Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tzw. Wariatory :)


milosz.94

Rekomendowane odpowiedzi

nie tam plus minus stoi w miejscu a czy kolwiek trochę się pewno zmienił 1 stopień teraz przy wymianie oleju sprawdzałęm i jest 0;1;1;2 ale za ni groma nie pamiętam jak to było te 20k/25k temu. Gdzieś tu na forum opisałem jakie miałem wartość w końcu po ogarnięciu ale szukć teraz to jak igły... hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy o to Ci chodzi ale widziałem przypadek gdy pewna osoba ustawiła rozrząd na blokady niektóre wartości wychyłki o ile dobrze pamiętam na wydechowych były ok 20 stopni !!! A co najciekawsze nie wywaliło błędu, że złe ustawienie wałka ale mniejsza z tym. Po przejechaniu ok 50 km wartości się zmieniły na takie mieszczące się już w tolerancji było 20 a powiedzmy po 50 km te comiały 20 miały ok 14. Mówiłem osobie która miała to auto że coś jest na bank nie tak bo aż tyle zmienić się nie powinny już pomijając fakt, że w ogóle z taką odchyłką w ustawieniu rozrządu to nie powinien z warsztatu auta odbierać. Ale moje zdanie nie było brane pod uwagę "wszystko na pewno bd dobrze" i było przez 3 tyś km do puki nie poodkręcały się śrubki od wariatorów :D 1 całkowicie wpadła gdzieś między pasek a jakąś rolkę znikły rowki z paska na odcinku ok 100mm a 2 śrubka była tak poluzowana już, że za chwilę też by się ukręciła... Co ciekawe założony był pasek conti i nie pękł śrubka uszkodziła tylko rowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, a w grupie 090 wałki ssące osiągają wartości pow. 21-22KW? Na innym forum czytałem, że jak jest 23-24 to jest OK

Z kolei w grupie 91 i 92 wydechowe powinny uzyskać bodaj więcej niż 39KW

Najlepiej to widać w logach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o panie te grupy to ja już nie szkoliłem i nawet nie patrzyłem. Envin wiec chyba coś w tym jest. Swoją drogą mój macher do którego jeżdżę po wymianie rozrządu zrobił tak by był tylko w skali a po około 500km wróciłem na doregulowanie bliskiemu 0. Chyba z tym mogę spać spokojnie bo u mnie nic się nie zmieniło zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym że mniałem zmieniany jeden wariator u wielu osób jak był ruszony to potem się im odkręcały i udupcały rozrząd :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak było wszystko skręcane z odpowiednimi momentami i do tego (najlepiej) na nowych śrubach to nie powinno się nic dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+ dodatkowe zabezpieczenie stop gwintem i ja jeszcze u siebie końcówki śrub ( po wkręceniu w wariator one wystają ok 1 mm może trochę mniej ) dodatkowo zamalowałem jeszcze stop gwintem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...