Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wchłania cały zbiornik płynu chłodniczego


Siffyy71

Rekomendowane odpowiedzi

Edit: Rozwiązanie problemu: Okazało się, że to pompa wody.

Koszt: 120 PLN za pompę.

300 PLN za robotę.

Niestety troszeczkę jeszcze ubywa ale naprawdę minimalnie i nie przeszkadza to w dalszej jeździe. Prawdopodobnie jest jeszcze KRÓCIEC do wymiany.

Witam wszystkich.

Jako, że to mój pierwszy post pozdrawiam wszystkich miłośników Audi A4 B5.

Przewertowałem trochę forum, ale odpowiedzi konkretnej na moje pytanie nie uzyskałem. Jestem laikiem jeżeli chodzi o budowę pojazdów, silników itd :D Uważam też, że każdy problem jest indywidualny i trzeba go inaczej rozpatrzyć więc pisze post z prośbą o pomoc.

Podczaj jazdy temperatura skakała mi między 100 C a 110 C. Zatrzymałem się, spojrzałem a płynu brakuje. No to poleciałem na stajcę i zakupiłem 5L płynu i zalałem 2,5L. Pojechałem 250 KM dalej i patrzę a tu znowu ta sama sytuacja. Zalałem znowu, a płyn zapierdzielał w dół na włączonym silniku. Zajechałem do mechaniora a on mi mówi, że deszcz pada i że teraz nie zobaczy ale może to być USZCZELKA POD GŁOWICĄ. No to się złapałem za głowę tym bardziej, że olej wlany dopiero co miesiąc temu też spierdzielił i go wogóle nie było.

Dzień później (wracałem już na wodzie :D ) sytuacja się powtórzyłą - 250 KM i pod koniec Audi już płakała i wskazywała mi kontrolkę braku płynu.

Byłem dzisiaj u znajomego mechanika i powiedział mi, że to nie musi być koniecznie uszczelka ale może być KRÓCIEC.

No i w końcu moje pytanie. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Jeżeli tak to co w końcu się psuło?

Audi A4 B5, 1.6 benzyna + gaz, 8 zaworowy silnik, rok 1996, sedan

Edytowane przez Siffyy71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt ci nie odpowie na to odpal fure i szukaj wycieku pod silnikiem. Jesli by byla to uszczelka pod glowica to przy takich ilosciach wody bys mial za soba zaslone dymna.

Edytowane przez neoxpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt ci nie odpowie na to odpal fure i szukaj wycieku pod silnikiem. Jesli by byla to uszczelka pod glowica to przy takich ilosciach wody bys mial za soba zaslone dymna.

A tu się mylisz, że nikt mi nie odpowie bo właśnie to zrobiłeś :) Zasłony dymnej za sobą nie miałem więc jest nadzieja, że to naprawdę nie jest uszczelka :)

A spod spodu cieknie bo sprawdzałem ale nie jestem w stanie stwiedzić skąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a auto kopci? jak tak to na jaki kolor? olej sam z siebie nie ucieka tym bardziej w 1.6, płyn też. odpal auto i szukaj wycieków, zdejmij osłonę i podłóż coś pod silnik jak nie masz kanału.

edit. ale jesteś agent.. cieknie bo sprawdzałeś, ale nie jesteś w stanie stwierdzić skąd... to mi powiedz niby jakim cudem my mamy wiedzieć jak nawet zdjęć nie wrzuciłeś.

Edytowane przez robitl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ten króciec, miałem podobny problem i okazało się że był on pęknięty i uciekał płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec pewnie do wymiany przy takiej ilości wody/płynu to raczej bankowe .. sprawdź na kanale ten króciec ewentualnie masełko na korku czy jest i kolor spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem przecież, że się nie znam za bardzo na tym, a pytałem tylko czy ktoś miał podobny problem. A kopci jak zawsze, niedużo i na biało, nie zauważyłem róznicy przed i po usterce.

Zdjęć nie zrobiłem bo nie pomyślałem o tym, a auto stoi u mechanika, ale z doświadczenia wiem, że lepiej się również zapytać u innych źródeł. Ja nie licze, że ktoś mi zdiagnozuje problem przez internet, tylko jakie są opcje.


Sprawdź ten króciec, miałem podobny problem i okazało się że był on pęknięty i uciekał płyn.

O no to jest nadzieja, że to tylko to. Jakie poniosłeś koszty mniej więcej za tą usterkę?

Króciec pewnie do wymiany przy takiej ilości wody/płynu to raczej bankowe .. sprawdź na kanale ten króciec ewentualnie masełko na korku czy jest i kolor spalin

Tego niestety teraz nie sprawdzę, ale cieszę się, że jest nadzieja, że to tylko to do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to któciec i mechanik to ci wymieni to koszta są małe jakbys miał kanał to sam bez problemu to zmienisz a że nie masz to trudno .. koszt niewiem 100pl z robota jak nie mniej zależy od mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zależy od mechanika...

