabsze. Myslicie ze turbo jest do wymiany?? albo przepływomierz, albo katalizator. Moze pompa wtryskowa???

Wymieniłem filtr paliwa, bo to mogło być przyczyna odłączania silnika, muszę jeszcze bledy pokasować. tylko ten dym;/// Chyba silnik mi nie pada;/// :wallbash: help!!!

Autko 2.5TDI 2000r z chipowany na 190ps

Miałem coś podobnego w VW 1.9 TDI 110 KM i okazało się, że to czujnik masy powietrza - tak stwierdzono w serwisie, ale pół roku później pękła obudowa turbiny i już nie było co regenerować :( wina złego oleju - opinia z serwisu szkoda, że wcześniej nie zauważyli problemów z turbinką...

Opublikowano

no to masz odpowiedz prawdopodobna miernik masy powietrza.

nalezy skasowac blad i gdy pojawi sie problem ponownie sprawdzic czy wyskoczylo to samo. jezeli sie powtorzy to G70 do wymiany.

pozniej warto pomyslec o logach[br]Dopisany: 07 Listopad 2008, 15:12_________________________________________________dosyc czesto bywa mylony kolor spalin bialy z niebieskim.

jezeli nieubywa oleju niby co sie pali na niebiesko?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...