Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Quattro Czy tak ma być, czemu tak jest i po co to jest


Pekus12

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, od niedawna mam swoje pierwsze czteropędne uturbione auto.

Powiedzcie mi na jakiej zasadzie to działa i o co w tym chodzi, że

Podniosłem lewy przód, zaciągłem ręczny i potem 1, i powolutku puszczałem sprzęgło, to nie zabierała się reszta kół tylko to jedno szło, i tak na podniesionym 1 kole na liczniku była setka.

Czy skoro ma stały napęd to nie powinienem ,,spaść z podnośnika,, i wgl jak ręczny zasiągnięty dlaczego go nie udusiło czy coś w tym stylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale Ojciec pare lat temu miał 80 B3 quattro i z tego co pamiętam to u niego było inaczej, plus dodatkowo jak zapiął szperę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego właśnie przekopałem cały dział o napędach w b5 i znalazłem tylko temat o elektro-szperze na który nik nie odpisał. Więc jeśli możesz to podrzuć linka do tego tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem napęd jest stały ale auto posiada taki mechanizm jak Torsnen poczytaj sobie o nim i wszystko będziesz wiedział:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i szczerze nie rozumiem.

Mam stały napęd na 4 kółka a jeśli zakopie mi się np tylna ośka to przednia mnie z tego nie wyciągnie... więc po co mi to całe quattro? Wytłumaczcie mi prosze bo zaczynam wątpić.

Mam 20 lat mieszkam na dosłownie końcu świata gdzie bez 4x4 zimą trzeba latać prawie 3km z buta.

Świeżo przesiadłem się z FWD w volvo na quattro i jak czytam to zaczynam wątpić ze coś mi to da

Chociaż Ojczulek swoją b3 Q zasówał podczas gdy wszyscy stali a z tego wnioskuje że B3 a A4 miały całkiem inny napęd


Łopatologicznie wg mnie napęd quattro...

mam podniesiony LP i zaciągnietą wajche, puszczając sprzęgło zadziałał MR i fakt kręci się mi tylko LP ale z drugiej strony ten cały torsen powinien coś zrobić żeby tył szedł a tył nawet nie drgnął, kuzwa kota do łba dostaje i za nic nie moge tego zrozumieć.

napęd na 4 na okrągło ciągnie na 4 a nie że jak podniose lp to tylko lp a reszta stoi

Edytowane przez Pekus12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pewnosci , ale jesli chcesz stałe 4x4 to chlopaki wrzucaja torsena z jakiegos V8 bodajze Dev to ogarnia

Napęd u Ciebie działa cały czas 4x4 jest stały , jednak gdy któreś z kół nie ma przyczepności wiekszość momentu bedzie przekazywana na oś która lapie trakcje

Kolega wspominał o EDL , "elektroniczna szpera" działa w cywilnych a4 do 60km/h z wył esp w S4 80km/h - "głowy nie dam"

w bmw z xdrive spadłbyś z podnosnika "gdzieś na forum jest film na rolkach xdrive vs quattro"

Prosze o sprostowanie bo temat ciekawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam EDL ani elektro szpery chyba też.

Jeśli któreś z kół ma mniejsza przyczepność napęd przekazuje moment na oś o lepszej przyczepności- no i tak by powinno być, ale na forum pisali że jeśli np tył mi zacznie ślizgać, to przód mi tego nie wyciągnie i odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz miec EDSa czyli elektroniczna blokade roznicowek przod/tyl

wlasnie po to jest zeby hamowac kolo obracajace sie luzno aby moment mogl przejsc na kola ktore stawiaja opor/lapia przyczepnosc

latwo to sprawdzic, zaciagnij reczny i sprobuj zrobic zrywa przednią osią - nie uda ci sie to, wiec w druga strone tez to musi działać o ile blokade masz sprawna
poza tym na przeglądzie wjezdzajac na rolki tylną osią - juz bys nie wyjechal, a jakos nigdy nie mialem z tym problemu


a jeśli masz niesprawnego EDSa, zobacz wpierw czy abs ci działa, jak nie - to musisz mieść w wiązce idacej do pompy ABS dodatkowy kabelek który zwierany jest po to żeby nie wywalało bledu ABSu na blacie

Edytowane przez pioteros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaciągnę ręczny to ze zrywa nic bo sie nie da:) ABS mam ale chwilowo nie sprawny bo mam zjedzony czujnik LP.

A do EDS musi być chyba jakiś przełącznik na desce a takowego nie posiadam stad wnioskuje ze pewnie go nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde Q ma EDS

Wystarczy podpiac VAGa i "wejść" w ABS

Bedziesz miec info ABS/EDS 5.7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i teraz wypatrzyłem na forum, auto z eds ma pompe od abs taka w której nie ida 2 rurki z góry przykręcane a u mnie ida

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy sa takie same, jedyne co to w 97r zmueniono ich wygląd i sterowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mam 97.

Masz zdjęcie konkretnie mojego. w sumie zdjęcie robiłem w trakcie remontu czegos innego ale pompke widać.

Poznasz czy jest z eds czy nie bardzo?

a995f067d012.jpg

Edytowane przez Pekus12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ok, ale rozumiem, że póki nie mam tego czujnika a moj abs jest nie sprawny to eds też nie działa?

I jeżeli to usprawnię to co stanie się w sytuacji jaka opisałem wyżej tj.

Jedno przednie koło w górze, ręczny zaciągnięty i puszczamy sprzęgło. wiem że pewnie znajde na forum, ale zacząłem o tym czytac jakies 20 minut temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDS działa razem z ABS. Skoro ABS jest uszkodszony to EDS też bo nie ma sygnału z prędkości kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...