Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolejny problem....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie. Znow sie zaczyna impreza z moim silnikiem... Zaczne od poczatku. Gdy postal samochod dluzej np cala noc przez ostatnie 3 dni codziennie rano od razu po odpaleniu silnik dostawal drgawek nie rowno chodzil I migala kontrolka check po kilku chwilach ok minuta moze 2 po delikatnym dodaniu gazu wszystko sie normowalo silnik pracowal rowno na benzynie I lpg Moc byla tak jak trzeba. Z racji ze na tyg nie mialem kiedy zajrzec do tego mialem dzisiaj to posprawdzac bo podejrzewalem cewke. Ale wczoraj wieczorem po odpaleniu szarpanie nie ustalo dodatkowo slychac z silnika dziwny dzwiek tak jakby hmm gdzie powstala nieszczelosc mi sie wydaje jakby wydmuchalo uszczelke od kolektora wydechowego, na poczatku myslalem ze moze swieca sie poluzowala sluchajac tego psykania odkrecilem wszystkie swiece wszystkie suche oprocz jednej od strony filtra powietrza, pierwsza od zderzaka. Pomyslalem moze jednak cewka zamienilem ta cewke z nastepna zeby upewnic sie. Okazuje sie jednak ze po zamianie dalej jest zle a swieca na ktora zalorzylem ta niby uszkodzona cewke po jakis 2 min pracy silnika jest jednak sucha. Jesli faktycznie byla by uszkodzona cewka to I ta 2 swieca po drugiej stronie powinna byc mokra. Co myslicie na ten temat? Przepraszam za brak polskich znakow I zapewne bledy ale pisze z tel I w nerwach... A I teraz check nie miga mimo ze nie rowno pracuje silnik zaczyna migac przy ok 3500 obrotow.

Edytowane przez jacek2121
Opublikowano

Na wstępie, cewki sprawdzałeś? Bo mi to wygląda bardziej na awarie cewki.

Poza tym przydał by się vag bo pewnie by pokazał przy czym wywala check.

Wydziergane z mojego G2

Opublikowano

Zdobylem 2 nowe cewki zaraz zabieram sie za wymiane mam nadzieje ze bd juz dobrze...

Nic z tego nie ma zmieniłem cewkę przy której była zalana świeca i dalej to samo. Dołączam link do filmiku na którym nagrałem prace silnika ten dzwięk wydobywa się tak jakby z kolektora ssącego co to może byc??

Opublikowano

Wypalone, uszkodzone gniazdo zaworowe lub zawór ssąsy , Najlepiej zmierz kompresję na tym cylindrze .

Opublikowano

No wlasnie teraz mialem zaprowadzic samochod do znajomego mechanika zeby w poniedzialek posprawdzal wszystko I jadac wzrosly same obroty tak jakby wylaczyl sie tryb awaryjny I zaczelo wszystko normalnie chodzic... Co z tym moze byc nie tak..?

Mozliwe jest to, ze swieca ktora byla zalana zanim sie "przepalila" to troche czasu minelo?

Opublikowano

Może kolektor ssący się rozpada i silnik zasysa połamane klapki , może jedna wpadła na ten cylinder i przyblokowała zawór ssący , w końcu ją zassało do cylindra i zawór się domknął .

Ja bym tego nie bagatelizował i dobrze sprawdził , kompresje i kolektor ssący .

Opublikowano (edytowane)

Hmm dziś przy okazji wymiany oleju zdjęta została miska, po zdjęciu było w niej troszeczkę opiłków aluminiowych. Sprawdzona została kompresja i jest z jednej strony: 11,9 / 11.4 / 11.4 z 2 strony 12 / 11.5 / 11.4. Do dziś silnik chodzi bez zarzutu, od soboty od momenty gdy zaczęła chodzić normalnie zrobiłem ok 250 km. Brakło już czasu aby sprawdzić wałek ale jakiś miesiąc temu zmieniałem go ponieważ był ułamany i nie było 2 klapek kupiłem cały kolektor wymieniłem wałek razem z gruszkami. Powiedzcie mi czy niewielka ilość opiłków w misce to może być duży powód do niepokojenia?? Co jeszcze sprawdzić ?? Jest niewielki wyciek oleju przy chłodnicy oleju jednak z tego co wiem nie występuje uszczelka, żeby ją zmienić chyba, że może w ASO??

Edytowane przez jacek2121
Opublikowano

Jeśli masz na myśli uszczelke pod chłodniczką pod filtrem to występuje zamiennik jakeś 40 zł Ori w ASO około 50 zeta

Opublikowano

Sprawdzalem w intercars I nie moge zlokalizowac tej uszczelki...a odnosnie pozostalych pytan co sadzicie?

Opublikowano

Kompresja wygląda przyzwoicie , choć mogłaby być lepsza , jak wymieniałeś wałek w kolektorze to demontowałeś cały kolektor ? Myłeś go w środku ? Może brakująca klapka się gdzieś przykleiła i teraz dopiero ja zassało do cylindra . Wpadła między zawór i gniazdo powodując nie domykanie zaworu , może już się uklepała i teraz zawór się domyka , ale niestety może być podgięty ten zawór , ASN ma cienkie trzonki zaworowe , bardzo podatne na wygięcia . Jazda z takim zaworem grozi urwaniem trzonka zaworu , a co za tym idzie , zmasakrowanie tłoka, głowicy itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...