Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problemy z silnikiem


orzełek1910

Rekomendowane odpowiedzi

zapowietrzony? ale co takiego układ chłodzenia czy paliwowy? możesz trochę rozwinąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm no raczej tak tu może być wina. mam nieszczelno chłodnice i troche z niej kapie jak wytwarza sie ciśnienie wiec nie dokrecam korka na maxa to może być wina? chłodnice zmienie dopiero gdzies za miesiac przy wymianie rozrządu by nie płacić 2x za rozbiurke przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie że tak :facepalm:, rób tak dalej , a będziesz następnym posiadaczem ASN-a z pękniętą tuleja cylindra .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock3: o sit nie myslałem że to aż taka poważna sprawa przez to, wole już dolewać borygo niż zmieniać głowice dz za uświadomienie (danie kopa) :hi: to też ma pewnie wpływ na spalanie silnik sie nie dogrzewa i zaczoł palic jakis 1l na setke więcej

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dolewaj boryga , tylko usuń wyciek i odpowietrz silnik , one należą do tych trudnych w odpowietrzeniu , same się nie odpowietrzają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciek da sie tylko usunac wymieniajac chłodnice lub pospawać ale znajac życie cenowo wyjdzie podobnie co druga chłodnica a może i nie da sie tego zaspawać. zostaje mi tylko sie modlić że wytrzyma jakoś ten miesiąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu zrobiłbym od razu , niż jeździć z wyciekiem , jak się silnik posypie będzie drożej , ale to twoje auto i twoje pieniądze .

Edytowane przez waskivw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, u mnie jest -12 za oknem, auto stało pod chmurką całą noc - silnik rozgrzał się do temp. roboczej (tj.80st.C = wskazówka temp. stoi pionowo) w ciągu ok.10 minut. Włączona klima, ustawione 24st. na klimatroniku

Po kolejnych 5 minutach odczyt VCDS-em wykazał 90st.C

Dalej nie mierzyłem, dojechałem na miejsce i zgasiłem auto :P

Cały czas spokojna jazda (miasto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś u mechaniora waskivw mnie nastraszył wymieniam chłodnice jutro ale swoja droga wszystko jest ok po sprawdzeniu u mnie tez jest temperatura 91st.C-95st.C w dolocie 8st.C nagrzew chodzi ok . chodziło mi o to że silnik jest zimny badajac go ręko po przejechaniu 40km a w lato pamietam ze od gory byl goracy.

u ciebie BB ssanie też trzyma tylko około 1min nie zależnie od temperatury na zewnątrz? (silnik po odpaleniu pracuje mi równo i po zejsciu z ssania również)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kruk_89 Ja nie miałem zamiaru Cię straszyć , raczej chciałem przemówić do rozsądku , wiem sam po sobie (samochody mechaników naprawiane są na końcu, jak mówi powiedzenie "Szewc bez butów chodzi") że takie odwlekanie lubi się mścić .

Nie dalej jak dzisiaj odwiedził mnie znajomy klient który umawiał się na usunięcie wycieków oleju w A3 1.8T jakieś poł roku , wiecznie mu czasu brakowało .

Dzisiaj przyjechał , na sznurku , uszczelka w końcu się poddała i wyrzygało olej , a że tym audi jeździ kobieta to dopiero po jakiś 40 km zauważyła że świeci się jakaś dodatkowa kontrolka na desce .... niestety to była kontrolka ciśnienia oleju . Wyciek usunąłem , ale wał korbowy już się poddał , koszty naprawy wzrosły drastycznie . Uszczelka z wymiana jakieś 50 pln , remont silnika ? Nie wiem czy wartości auta nie przekroczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm powiedzcie mi jak odpowietrzyc ten silnik zaczął mi uciekać płyn z kolanka przy reduktorze LPG po pracy pojechalem żeby to sprawdzić... Nieszczelność została usunięta a za cholerę nie mogliśmy odpowietrzyc... Nie był spuszczany cały płyn tylko tyle ile z werza wypłynęło. Po robocie uzupełnienie płynu przy poluzowanym odpowietrzniku jak zaczęło się przelewać do kręcony odpowietrznik. Odpalenie silnika i odpowietrzanie z tego węża do nagrzewnicy. Nic to nie dawało po kilku h probowania lecą bąbelki na zmianę i płyn z tej dziurki... LPG mimo 90 st nie włącza się. Dalsze próby no ok nie ma bąbelków LPG się włączyło jest wszystko dobrze silnik zgaszony odpalony ponowne wszystko ok LPG działa bąbelków nie ma . przestygnie trochę i znów zapowietrzony LPG nie działa temp skaka do trochę powyżej 90st wentylatory na max chodzą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, na tych mrozach (-11) silnik utrzymuje mi podniesione obroty (1100rpm) przez ok. 30 sek, po czym spadają do 900rpm. Czekałem kolejne 30-40 sek. czy zejdą jeszcze niżej, ale nic takiego nie zaobserwowałem. Ruszyłem w drogę bo się spieszyłem.

