Fenix1 Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 (edytowane) Witam. Dziś zauważyłem bicie na kole pasowym na wale. Wcześniej czyt. przy zakupie tego nie było albo nie zauważyłem. Czy to jest coś groźnego (krzywy wał) czy tylko zużyte koło pasowe dwu-masowe? Zdjąłem osłonę rozrządu jednak nie widzę dobrze zębatki rozrządu na wale czy też bije. Chce w sobotę zająć się rozrządem. Czy muszę kupić zębatkę i śrubę? Edytowane 9 Lipca 2015 przez Fenix1
Duch^ Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Może się koło rozwulkanizowało i wystarczy je wymienić lub odkręciło się... Zdejmij osłonę rozrządu i weź dobrą latarkę powinieneś widzieć co się dzieje z kołem zębatym wału..
Fenix1 Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Opublikowano 9 Lipca 2015 Jak czytam teraz po internecie problem występował w 1.9 TDI o oznaczeniu 1Z i innych których nie pamiętam. Wybijał się się klin na zębatce na wale od rozrządu do której jest dokręcone to koło pasowe. W późniejszym etapie potrafiło to rozpiąć rozrząd i doprowadzić do kolizji jak przy zerwaniu paska rozrządu. Czy temat ten dotyczy też silników 1.9 TDI w a4? avb i innych? Ktoś spotkał się z tym tematem?
Duch^ Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 żaden na pompo-wtryskach nie ma takiego problemu.
Fenix1 Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Opublikowano 9 Lipca 2015 Obyś miał racje. Pocieszyłeś mnie W sobotę będe rozbierał rozrzad to zobacze co i jak. Czy wymieniać też uszczelniacze na wale i wałku rozrzadu? Jest sucho.
Duch^ Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 (edytowane) Uszczelniacz wałka rozrządu wymień ale na wale lepiej nie ruszaj tej śruby jak nic nie cieknie ale jeżeli się okaże że koło ma bicie to nawet go nie zakładaj odrazu wymień może być dobra używka. Edytowane 9 Lipca 2015 przez Duch^
xork Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 jak ci poszło ze srubami mocujacymi kolo pasowe? do k.zebtego bo moje sąjakies dziadowskie, od razu sie otwor na imbusa sie zdziera, jakby z olowiu byly robione
Duch^ Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 (edytowane) wypada wymienić od czasu te śruby jak efekt u fenix1 ? Edytowane 14 Lipca 2015 przez Duch^
Fenix1 Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Opublikowano 14 Lipca 2015 Musiałem wstrzymać się z rozrządem bo kupiłem nie ten co trzeba, w dodatku rolki INA są na chinskich łożyskach, oddałem i zamówiłem oryginał tu z forum. Dziś dostałem zatem jutro od rana zabiorę się za wymianę. Śruby kupiłem nowe. Przy tak ważnych sprawach jak rozrząd nie zaszkodzi wymiana śrub. Nie kosztują dużo w InterCarsie 27zł za śrubę wału i 4 śruby mocujące koło pasowe. Jutro napiszę jak to mi poszło.
mateusz233 Opublikowano 15 Lipca 2015 Opublikowano 15 Lipca 2015 Ja tez mam bicie kola od paska wielorowkowego. Przy okazji robienia rozrzadu wymienilem je na inne z 11 roku. Po wymianie chodzilo ładnie ale pojezdzilem troche i bije tak samo jak wczesniej. W czym problem? Nie jest to duze bicie ale denerwuje mnie to..
Fenix1 Opublikowano 15 Lipca 2015 Autor Opublikowano 15 Lipca 2015 U siebie odkręciłem śrubę na wale trzymającą koło zębate rozrządu (wymiana uszczelniacza). Dokręcone było ok. Nie widać aby koło pracowało względem wału (nie wyrobiło przylgni tracąc płaszczyznę powodując bicie). Myślę i podejrzewam że problem leży w samym kole pasowym. U siebie zauważyłem, że koło trochę pordzewiało, szczególnie przy wypustce ustalającej. Samo koło wkręciłem w imadło i próbowałem sprawdzić luzy. Jest sztywne. Złoże tak jak było odczyszczając rdzę, dbając o czystość i zobaczę co będzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się