Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tzw. Wariatory :)


milosz.94

Rekomendowane odpowiedzi

ok mam dz:) pytanie czy te ceny sa aktualne i w PLN?

jaka może być przyczyna lub może inaczej co sie dzieje ze wariator nie działa poprawnie? co sie w nim psuje zużywa? co tam takiego jest :eusathink:

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca wariatorów jest regulowana olejem więc w głównej mierze to jego jakość ma wpływ na żywotność tego układu.

Serwis Long-life (szczególnie przy użytkowaniu auta na krótkich odcinkach w mieście), olej 10W40 (zalecany to 5W40 VW502 00), brak stosowania płukanek przy wymianie oleju, katowanie nierozgrzanego silnika - to główne czynniki skracające żywotność.

Jaką oliwę miałeś zalewaną wcześniej?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby poprzedni własciciel latał na castrolu 10w60 ale watpliwe to jest bo zadnej banki nie bylo w bagarzniku. mysle ze to ten wariator wywala mi ten bład bo czytałem że rano przez okolo 3sek głośno chodzi jak któryś jest padniety u mnie własnie tak jest rano po zapaleniu około 3sek tak jak by warczy potem jest ok.

i co jesli nie działa poprawnie to dana strona pracuje np na 50% ?

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, po prostu silnik będzie działał na wartościach zastępczych, w pewnym sensie wzorcowych.

Coś podobnego zachodzi przy odpięciu przepływki... silnik nadal chodzi poprawnie, bo wylicza zastępczą ilość powietrza na podstawie innych danych, ale generalnie komputer "ślepnie", traci możliwość precyzyjnego sterowania silnikiem.

Prosty przykład z życia:

Po zasłonięciu oczu jesteś w stanie dłońmi stwierdzić, że przedmiot który dotykasz to np. kula.

Kruk, mógłbyś nagrać filmik z hałasującymi wariatorami? To zjawisko pojawia się tylko z rana gdy silnik i olej w nim jest wystudzony czy również przy odpalaniu rozgrzanego silnika pozostawionego na postoju przez 1-2 godz.?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z rana to napewno ale z tym pozostawieniem na 1-2 to nie wiem napewno słabiej

https://drive.google.com/file/d/0BxUPXm8s4K9CYTU2cmlMMWUzdjg/viewsłychać na samym początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie coś tam o coś klepie bo pracuje na sucho :P

Ja tak mam tylko w przypadku gdy odpalam ponownie rozgrzany silnik, klepie jakieś 0,5s.

Rano na zimnym motorze tego nie słyszę.

Po wymianie zaworu w uszkodzonym fazatorze wymieniłbym też zaworki zwrotne od oleju - gdyby problem się powtarzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gadałem tu z chłopakami od 4.2 mówią że ewidentnie niby fazator albo nastawnik. skoro nastawnik niby był ok to zostaje fazator który już mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak zrobić test vcds 12.12 ze by sprawdzić czy zmieniają mi się fazy rozrządu. chciał bym sprawdzić czy pracują u mnie sondy ostatnie chodzi mi o te już po za katalizatorami i czy mogę sprawdzić czy cewki działają poprawnie wartość w grupie 93 to na zimnym 1 ,1 ,-1 .4 a po rozgrzaniu 2,1.-1,( 4 czasem 3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli spoko. grupa 94 i 96 nie wiem jak bedzie u ciebie czy musisz wlaczyc test recznie czy sam sie wlaczy musi być ON po czym hamulec gaz i po chwili jeżeli jest ok to po wyskakuja 4x ok natomiast jesli cos nie gra to bedzie caly czas w fazie testu lub wyskoczy failed czyli nie udany test

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wyszło u mnie ale nie wiem czy dobrze


Address 01: Engine (8E0 909 559 )


18:44:55 Group 093: Continuous Camshaft Adjustment (Phase Position)

1.0°KW Phasenlage Intake Bank 1

-1.0°KW Phasenlage Intake Bank 2

1.0°KW Phase Position Bank 1

4.0°KW Phase Position Bank 2


18:44:55 Group 094: Camshaft Adjustment (Intake)

720 /min Engine Speed (G28)

0.0°KW Phase Position Intake

System OK Result Bank 1

System OK Result Bank 2


18:44:55 Group 096: Camshaft Adjustment (Exhaust)

720 /min Engine Speed (G28)

OFF Adjustment Status

Test OFF Result Bank 1

Test OFF Result Bank 2

jak włączę test to wyskakuje system ok a po zgaszeniu silnika wyskakuje to co teraz i ponownym uruchomieniu wyskakuje to co teraz
Edytowane przez sławek85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej jest ok u mnie też tak jest że po resetowaniu trzeba by na nowo robić test. mechanik mi mówi że testy podstawowe przechodzi ale ciekawe jak jest w jeździe dynamicznej może być że któryś sie spóźnia wcześniej cała prawa głowica mi stała tak wlotowy jak i wylotowy na szczescie udało sie kupic oba sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zrobić logi dynamiczne.?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej cała prawa głowica mi stała tak wlotowy jak i wylotowy

Zapomniałeś napisać, że to było przed naprawą i z tego co pamiętam wariatory były wtedy u Ciebie cały czas w fazie testu.

testy podstawowe przechodzi ale ciekawe jak jest w jeździe dynamicznej

Nie ma co martwić się na zapas - jeśli układ samodiagnozy zgłasza System OK to na 99% zmienne fazy działają prawidłowo.

18:44:55 Group 096: Camshaft Adjustment (Exhaust)

720 /min Engine Speed (G28)

OFF Adjustment Status

Test OFF Result Bank 1

Test OFF Result Bank 2

jak włączę test to wyskakuje system ok a po zgaszeniu silnika wyskakuje to co teraz i ponownym uruchomieniu wyskakuje to co teraz

Przy wielu innych testach (w innych grupach) ECU postępuje podobnie, więc tym się nie zamartwiaj bo u mnie też tak jest.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który blog to sondy i cewki?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

I jak zrobić te logi dynamiczne?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki? Masz na myśli grupy w których ECU mierzy ilość wypadniętych zapłonów? Rzuć okiem na 14, 15, 16

A sondy to grupy bodaj 40-50, w nastawach podstawowych wybierasz je z listy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w grupie 96 podczas jazdy do 1800/min jest Off. Powyżej tych obrotów do 3500/min jest On. Gdy przekroczę te obroty spowrotem Off. Czy tak powinno być?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Jakie powinny być wartości

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez sławek85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Jak chcesz przetestować wariatory to zrób to na postoju za pomocą nastaw podstawowych.


System OK to prawidłowa wartość :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Podczas jazdy powyżej 3500/min powinno być off? Na postoju jest ok ale pod obciążeniem jest inaczej

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Jaka grupa to wariatory?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez sławek85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to tylko informacja czy układ jest w danej chwili testowany lub nie. I czy jest sprawny czy ma usterkę. Testy mają to do siebie, że muszą mieć określone warunki pomiaru... widocznie 3500rpm nie spełnia tych warunków .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...