Skocz do zawartości
IGNOROWANY

naprawa regeneracja farbowanie zniszczonej skórzanej tapicerki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

w tym temacie opiszę proces naprawy, farbowania poprzecieranej skórzanej tapicerki na przykładzie mojego auta.

Skóra z wiekiem traci swoje właściwości i narażona jest na uszkodzenia mechaniczne, np przy wsiadaniu i wychodzeniu z auta.

Pojawiają się zagniecenia , pęknięcia , dziury , nie wygląda to zbyt estetycznie , chyba każdy fan czterech kółek chce aby jego auto było zachowane w nienagannym stanie.

Opisze tutaj krok po kroku jak nakładem własnej pracy i kosztami niższymi niż w zakładach tapicerskich przywrócić blask i estetykę zniszczonym fotelom.

Co nam będzie potrzebne?


W pierwszej kolejności trochę chęci i czasu.

trudność 2/5

czas pracy: 1H nie licząc oczekiwania na wyschnięcie farby w przedostatnim etapie prac( renowacja jednego boczku)

1.Całą tapicerkę czyścimy preparatem do konserwacji i pielęgnacji skory ja osobiście używam do tego preparatów marki colourlock.

preparat występuje w 2 rodzajach:

- soft i strong

soft przeznaczony jest lekko zabrudzonej tapicerki

strong do mocnych zabrudzeń

ja osobiście używałem wersji strong

3ecb421f90a29600m.jpg

w zależności czy odnawiamy cały fotel czy jakaś jego cześć potrzebne nam będą:

- pad szlifujący (do kupienia w sklepie internetowym firmy colourlock, bądź allegro)
- benzyna do skóry ( ilość uzależniona od wielkości prac)
- rozpuszczalnik GLD ( j.w)
- farba do skóry ( w celu dobrania farby wysyłamy wycinek skórzanej tapicerki do firmy podanej powyżej) ilość farby i cena uzależniona jest od tego cy farbujemy cały fotel czy tez jakieś jego elementy
- środek Leder Versiegelung. Ochroni to farbę przed wycieraniem.
- szmatki , pady do aplikacji benzyny, rozpuszczalnika, farby na skórze

zestaw do regeneracji boczka fotela kosztował mnie z wysyłka 120zł , farby spokojnie wystarczy na 4 boczki

539dfeef5bdb8c16m.jpg

Przystępujemy do prac:

Opis częściowo zapożyczony/skopiowany z poradnika producenta:

http://colourlock.pl/farbowanie-skorzanej-tapicerki/

2.czyszczenie skóry

1d022fe8f87a01e9m.jpg

7d1d47e4ab89105am.jpg

5904dcec408f2517m.jpg

jak widać skóra posiada przetarcia i zabrudzenia powstałe podczas wsiadania wysiadania z auta

Pierwszy krok to wyczyszczenie powierzchni:
-bardzo brudnych STRONG CLEANER’EM,
-lekko przybrudzonych SOFT CLEANEM.

Czyszczenie pozwala na usunięcie standardowych zabrudzeń eksploatacyjnych. Z biegiem czasu, szczególnie jasne tapicerki, zmieniają pod ich wpływem radykalnie wygląd. Dopiero po czyszczeniu można realnie ocenić w jakim stanie jest nasza skóra. Zostaną odsłonięte wszelkie niedoskonałości, zapewne zniknie też sztuczny połysk.

1. Na zmoczoną szczotkę nanosimy piankę z aplikatora.
2. Czyścimy ruchem okrężnym od szwu do szwu, zbierając pozostałości czystą szmatką.
3. Przy mocnych zabrudzeniach czynność tę należy powtórzyć.
4. Tapicerkę pozostawić do wyschnięcia.

B) szlifowanie powierzchni skóry

Wszelkie nierówności, rysy i zagłębienia powinny zostać przeszlifowane. Polepszy to efekt wizualny wykonywanych przez nas prac. Dodatkowo zmatowienie powierzchni poprawi też przyczepność farby.

