ExeQtoR Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 (edytowane) Witajcie, Sprawa wygląda dość dziwnie i nie wiedziałem jak to opisać wcześniej ale od samego początku tak się dzieje(październik 2014 - data zakupu auta). Po prostu tak jakby 1 cylinder przypadkiem na jeden cykl się odłączał. Dziś udało mi się wyłapać to na jednym z logów - przypadkiem ;-) http://vaglog.pl/log_225948.html Ogólnie sporadycznie wypadają zapłony na różnych cylindrach ale to jest 1 na 10minut czy więcej podczas jazdy z kompem. Jak widziałem nie było tego więcej niż 1 - i było to głównie podczas przełączania z Benzyny na Gaz. Ale to co obrazuje ten log to była ciągła praca na gazie więc widać że coś się dzieje, tylko pytanie co ? Czasami chodzi pól godziny i nic nie stanie się, a czasami kilka razy pod rząd co 5-10sekund - trudno wyłapać go. -> świece nowe(mają jakieś 3tyś km) NGK -> filtr powietrza, filtr oleju, olej, filtr pyłkowy, odkurzony pojemnik filtra powietrza - ok 500km temu -> olej Castrol Magnatec 5W40 C3 -> przebieg 240tyś Prawie brak błędów na komputerze - staram się na bieżąco wymieniać padające czujniki. - aktualnie jest tylko sporadyczny błąd termostatu: Address 01 -------------------------------------------------------Controller: 8E0 909 518 AAComponent: 1.8L R4/5VT 0004Coding: 0011701Shop #: WSC 633511 Fault Found:17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to PlusP1293 - 001 - Upper Limit Exceeded - IntermittentReadiness: 0000 0000 - i czasami błąd turbiny jak go trochę podeptam: 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not ReachedP0299 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Turbina pójdzie do regeneracji, bo cieknie olejem - może to być też przyczyną??? Na dokładkę dodam że jak czasami wypadają zapłony przy przełączaniu Benzyna Gaz, to nie ma takiego spadku obrotów, a tutaj jest tak jakby w ogóle iskry nie było i widać ten spadek obrotów, gdzie nagle silnik ratuje się i kolejny cylinder dostaje większą dawkę i takie cuda się dzieją. Edytowane 23 Lipca 2015 przez ExeQtoR
kawowy19 Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 (edytowane) Edytowane 22 Lipca 2015 przez kawowy19
ExeQtoR Opublikowano 23 Lipca 2015 Autor Opublikowano 23 Lipca 2015 Kawowy19, nie wiem czy ja oślepłem czy nic nie napisałeś...??
jacek70 Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 Sprawdź zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jeśli jest dziurawy to wypadają zapłonu i silnik pracuje nierówno.
ExeQtoR Opublikowano 23 Lipca 2015 Autor Opublikowano 23 Lipca 2015 masz na myśli odmę? -> jest nowa z serwisu ASO (7tyś km temu) Do tego założyłem Catch Oil Tank'a polskiego producenta, sam wykolankowałem króćcami na dół i do góry z powrotem do układu (układ zamknięty), po to aby zbiornik był najniżej - po 7tyś km stwierdzam, że tam nie było prawie nic oleju.
ExeQtoR Opublikowano 23 Lipca 2015 Autor Opublikowano 23 Lipca 2015 nie kojarzę gdzie go szukać, na googlach też obrazki pokazują przeróżne miejsca... możesz podpowiedzieć gdzie to jest z jakimś rysunkiem gdyby dało radę ;-) Po powrocie z urlopu poszukam go i ewentualnie kupie nowy, bo pewnie nie da się go w prosty sposób sprawdzić ??
kawowy19 Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 da sie w prosty sposób. Scisnij rurkę idącą od kolektora do tego zaworka. Ale to raczej nie to-moim zdaniem. jakby na wolnych kulał to wtedy może być zaworek ale jak losowo co jakiś czas wypadają zapłony to raczej nie wina zaworka. Może problem tkwi gdzieś w intalacji. jakaś śniedź w skrzynce albo coś z okablowaniem cewek,wtrysków...No ale ten zaworek zawsze warto sprawdzić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się