Oczywiście po zajechaniu na miejsce obroty jałowe spadły do 760rpm

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodnica wymieniona portfel ciut tniejszy ale spokjnie bede spac:P tamta miala male rozszczelnienie na samym dole swoja drogo ciekawe czemu hmm to taka jak by rysa.

Envin nic ci nie doradze lpg uznaje że tylko dla kuchenek zero jakiej kolwiek wiedzy w tym temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, góra silnika Ci się teraz nagrzewa?

Sprawdziłem jeszcze raz u siebie to ssanie - tuż po uruchomieniu obroty wynoszą 1200rpm, po chwili spadają do 1100rpm a następnie powoli schodzą do 900rpm - trwa to niecałe 40 sek.

Zmierzyłem też czas rozgrzewania się silnika do temp. roboczej (wskazówka stojąca pionowo czyli 80st.C) bez włączonego ogrzewania - dokładnie 7 minut, z czego 3 minuty auto stało odpalone na postoju, bo cofnąłem się po pilota od bramy :)

Temperatura otoczenia: -10st.C

A jak to wygląda u Ciebie? Masz osłonę pod silnikiem?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Envin , ewidentnie w układzie chłodzenia jest jakiś pęcherz powietrzny , jaki masz reduktor i gdzie umieszczony , ważne też gdzie jest podłączony w układzie chłodzenia .

Niestety auto z LPG wymaga czasami specjalnego odpowietrzania . Dużo zależy od fantazji montera instalacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawą zalatwiona, okazało się że panowie z Auto Gaz centrum w Radomiu którzy noszą kurteczki z napisem "ekspert lpg" wcale takimi ekspertami nie są... Ponieważ ,że było łatwiej to podpieli reduktor pod chlodniczke oleju... Co jak powiedział mój mechanik w głowie się nie mieści żeby zrobić coś takiego w tym silniku. Przepiety został lądownik przed nagrzewnice i jest całkiem inaczej odpowietrzyla się w momencie z tym że trzeba jeszcze zajrzeć jak się pojezdzi trochę. Panowie jak myslicie jest sens jechać do tych ekspertów i powiedzieć im co spieprzyli? Teraz jest obieg zmieniony więc pewnie i gwarancja na LPG się skończyła....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w tym silniku podpięcie pod chłodniczkę oleju to przegięcie , nie ma prawa dobrze grzać reduktora .

Ciekawe jak reszta instalacji wygląda po tych "ekspertach" ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w tym silniku podpięcie pod chłodniczkę oleju to przegięcie , nie ma prawa dobrze grzać reduktora .

Ciekawe jak reszta instalacji wygląda po tych "ekspertach" ???

Powiedzial, że wizualnie zaskakująco dobrze... Wg mnie też dobrze się sprawowała do momentu nadejścia mrozów ... Zrobiłem 30 km od momentu odpowietrzenia niepokojące jest to że po drodze 2x wzrosła temp powyżej 90 st.. Wskazowka powyżej 90 mniej więcej w połowie pomiędzy 90 a nast kreską... Co ciekawe tylko przy wyższej prędkości jechalem przez miasto z 8 km do 80km\h max trochę krecilem się po parkingu i było dobrze równe 90 tylko podczas "trasy" 2x skoczylo .. Mam nadzieję że to nie czarny scenariusz tylko jeszcze kwestia odpowietrzenia kilka razy???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...