sławek85 Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Panowie mam do was pytanie. Czeka mnie wymian zaworów zwrotnych ( 059103175F ) i do tego oringi ( N90740801 ) czy wymienać też dyszę wtrysku oleju ( 078115540F ) czy sobie darować . Czy ktoś z was to robił co jeszcze wymieniał?
BeyerBrown Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 (edytowane) Ta dysza wtryskuje olej pod denka tłoków, ja bym dołożył te 120zł dla świętego spokoju, tym bardziej, że mechanikowi trochę czasu przy tym zejdzie... Z kolei jak robisz całość na własną rękę i ponosisz tylko koszty materiałowe, to bym jej nie ruszał Opisz wrażenia jak się zachowuje silnik po tej operacji: zgaś go rozgrzanego i odpal ponownie tak po ok. godzinie-dwóch. Ciekawy jestem czy coś Ci zaterkocze na 0.5s U mnie tak jest... co ciekawe na zimnym chodzi od razu aksamitnie W instrukcji napraw piszą, że to niby dopuszczalne... a zarazem wskazówki w ELSA są mętne jak woda w kałuży: Hydrauliczne popychacze szklankowe nie mogą być naprawiane.Nierównomierne odgłosy zaworów podczas uruchamiania są normalne.Uruchomić silnik i poczekać, aż płyn chłodzący osiągnie temperaturę ok. 80 °C.Podwyższyć obroty silnika na 2 minuty do ok. 2500 obr./min, ewentualnie przeprowadzić jazdę próbną.W przypadku ustania nierównomiernych odgłosów zaworów, ale pojawiających się ciągle podczas użytkowania samochodu na krótkich odcinkach, wymienić zawór zwrotny oleju na nowy.Jeśli hydrauliczne popychacze szklankowe są nadal głośne, ustalić, który popychacz jest uszkodzony. Jeśli dobrze rozumiem, to zawory zwrotne wymienia się wg. nich tylko wtedy gdy zawory w głowicy stukają przez kilka-kilkanaście minut po odpaleniu zimnego silnika PS. Nie zapomnij też dobrze wyszorować tej plastikowej rurki od układu odpowietrzającego blok silnika. Pozostałe (od pokryw zaworów) zreszą też, z zaworem regulującym na czele - to ta okrągła plastikowa pucha Edytowane 10 Lipca 2015 przez BeyerBrown
sławek85 Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Opublikowano 10 Lipca 2015 (edytowane) ok. a jak z uszczelkami po kolektor ssący z aso czy inne ?wiem ze czerwone . chodzi ci o odpowietrzanie bloku silnika czy tą puchą po kolektorem ? Edytowane 10 Lipca 2015 przez sławek85
BeyerBrown Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 (edytowane) O odpowietrzenie, warto je dobrze oczyścić. Zawór też warto by rozebrać i ocenić stan membrany. Nie wiem czy są w ogóle dostępne zamienniki tych uszczelek Update: widzę, że są i to o połowę tańsze. Wiesz może czym się różnią zielone uszczelki od czerwonych? Edytowane 10 Lipca 2015 przez BeyerBrown
sławek85 Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Opublikowano 10 Lipca 2015 nie wiem za bardzo ale czytałem na forum ze do asn lepsze są czerwone a co do zaworu jest nowy i przewody czyste
waskivw Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 Ja zawsze montuję czerwone Elring-a i się sprawdzają .
sławek85 Opublikowano 11 Lipca 2015 Autor Opublikowano 11 Lipca 2015 one są z aso czy normalnie sklep .?
waskivw Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Każdy szanujący się sklep powinien załatwić .
sławek85 Opublikowano 16 Lipca 2015 Autor Opublikowano 16 Lipca 2015 troszkę się zejdzie bo auto ogólnie jest sporadycznie używane bo na codzień jest firmowe a poza tym urlop się zaczyna jak wróce z wakacji to ruszę temat . Jak wymienie to napiszę jakie są efekty
BeyerBrown Opublikowano 11 Września 2015 Opublikowano 11 Września 2015 I jak tam się ma u Ciebie sprawa z tymi zaworami?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się