1. Pad szlifujący stosuje się przy wygładzaniu szorstkich powierzchni skórzanych, przed nałożeniem płynnej skóry lub przed farbowaniem.
2. Przeszlifowanie powierzchni spowoduje uelastycznienie skóry przed farbowaniem.
3. Obie strony padu mogą być używane. Pad można czyścic przy użyciu wody.
4. Powierzchnię skóry należy szlifować delikatnie ruchami okrężnymi.
5. Należy uważać, aby nie robić głębokich rys i równo zeszlifowywać powierzchnie (szczególną ostrożność należy zachować w przypadku nici).
6. Po szlifowaniu powierzchnie należy przetrzeć suchą szmatką.

skora po szlifowaniu padem, należy uważać na nici ponieważ łatwo je uszkodzić

8ae3a14918289a64m.jpg

c) odtłuszczanie skóry

Drugą bardzo ważna rzeczą jest odtłuszczenie obszaru, który będzie malowany. Ma to na celu pozbycie się substancji z którymi nie radzą sobie standardowe środki czyszczące (naniesionych olei, wosków i silikonów). Szczególną uwagę należy zwrócić na miejsca, które mają kontakt z nasza skórą (kierownice, podłokietniki, gałki zmiany biegów), oraz miejsca gdzie pojawiły się wytarcia. Skóra w tych miejscach jest otwarta i pozbawiona zabezpieczającej warstwy lakieru wykończeniowego, a co za tym idzie chłonie tłuszcze i inne substancje. Na tłustych powierzchniach nie chce się trzymać farba.

W celu otłuszczenia powierzchni należy skorzystać z Benzyny do skóry.

Niewielką ilość środka nalewamy na białą szmatkę i przecieramy uszkodzone powierzchnie.

d) rozpuszczalnik GLD

GLD używa się do właściwego przygotowania powierzchni przed malowaniem. Po jego użyciu powierzchnia staje się lekko klejąca a stara farba gotowa na przyjęcie nowej.

Gdy powierzchnia jest należycie przygotowana można zabrać się do nakładania farby. Dobre przygotowanie powierzchni w praktyce oznacza brak problemów z nakładaniem farby. Jeśli farba dobrze i równomiernie przyjmuje się na całej powierzchni, nie zostawia smug znaczy, że opisany wyżej proces wykonaliśmy poprawnie.


zdjęcie po odtłuszczeniu elementu benzyna do skór i preparatem GLD

3f9f32114ca46297m.jpg

Etap 3. Farbowanie skóry

1. Farbę należy wymieszać.
2. Farbę nakładamy na gąbkę.
3. Nanosić warstwami w pierwszej kolejności na uszkodzone miejsca.
4. Po nałożeniu każdej warstwy farby, należy poczekać do wyschnięcia (lub podsuszać suszarką).
5. Nanosić kolejne warstwy farby, aż do uzyskania zadowalającego efektu.
6. Po zniwelowaniu uszkodzeń, należy ocenić, czy nowo zafarbowane miejsca nie odróżniają się od pozostałej części skóry. Jeśli są różnice, należy całość przetrzeć delikatnie farbą i pozostawić do wyschnięcia. Gdy farbowanie zostało zakończone, tapicerkę pozostawiamy do wyschnięcia.

Warto mieć na uwadze, że ilość nałożonej farby przekłada się na jakość farbowania. Im mniej farby zostanie nałożone na skórę tym lepiej. Wynika to ze specyfiki skóry. Im mniejsza ingerencja z naszej strony tym większa szansa na zachowanie naturalnego charakteru skóry.


pierwsza warstwa farby , zaczynałem od miejsc najbardziej zniszczonych

d1017c56d8e7189am.jpg

druga warstwa farby - farbę staramy się rozkładać równomiernie aby nie wyszły przebarwienia i smugi

f16d9588713d5177m.jpg

czekamy aż wyschnie, możemy podsuszyć tez miejsca w których nałożyliśmy farbę suszarką do włosów

2763beeca02b18c9m.jpg

sprawdzamy czy wszędzie farba jest rozprowadzona równomiernie, dokonujemy ew poprawek

076312a2394405acm.jpg

4. Zabezpieczenie powierzchni

Po skończonym farbowaniu należy dodatkowo zabezpieczyć farbę warstwą wykończeniową. środek Leder Versiegelung. Ochroni to farbę przed wycieraniem.

1. Niewielką ilość utrwalacza, należy nanieść na szmatkę lub na gąbkę i równomiernie rozprowadzić na powierzchni skóry. Czynność należy powtarzać maksymalnie dwukrotnie.
2. Pierwszy raz po farbowaniu.
3. Drugi raz dzień po farbowaniu


osobiście odczekałem 3h aż farba wyschnie.

efekt końcowy

0540225ce670bda3m.jpg

56a1a940747f154em.jpg


wszystkie potrzebne produkty można zakupić w sklepie

http://sklep.colourlock.pl/

Opublikowano

i takie merytoryczne posty to ja lubię.

Good job!

Opublikowano

po weekendzie zajmę się fotelem docelowym, który jest w aucie od strony pasażera

5135360e33b8e27bm.jpg

3be82a70ba78a9ebm.jpg

Opublikowano

Też mnie to czeka...

