Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uciekający powoli prąd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Pacjent:
A4 B6
1.8T AVJ

2001 rok

Problem:
Po dłuższym postoju samochód musi dłużej kręcić by odpalił (ucieka bardzo powoli prąd).

Co było sprawdzane:
Elektryk:

- naładowanie podczas pracy silnika ok (ponad 14V)
- opadanie pradu przy uzbrajaniu od 0.8A do 0.2 ( czy koło chyba 0.2 )
pracę powyższe wykonał elektryk i powiedział, że po pomiarach nic nie widać, wszystko ok ( ALE NIE JEST OK ... to opisze poniżej ).
Ja:

- sprawdziłem ciśnienie na tłokach - wzorowo, żadnych rozbieżności
- czyściłem rozrusznik, wymyłem go izopropanolem, przesmarowałem na nowo, widać było różnice po czyszczeniu lecz na pewno nie to aż go tak trzymało.

Dlaczego nie jest ok:
- źle odpala:
* jeśli odpalamy go np. po 1-2 godzinnym postoju, to pali super
* jesli odpalamy po 12 godzinach i w dodatku jest chłodno to odpala po ok. 8 sekundach <- to jest wynik nie dopuszczalny, bo co będzie w zime ?
- akumulator jest NOWY ( ma 4 miesiące ), sam go sprawdzałem jest ok, prąd trzyma, wszystko z nim ok
- w VAG sprawdziłem i czasem dostaje błąd związany z za niskim napiecięm przy rozruchu

- po długim postoju słychać/czuć, że rozrusznik wolniej kręci


Prosiłbym o wskazówki gdzie szukać, właśnie doszedł mi bardzo porządny multimetr więc wezmę się za to w weekend.

Pozdrawiam i zachęcam, każdy pomysł mile widziany


Edytowane przez Keicam_Rider
Opublikowano

Masz lpg? No i co mówi vag?

Opublikowano

Tak, jest lpg. A jaki masz pomysł związku z nim ?

Aha, jeszcze zrobiłem taki test, że zakręciłem zawór na butli i bez poprawy przy rozruchu.

Uciążliwe jest sprawdzanie tego = bardzo czasochłonne, między kolejnymi testami.

Vag wspomina coś o pompie wtórnej powietrza, ale to raz na jakiś czas.

Opublikowano

Sprawdź czy reduktor nie puszcza. Zakręć zawór na butli tak jak robiłeś ale i to ważne zdejmij wąż zasilający listwę wtryskiwaczy lpg. Zostaw tak ok.10h jak odpali od strzału to nieszczelny reduktor.

Opublikowano (edytowane)

Ok, dzięki za sugestie.

Reduktor to AC R01. Ma ok. 18 miesięcy, więc w sumie jeszcze trochę życia przed nim, ale WARTO SPRAWDZIĆ ! :)

A powiedz mi, bo może to jakaś poszlaka będzie - po odpaleniu (nierozgrzany), przez pierwsze 2-3 km to spalanie chwilowe waha się od 23 do 50 litrów. To normalne ?

Przy 12h postoju o ile dzisiątych voltów [V] powinno spaść napięcie ?

Edytowane przez Keicam_Rider
Opublikowano

Oj to w zasadzie nowy. W tym przypadku raczej nie ale nie zawadzi sprawdzić. A co z błędami? Filterki gazu zmieniałeś?

Opublikowano

I tak sprawdzę bo zawsze może się zdarzyć.

Filterków LPG nie zmieniałem.

Błędy VAG:
- czasem pojawia się z tą pompą wtórną
- czasem pojawia się z tym za niskim napięciem przy rozruchu
prócz tego nie przypominam sobie by były jakieś inne ( NIESTETY, bo byłby trop jakiś ). Błędy dokladnie będę mógł podać w piątek w nocy.

​Jakieś sugestie/pomysły co może być ?

Opublikowano

Weź miernik i sam zmierz jaki masz pobór prądu.

Podłącz go tak jak na filmiku

Jakimś kluczem zamknij zamek maski bo w nim jest czujnik otwarcia.

Zamknij auto, weź piwo i czekaj. Po około 1-2 minutach powinno spaść do około 0.74

A po 14-15 minutach jak rozłączy moduł komfortu 0.02.

Po 14 minutach od zamknięcia auta tyle wynosi u mnie.

Jestem na czasie bo ostatnio padł mi aku półroczny i chciałem wyeliminować winę auta. Ale u mnie pobór na postoju jest chyba książkowy. A aku wymieniony na gwarancji bo zwarcie na celi się robiło.

Opublikowano (edytowane)

Po ok. 15min prąd spada do 0.02A (przy zamkniętych drzwiach i wszystkim co możliwe OFF).

Reduktor szczelny ( przez wąż który idzie do listwy LPG nic nie puszcza przy wyłączonym silniku ).


pomysły ?

Edytowane przez Keicam_Rider
Opublikowano

Jeśli masz problem z długim kreceniem podczas odpalania po postoju a rozrusznik kręci dobrze to nie jest problem filterków akumulatora czy innych pierdół a raczej układu zasilania paliwem lub zapłonu.... Nie ma żadnych błedów na VCDS ie ??!

Opublikowano

Problem jest dalej. Na stół poszedł alternator.

W VAGu na kanale 004 napięcie pokazuje:
* odpalony silnik bez obciążenia: 13,720 - 13,650 V
* odpalony obciążenie max (światła długie, przeciwmgielne, radio, nadmuch, awaryjne ) : 13,090 - 13,230 V
* zgaszony silnik 12,7 V

Wg mnie trochę za nisko. Czy można za takie niedoładowanie obwiniać komutator ? Ma wyżłobienia.


Aktualizacja :

Po 3 dniach postoju na aku 11.40 V. Samochód nawet nie zakręcił raz. Głos z automatu rozrusznik ( pyknięcie ) i koniec - nie kręci nawet leniwie.

Opublikowano

a nie próbowałeś mimo wszystko podmienić aku?

Opublikowano

A ile twoim zdaniem ma ładować alternator jak walczysz wszystko co możliwe? Światła, dmuchawa, tylna szyba, grzanie stolików, pozostaje jeszcze położyć klucz do kół na słupki akumulatora.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Podmien akumulator, zamień się z sąsiadem na dzień, dwa

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Mi pokazało po zamknięciu auta 0,8A lub 0,8mA ale nie czekałem 15 minut żeby sprawdzić jak dalej bo przymierzam się do kupna aku a nie wiem czy on jest przyczyną bo jak nie było mrozów to było ok ale w lato tez mi padł wiec nie wiem

Edytowane przez enrike2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...