Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Półoś i przegub.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich :hi: . Od pewnego czasu zauważyłem czy też usłyszałem stukot w kole od strony kierowcy, (tak jakby) podczas cofania na na skręconych kołach, nie ma tego efektu kiedy cofam prosto czy też na skręconych kołach w lewo. Wydawało by sie że to przegub. Podpowiedzcie coś. Pozdrawiam.

Edytowane przez martinomen
Opublikowano

przegub. raczej lewy.

Opublikowano

przegub. raczej lewy.

raczej lewy czyli ten od strony koła czy w b8 jest tylko od strony silnika ???

Opublikowano (edytowane)

a to ci powiem, że mnie zaskoczyłeś. nie zgłębiałem tematu b8 bo mnie póki co na nie nie stać. na postawie wiedzy o b5, b6 obstawiłem przgub lewy zew. ale n allegro w ogóle takie nie ma, więc poczekaj na wypowiedz kogoś ogarniętego w b8.

edit. niby etka pokazuje że na wał przegubowy się składają dwa przeguby ale nie wiem, no zaskoczony jestem :grin:

Edytowane przez robitl
Opublikowano

a to ci powiem, że mnie zaskoczyłeś. nie zgłębiałem tematu b8 bo mnie póki co na nie nie stać. na postawie wiedzy o b5, b6 obstawiłem przgub lewy zew. ale n allegro w ogóle takie nie ma, więc poczekaj na wypowiedz kogoś ogarniętego w b8.

edit. niby etka pokazuje że na wał przegubowy się składają dwa przeguby ale nie wiem, no zaskoczony jestem :grin:

Oki dzieki :)

Opublikowano

Obstawiam lewy zewnętrzny przegub. Wewnętrzne z reguły sie nie psują.

Wyjęcie lewej półosi z przegubami jest dość proste, ale jest kilka mało typowych śrub do odkręcenia, Np Imbus 19mm żeby odkręcić półoś od piasty czy nasadka 21mm (albo klucz do dużych świec :) ) do jarzma zacisku hamulcowego. Etka o ile mnie pamięć nie myli podaje ze trzeba rozpiąć górę zawieszenia. Na całe szczęście nie trzeba co upraszcza pracę.

Opublikowano

Obstawiam lewy zewnętrzny przegub. Wewnętrzne z reguły sie nie psują.

Wyjęcie lewej półosi z przegubami jest dość proste, ale jest kilka mało typowych śrub do odkręcenia, Np Imbus 19mm żeby odkręcić półoś od piasty czy nasadka 21mm (albo klucz do dużych świec :) ) do jarzma zacisku hamulcowego. Etka o ile mnie pamięć nie myli podaje ze trzeba rozpiąć górę zawieszenia. Na całe szczęście nie trzeba co upraszcza pracę.

Dzięki wielkie za pomoc, powiedz mi o ile wiesz jaki koszt tej przyjemności bo nigdzie nie znalazłem przegubu zewnętrznego na alledrogo ?

Opublikowano (edytowane)

Dzięki wielkie za pomoc, powiedz mi o ile wiesz jaki koszt tej przyjemności bo nigdzie nie znalazłem przegubu zewnętrznego na alledrogo ?

słabo szukałeś....

1. http://allegro.pl/przegub-audi-a4-b8-a5-q5-1-8-2-0-tdi-3-2-fsi-42x27-i5085517662.html

2. http://allegro.pl/przegub-zew-audi-a4-b8-a5-q5-1-8-2-0-tdi-3-2-i5436252680.html

3. http://allegro.pl/przegub-audi-a4-a5-q5-2-0tdi-2-0-tdi-2-0-tfsi-3-2-i5048811422.html

powinien pasowac nr 8k0 498 099 DX - nówka w ASO ok 1000 zł

W Intrcarsie masz http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130211515340-0024683-O30006-przegub-napedowy-zewn.html

A najlepiej uderz na priva do TOM77 . Będzie lepiej i taniej niż na alledrogo czy IC

Edytowane przez zbigor
Opublikowano

Dzięki wielkie za pomoc, powiedz mi o ile wiesz jaki koszt tej przyjemności bo nigdzie nie znalazłem przegubu zewnętrznego na alledrogo ?

słabo szukałeś....

1. http://allegro.pl/przegub-audi-a4-b8-a5-q5-1-8-2-0-tdi-3-2-fsi-42x27-i5085517662.html

2. http://allegro.pl/przegub-zew-audi-a4-b8-a5-q5-1-8-2-0-tdi-3-2-i5436252680.html

3. http://allegro.pl/przegub-audi-a4-a5-q5-2-0tdi-2-0-tdi-2-0-tfsi-3-2-i5048811422.html

powinien pasowac nr 8k0 498 099 DX - nówka w ASO ok 1000 zł

W Intrcarsie masz http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130211515340-0024683-O30006-przegub-napedowy-zewn.html

A najlepiej uderz na priva do TOM77 . Będzie lepiej i taniej niż na alledrogo czy IC

Dzięki wielkie, faktycznie słabo szukałem :facepalm: ale nic teraz wiem co i jak pojeżdzę jeszcze chwile i go zmienie dowiem sie tylko ile u mojego mechaniora bedzie to kosztować. Dzieki za pomoc mozna zamykać.

Opublikowano (edytowane)

panowie odswieze temat potrzebuje wymienic oslone przegubu zewnetrznego prawego (od strony pasazera) i mam pytanko aby wyjechac przegubem ze zwrotnicy musze odkrecic dwa dolne wachacze ????? i jaki jest rozmiar klucza do odkrecenia sruby w piescie 19mm ??? ten wsadowy imbus ???

Edytowane przez lukas309
Opublikowano (edytowane)

Z lewej strony od kierowcy nie musisz odkręcać zawieszenia i wyjmiesz półośke. Odkręcasz tylko przegub wewnętrzny od flanszy i zewnętrzny z piasty i półośke wyjmujesz bez problemu.
Zle przeczytałem, jeśli chodzi o prawą stronę robisz to samo co z lewej plus do tego odkręcasz dolny wahacz od zwrotnicy i odginasz zwrotnicę za tarczę hamulcową by wyjąć półośke.

Edytowane przez Kodzak33

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...