JaToNieNosik Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Witam od zakupu auta mam dziwny problem. Jest tak rzadki że nie potrafię wychwycić zależności w jakich występuje. Otóż objawia się to w ten sposób. Auto odstawimy na wieczór, rano przyjdziemy i auto nie odpala. Silnik kręci żwawo ale mam odczucie jakby nie dostawał paliwa. Wtedy przetrzymuje go na rozruszniku (dosyć długo) i gazuje. Po czasie słychać jakby silnik zaczynał łapać aż nagle ciach i zapali. Pracuje wtedy równo, nie falują obroty. Można go natychmiast zgasić i odpali już normalnie (ciągle na zimnym). Problem wystąpił już 3 raz. Z czego miesiąc było spokoju aż do dziś rana. Jedyne co zauważyłem to to że cały dzień i noc ostro lało i auto postawiłem na spadzie tak że tył auta był poniżej przodu. Ostatnie naprawy to wymiana rozrządu, olejów i filtrów: paliwa, oleju, powietrza i kabinówki. Za 3 tygodnie wybieram się autem w dosyć daleką podróż i nie chciałbym niespodzianek. Auto podłącze się do kompa czy łapie jakiś błąd. Mam teorie że może jakiś wężyk jest źle przymocowany i dostaje się tam powietrze, i paliwo się cofa, przez co trzeba trochę dopompować.
Joziek79 Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Nie wiem dokładnie ale kojarzy mi się że może to być zaworek zwrotny paliwa które się po prostu cofa, albo może odpowietrznik zbiornika paliwa. Jak otwierasz korek nie zasysa powietrza?
JaToNieNosik Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor Opublikowano 20 Lipca 2015 Zwroce na to uwage ale wydaje mi sie ze nie zasysa. A powinno?
Joziek79 Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 (edytowane) No nie powinno się tworzyć podciśnienie . Polecam przeczytać też tutaj : http://www.goldenline.pl/grupy/Motoryzacja/audi/zapowietrzanie-sie-silnika-1-9-tdi-115-km-ajm,2744388/ Silnik niby o innym kodzie ale podobne działanie. Edytowane 20 Lipca 2015 przez Joziek79
piotrsob1 Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 (edytowane) i auto postawiłem na spadzie tak że tył auta był poniżej przodu. Sprawdź tą zależność, stawiając auto na przemian raz tyłem, a raz przodem na górce, czy jest w tym jakaś prawidłowość Edytowane 20 Lipca 2015 przez piotrsob1
djmesiu Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 Miałem takie same objawy. Winne okazały się uszczelki na PD
JaToNieNosik Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Opublikowano 21 Lipca 2015 Miałem takie same objawy. Winne okazały się uszczelki na PD A co to są za uszczelki? I co to jest PD? Jak często występował u Ciebie problem? Czy też stawiałeś z górki auto i wtedy nie odpalało? Naskrob proszę kilka zdań Szkoda że miejsce na górce często jest zajęte bo bym to sprawdził. czytam że przyczyną może być pompa vacum lub jakieś PD? Myśle założe najpierw kruciec i zobaczymy czy coś to da. Miałem takie same objawy. Winne okazały się uszczelki na PD Pod Głowicę?
Tomasz665 Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 Może to być też pompa Vacum wsadź łapsko czy ropą nie czuć
kresek Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Też bym obstawiał oringi na pompowtryskiwaczach. Nie trzymają ciśnienia, przez co paliwo ucieka z głowicy i później trzeba się nakręcić aby dopompować paliwo, a następnie odpowietrzyć i wtedy zapala. Test górki jak najbardziej wskazany.
djmesiu Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 PD= Pompowtryski. Są tam takie oringi które z czasem poprostu się wystrzępiają co powoduję własnie problem z odpalaniem po dłuzszym postoju. Postaw auto przodem z górki i będziesz mniej więcej pewny gdzie szukać przczyny.
marcinmariusz Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 (edytowane) Tak jak kolega wyżej napisał sprawdź pompę vacum.Miałem tak u siebie.Paliwo sączyło się na skrzynie biegów i rano musiałem długo kręcić żeby zapalić.Piszesz że wymieniany był filtr paliwa.Też warto sprawdzić czy aby na pewno pokrywa dobrze dokręcona. Edytowane 22 Lipca 2015 przez marcinmariusz
Tomasz665 Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Objawy w 100% zgodne z Vacum wiem to po sobie
scubi206 Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) Niech autor wątku napisze co wymieniał i czy pomogło O co chodzi z tym "testem górki"? Edytowane 27 Lipca 2015 przez scubi206
Tomasz665 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Podjechać autem pod jakąś "górkę" tak żeby przód był wyżej od tyłu. i wtedy wiadomo czy paliwo się cofa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się