Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[BLB] Dziwny dzwiek przy ruszaniu i w czasie jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam czy jest ktos w stanie mi pomoc z tym problemem? ten dzwiek dreczy mnie od 2mies i nie umiem sobie z nim poradzic.Dodam ze powyzej 1800obr nie slychac go i np jak jade czy na 1 lub 2 biegu bez gazu auto cale drży.Na poczatku myslalem ze wina moze byc zatarta sprezarka klimy ale wymienilem ja i ten dzwiek nadal jest nasluchajac to dzwiek wydobywa sie jakby od strony kierowcy u dolu.Co moge sprawdzic bo irytuje mnie on i wstyd jak ludzie sie ogladaja slyszac ten dzwiek, aha chcialbym wyczyscic egr i klape gaszaca ale nigdzie nie moge dostac uszczelek czy te uszczelki mozna kupic tylko w ASO?

https://youtu.be/wAbs0Uw226k

Edytowane przez damian19886
Opublikowano

niestety 2 uszczelki - oring na klape i pod egr tylko ASO ,owal na rurke spalin do egr'u- zamiennik dostępny

Opublikowano

Wygląda na dwumas.

Sprawdź na kanale , czy te odgłosy pochodzą miejsca w którym silnik łączy się ze skrzynią biegów (sprzęgło) :naughty:

Opublikowano

Juz sprawdzalem powiem ze wlasnie w okolicach polaczenia silnika i skrzyni slychac ten tyrkot ale nawet po wcisnieciu sprzegla i dania na luz lekka przygazowka i nadal slychac ten odglos.Pedal sprzegla bierze mi ponizej polowy bardziej przy samym dole.Jak kupowalem auto to przy ruszaniu byl dzwiek taki stukot jakby moze lozysko? i nadal on jest i doszlo to tyrkanie.Tydz temu wracajac z trasy na jakis czas byl spokuj dzwiek ustapil a po ponownym uruchomienu silnika powrocil.

Opublikowano

slychac jakby poczatek konca dwumasa.

Opublikowano

Mam takie pytanie czy dwumase musze juz wymienic czy mozna jeszcze chwile pojezdzic? beda jakies powiklania?

Opublikowano

Długo klekoczący dwumas może spowodować zmęczeniowe ukręcenie wału korbowego, a także doprowadzić do awarii skrzyni biegów :whistling:

Opublikowano

ponadto

1. luzy koła pływającego będą się przenosiły na sprzegło, docisk łożysko wyciskowe, powodując ich wcześniejsze zużycie.

2. może się zdarzyć sytuacja, że nie będziesz w stanie włączyć żadnego biegu.

Opublikowano

Kolejny wydatek ale trudno trzeba zamowic kpl dwumasa i sprzeglo.

Opublikowano

taki jest urok zakupu używanych pojazdów. a im tańsze w stosunku do średniej, tym tego typu wydatków może być więcej...

na pocieszenie, w przypadku zakupu nowego, masz co prawda gwarancję ale tracisz 10% po wyjechaniu z salonu czyli jakieś 12 kpln, i następnie co rok kolejne 10% aktualnej wartości.

dodatkowo trzeba ponosić koszty przeglądów, AC....

wszystko się zużywa...

inne marki psują się również...

Opublikowano

Tak to normalne wyekspatowalo sie tymbardziej ze auto ma przebieg 207tys.Caly kpl juz zamowiony wiec tylko zostalo czekac.Nawet nowe samochody juz sie psuja czym nowsze tym mniej wytrzymalsze sa.Przypuszczam ze tez nowy soft przyspieszyl zepsucie sie dwumasy.

Opublikowano

nie tyle soft, co technika jazdy. dwumas przestaje spełniać swoją role powyżej 1300-1400 rpm. Przyspieszanie poniżej tej prędkości obrotowej, dobija koło dwumasowe.


a tutaj przykładowy skutek skrajnego zaniedbania wymiany koła dwumasowego.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/324997-nie-mozna-uruchomic-silnika-rozrusznik-nie-dziala/

Opublikowano

Z moich spostrzeżeń to dwumas ma co robić do 2k RPM, i jak ktoś chce dynamicznie przyspieszyć i jednocześnie go oszczędzić, to powinien zredukować bieg do takiego, by obroty były wyższe od 2k :hi:

Opublikowano

Mialem wczesniej b6 z 1.9tdi i sprzeglo bralo sama gora i tak zrobilem nia 40tys i bez zadnego problemu choc calosc dwumasa i sprzeglo nadawalo sie do wymiany.Moja narzeczona czesto od nie wielkich obrotow przyspiesza i to tez napewno w jakims sensie pomoglo dwumasie,ale jak kupowalem auto to juz mi cos nie pasowalo bo cos huczalo na zimnym silniku myslalem ze moze rolka napinajaca.Kupilem auto w miare okazyjnie wiec jak doloze do niego teraz to mysle ze posluzy bezawaryjnoscia w przyszlosci:)

Opublikowano

Z moich spostrzeżeń to dwumas ma co robić do 2k RPM, i jak ktoś chce dynamicznie przyspieszyć i jednocześnie go oszczędzić, to powinien zredukować bieg do takiego, by obroty były wyższe od 2k :hi:

oczywiście, im wyższe obroty tym lepiej kołu zamachowemu, konstrukcyjnie zaś dwumas jest przystosowany do przenoszenia użytkowego momentu obrotowego, zwłaszcza maksymalnego.

problem to specjaliści dający w palnik od 1000-1200 rpm.

Opublikowano

Dwumasa wymieniona.Powiem tak jezeli ktos uslyszy jakies nie pozadane odglosy dobiegajace od skrzyni biegow to od razu wymieniac dwumase bo moze ona narobic duzych szkód.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...