Rownież miałam wyciek płynu na króćcu, sam króciec to niewielki koszt, ok. 30zl.

Ale w jednym z serwisów powiedzieli mi, ze przy okazji powinno sie wymienić jakies przewody przy tym króćcu za 192 zł plus robocizna 150 zł. Tak wiec koszt naprawy tego wyniósłby prawie 400zl.

Podziękowałam panom

Wymieniłam sam króciec u znajomego mechanika i wszystko hula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, zależy od mechanika. Jednak nawet jakby to było z przewodami to i tak taniej niż uszczelka pod głowicą.

A swoją drogą ile by kosztowała wymiana właśnie takiej uszczelki? Mi powiedział, że 1000- 1200 PLN z robocizną. Strasznie dużo według mnie ale może tak właśnie chodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


olej wlany dopiero co miesiąc temu też spierdzielił i go wogóle nie było.
Ja rozumiem, że można się nie znać na mechanice, ale podstaw uczą nawet na kursach prawa jazdy. Sprawdzanie poziomu płynów (w tym oleju) należy do czynności obsługi codziennej.

Na zaniechanie takich czynności może pozwolić sobie osoba, która zna swoje auto i zna zasady działania silnika oraz objawy usterek. Moim zdaniem ,to już nie słaba, czy żadna znajomość mechaniki, ale kompletna ignorancja. Przecież taki ubytek płynu, czy oleju musi zostawiać ślady!

Weź tu potem kup auto "sprzedający, osoba prywatna, niski przebieg", tylko brak informacji, że czynności obsługowe ograniczały się jedynie do okresowej wymiany choinek zapachowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wlany dopiero co miesiąc temu też spierdzielił i go wogóle nie było.

Ja rozumiem, że można się nie znać na mechanice, ale podstaw uczą nawet na kursach prawa jazdy. Sprawdzanie poziomu płynów (w tym oleju) należy do czynności obsługi codziennej.

Na zaniechanie takich czynności może pozwolić sobie osoba, która zna swoje auto i zna zasady działania silnika oraz objawy usterek. Moim zdaniem ,to już nie słaba, czy żadna znajomość mechaniki, ale kompletna ignorancja. Przecież taki ubytek płynu, czy oleju musi zostawiać ślady!

Weź tu potem kup auto "sprzedający, osoba prywatna, niski przebieg", tylko brak informacji, że czynności obsługowe ograniczały się jedynie do okresowej wymiany choinek zapachowych...

Po pierwsze temat nie polega na dyskusji odnośnie znajomości mechaniki w pojeżdzie. Po drugie prawo jazdy zdawałem tak dawno temu, że nie mam pojęcia co uczą tam na kursach- widocznie Ty zdawałeś ostatnio. Po trzecie- jestem ciekawy czy Ty przed każdą jazdą sprawdzasz poziom płynów i oleju w samochodzie. Przez dłuższy czas nic się z samochodem nie działo i owszem sprawdzałem poziom płynów ale nie będę robił tego codziennie. Nie wypowiadaj się na temat, w którym nic sensownego nie wnosisz a prywatne spostrzeżenia ogranicz do PW jeżeli tak bardzo Ci to ciąży na sercu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O no to jest nadzieja, że to tylko to. Jakie poniosłeś koszty mniej więcej za tą usterkę?

Króciec kosztował mnie 15 zł, a z wymianą sam sobie poradziłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie łączyły bym oleju z tym wyciekiem bo jak siffyy71 mówi dymi jak zawsze na biało czyli problem nie problem był wcześniej. Kolega jeszcze jeździ na gazie. Ja mam gaz tak zrobiony ze płyn chłodniczy doprowadzony jest do reduktora. Mozliwe ze on ma tak samo i pękła mu rurka. Na odległość nic Ci nie poradzimy bo tylko strzelamy co to może być. Tak jak koledzy powiedzieli kanał zalej odpal i patrz z dołu gdzie leci ci.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji jakby komus uciekał plyn tylko na wlaczonym silniku, a na zimnym przestawal to pompa wody do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji jakby komus uciekał plyn tylko na wlaczonym silniku, a na zimnym przestawal to pompa wody do wymiany.

Nieprawda moze byc wiele przyczyn. Od nieszczelnych wezy konczac na uszczelce pod glowica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie problemu: Okazało się, że to pompa wody.

Koszt: 120 PLN za pompę.

300 PLN za robotę.

Niestety troszeczkę jeszcze ubywa ale naprawdę minimalnie i nie przeszkadza to w dalszej jeździe. Prawdopodobnie jest jeszcze KRÓCIEC do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...