Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysoko łapie sprzęgło - czy to jego koniec?


mebleusz

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

w moim a4 ANB q sprzęgło łapie mega wysoko, czy to oznacza jego koniec? Dodam, że na żadnym biegu się nie uślizguje, 3,4,5 obojętnie jaka prędkość, pod górke czy nie, gaz w podłoge i zero uślizgu. Koło dwumasowe też nie hałasuje. Jednak przy strzale ze sprzęgła z wysokich obrotów (4k+) potrafi się troche ślizgnąć.

co zrobic w tej sytuacji? naczytalem sie roznych rzeczy w necie i niektorzy proponuja zmienic plyn w ukladzie hamulcowym i wtedy sprzeglo powinno lapac troche nizej ale nie wiem ile w tym prawdy.

w najblizszych planach mam zwiekszenie mocy na 220-230km , warto zakladac jednomas czy obijac tarcze kewlarem i powinno byc git?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, w swoim AEB wymieniałem sprzęgło na nowe i od początku łapało wysoko, dopiero przy puszczeniu mniej więcej na 2/3 wysokości, więc to raczej nie wina sprzęgła. Może da się to jakoś wyregulować?

Płyn hamulcowy również wymieniałem w całości przy okazji wymiany hamulców i nie wpłynęło to zupełnie na sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, w swoim AEB wymieniałem sprzęgło na nowe i od początku łapało wysoko, dopiero przy puszczeniu mniej więcej na 2/3 wysokości, więc to raczej nie wina sprzęgła. Może da się to jakoś wyregulować?

Płyn hamulcowy również wymieniałem w całości przy okazji wymiany hamulców i nie wpłynęło to zupełnie na sprzęgło.

mam nadzieje ze jest jakis super protip na wyregulwanie tego. Wymiana nie wiem, wysprzeglika, plynu, moze jakiegos łożyska. Pojęcia nie mam a srednio mi sie widzi taki skok "martwy" pedalu sprzegla

Edytowane przez mebleusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie o martwym skoku nie można mówić bo jak puści się sprzęgło delikatnie to żadnego szarpnięcia nie czuć, już się przyzwyczaiłem że część sprzęgła trzeba puścić szybciej a końcówkę wolniej. Aczkolwiek wolałbym żeby sprzęgło łapało od samego dołu, byłoby znacznie wygodniej. Myślę że powinna być jakaś możliwość regulacji mimo że to sprzęgło hydrauliczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, u mnie sprzęgło łapie też praktycznie na samej górze, ktoś kto wsiada po raz pierwszy jest w ciężkim szoku. Ale nic nie szarpie, sprzęgło się nie ślizga, wszystko działa idealnie, pedał sprzęgła jest dość sztywny, nie wyrobiony. Nie mam pojęcia czy w tych A4 tak sprzęgło powinni wysoko łapać czy po prostu już jest na wykończeniu :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też łapie wysoko, zrobilem juz tak 40tyś. km, i nie ma z nim zadnych problemow, płyn w układzie hamulcowym wymieniony 10tyś. temu i nie zauważyłem żadnych zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje sprzęgło również łapie bardzo wysoko. O strzale z jedynki moge zapomnieć....nie klei wogóle. Mam wrażenie ze na 4 biegu przy około 3500 obr raz na jakiś czas się uślizguje. Tak czy inaczej zmieniam wszystko na jednomas 240mm. Koledzy z forum chwalą więc i ja postaram się dołączyć do tego szczęśliwego grona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie również jest ten sam problem, dzisiaj jednak zauważyłem, że jak samochód stoi na wzniesieniu przez kilkadziesiąt sekund (jadąc do przodu auto ma pod górkę) po czym chcę ruszyć z jedynki, sprzęgło łapie od razu. Działo się tak zjeżdżając z górki na wstecznym, manewr i ruszenie z jedynki - w tym momencie 2 razy było ok. W innych przypadkach jest tak jak wyżej u Klubowiczów. Może to w czymś pomoże i ktoś będzie wiedział gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich b5 sprzęgło łapie wysoko i najlepiej jest do tego przywyknąć. ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też łapie na samej górze, można się przyzwyczaić, aczkolwiek wystarczył dzień jeżdżenia innym samochodem i już było lekkie zdziwko jak wróciłem do swojej B5 :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki! Rozumiem że moment, kiedy sprzęgło chwyta normalnie na wzniesieniu jest wywołany przelewaniem się płynu hydraulicznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...