Opublikowano

naprawdę nic trudnego , ja robiłem to pierwszy raz , z tym ze miałem na tyle komfortu ze 1 probe zrobiłem na starych fotelach aby zobaczyć co i jak , teraz zabieram się za docelowy fotel


farbowanie boczka w fotelach komfortowych

po czyszczeniu preparatem colourlock strong

c2f219107cfa8e3fm.jpg

po odtłuszczeniu benzyna do skór i szlifowaniu padem

fb91d5f594733c64m.jpg

po użyciu rozpuszczalnika GLD aby przygotować powierzchnie pod nowa farbę


c94b3a4d975b37a4m.jpg

pierwsza warstwa farby

178c98b7d4242a7bm.jpg

po delikatnych poprawkach, czekam aż farba wyschnie

5862a3a13782268cm.jpg

na sam koniec trzeba nałożyć lakier z utrwalaczem

97a3ac84bc49906fm.jpg

poczekam 2-3 h i to zrobię

czas całego zabiegu ok 38 min

Opublikowano

Ostatnio rozmawiałem z człowiekiem który handluje właśnie zestawami do regeneracji skóry. Mówiłem mu że czyściłem powierzchnię skórzaną szarym mydłem z ciepłą wodą, mówił że zdaje to egzamin jednak nie zastąpiony jest dobry markowy proszek do prania i szczotka ryżowa. Miał rację - po umyciu mydłem i płukaniu woda była czysta, po użyciu proszku trzeba było jeszcze dwa razy czyścić do uzyskania zadowalającego efektu w postaci (czystej wody po płukaniu powierzchni).

Opublikowano

też mnie to czeka fajny opis napewno sie przyda :hi:

Opublikowano

:o nie żle ci to wyszło ,napewno skorzystam z tego tematu bo też mnie to czeka na kremowej skórze :kwasny:

Opublikowano

Przy malowaniu pamiętajcie nie pędzlować gąbką bo zostaną smugi. Trzeba tylko tak ,,pacać,, :D sory za określenia ale ciężko to opisać słowami.

Opublikowano

A jak to będzie wyglądać jak skóra jest na tyle mocno spękana że są takie załamania i wygniecenia?

Postaram się porobić zdjęcia i pokazać. Mógłbyś wrzucić linki do przykładowych produktów które by się nadały? Myślisz że gliptone gt12 nada się do oczyszczenia? Bo dużo osób poleca go do normalnego czyszczenia.

Opublikowano

używałem gliptona gt12 i jest on pod postacią konsystencji miodu, lepszym rozwianiem jest colourlock strong bądź soft, w temacie jest opisane krok po kroku czego użyć aby zregenerować uszkodzenia.

generalnie do czyszczenia dla mnie najlepszy jest colourlock, dorobić farbę u nich , po naprawie uszkodzeni po paru dniach zabezpieczyć preparatem który dostaje sie w komplecie z środkiem czyszczącym, później pielęgnacja raz na 2-3 miesiące colourlock soft , później gliptone gt13 i będzie aucie delikatny zapach naturalnej skory, nie będzie sie świeciła i będzie miękka.

Opublikowano

chyba z kolorem nie trafione?

Opublikowano

Może po oczyszczeniu całości kolor się zgra.

A ja mam takie pytanie, gdzie wysyłałeś tą próbkę skóry? Do colourlocka? Gdzie oni mają o tym jakąś wzmiankę? Pod jaki adres to wysłać i jak wygląda cała procedura?

Opublikowano

Dzwonisz do colourlocka bądź piszesz maila, wysyłasz kawałek skory , np z pod fotela , sobieraja farbę i przysyłają po paru dniach do ciebie, jeżeli poganie o kolor było do mnie to kolor po paru dniach nie różni się od tego w innych miejscach, po prostu musi zaschnac porządnie , pojechać utrwalaczem i poużywać fotela i nie ma praktycznie różnicy, zdjęcia były robione od razu po malowaniu

Opublikowano

dasz rade cyknac fotke jak teraz wyglada pozaschnieciu?

Opublikowano

Niestety , auto sprzedane

Opublikowano

Tez bede musial zrobic fotel kierowcy bo juz widac slady.

Opublikowano

Polecam ten zestaw wszystkim. Super efekt:)

Opublikowano

podepnę się pod temat

da się to ogarnąć przy pomocy jakiegoś specyfiku? czy tylko wizyta u tapicera? nie jest to przecięte, a zadrapane

 

17742250_1476312822441092_601773073_n.jpg

17741228_1476312832441091_1116047590_n.jpg

Opublikowano

Witam,

Mam takie przetarcie na boczku.

Gościu chce za robotę 150zł.

Opłaca się samemu bawić czy lepiej oddać do zrobienia?

IMG_20170409_120612.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...