KOS.PL Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 Witajcie, jestem tu nowy i proszę o podpowiedź co może być przyczyną dymienia z rury wydechowej. DPF dał mi się we znaki na wakacjach ( czyściłem filtr za granicą po po przymusowym postoju ) Po powrocie usunąłem filtr, auto straciło moc, mechanik ominął komputerem zawór EGR,moc wróciła ale teraz samochód dymi, po starcie na biało natomiast po kilkunastu minutach jazdy bardziej na czarno i już mniej, dymi jak się dodaje gazu, jak jadę jednostajnie to jest wszystko OK. Co może być przyczyną ? Czy wymiana EGR na nowy pomoże ? Przed usunięciem DPF nie dymił. Dodam że turbina była wymieniana jakiś czas temu. Z góry dzięku za podpowiedzi.
kresek Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 Raczej coś skopane w sterowniku może być. Może źle wywalone dpf z egr programowo? Zrób chociaż komplet logów.
piotrsob1 Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 Przyczyn dymienia może być wiele, od słabej komprechy poprzez problemy z pompkami, czujnikami, ustawieniem rozrządu, EGR-em, klapą gaszącą, szczelnością dolotu itp, itd Na początek na próbę zaślep EGR całkowicie i zobacz czy się coś zmieni na lepsze A tak w ogóle to najpierw się diagnozuje przyczynę problemu, a potem podejmuje przemyślane działanie. U Ciebie problem leżał w działaniu silnika, albo osprzętu, a zapychanie DPF-a było skutkiem Ale niestety ludzi którym się che , albo umieją postawić porządną diagozę, jest nie wielu w całej masie mechaników, to jest czasochłonne i pieniędzy z tego nie ma Z finansowego punktu widzenia pana mechanika, lepiej i prościej jest ciąć i wymieniać po kolei, może się kiedyś w końcu trafi
KOS.PL Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Opublikowano 27 Lipca 2015 Witajcie, właśnie wróciłem od mechanika, zaślepił EGR i samochód dalej dymi, mechanik zasugerował na początek wymianę oleju na gęstszy, teraz jest OW/30 samochód ma przejechane 185 tys. Komputer niby błędów mu nie pokazał. Zastanawiam się czy ten olej wymieniać czy pomęczyć jeszcze kogoś innego?
DanielMod Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 Jeśli zdecydujesz się na wymianę oleju polecam do BPW Motul 8100 x-clean plus ;-)
piotrsob1 Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 To dymienie to nie jest raczej wina oleju, prędzej jakaś nieszczelność dolotu, nic nie syczy czy gwiżdże podczas przyspieszania ? Robiłeś może loga dynamicznego z grupy 011? Jeżeli tak to pokaż
oomichalekoo Opublikowano 28 Lipca 2015 Opublikowano 28 Lipca 2015 u mnie zaczyna dymic jak chodzi na biegu jałowym pozniej przestaje.Wczesnie wymieniona turbina i 4 litry oleju poszly w wydech.Przejechalem juz 20tys i nadal dymi czy mozliwe ze tak dlugo olej sie wypala? Podczas jazdy nic nie dymi
SotoM Opublikowano 29 Lipca 2015 Opublikowano 29 Lipca 2015 skoro gośc ominał programowo EGR tzn ze go wyłączył i egr jest cały czas w pozycji zamknietej wiec wymiana na nowy nic nie zmieni. moze gostek dłubiacy w sofcie którąś mape ominał odpowiedzialną za cos zwiazanego z DPF'em lub moze PD którys kleka i na biegu jałowym kopci - mozesz okreslic zapach spalin...??
KOS.PL Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Opublikowano 29 Lipca 2015 skoro gośc ominał programowo EGR tzn ze go wyłączył i egr jest cały czas w pozycji zamknietej wiec wymiana na nowy nic nie zmieni. moze gostek dłubiacy w sofcie którąś mape ominał odpowiedzialną za cos zwiazanego z DPF'em lub moze PD którys kleka i na biegu jałowym kopci - mozesz okreslic zapach spalin...?? Na 99 % zapach spalin. Dzisiaj odstawiam auto do tego który wycinał filtr, niech grzebie....
piotrsob1 Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 Pomoze.mi ktos ? Jak wyglądają korekcje na biegu jałowym ( grupa 013 ) ?
Musashi Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 Witajcie, właśnie wróciłem od mechanika, zaślepił EGR i samochód dalej dymi, mechanik zasugerował na początek wymianę oleju na gęstszy, teraz jest OW/30 samochód ma przejechane 185 tys. Komputer niby błędów mu nie pokazał. Zastanawiam się czy ten olej wymieniać czy pomęczyć jeszcze kogoś innego? 1. fajny mechanik, doradzajacy wymiane oleju aby sie pozbyc problemu spowodowanego inna przyczyna... 2. olej niezbyt szczesliwie dobrany. 3. kto wycinal DPF? wycial go tylko czy rowniez dokonal modyfikacji softu? 4. mechanik ktory wylaczyl egr zajmuje sie tuningiem? 5. DPF wylaczony programowo? 6. Zrob dianogstyke z logami, bedzie wiadomo wiecej.
oomichalekoo Opublikowano 31 Lipca 2015 Opublikowano 31 Lipca 2015 (edytowane) 1 -0.43 2 .-041 3 .019. 4 018 Edytowane 31 Lipca 2015 przez oomichalekoo
Musashi Opublikowano 31 Lipca 2015 Opublikowano 31 Lipca 2015 1 -0.43 2 .-041 3 .019. 4 018 grupa 023, bs i statyczne. 003, 011
oomichalekoo Opublikowano 31 Lipca 2015 Opublikowano 31 Lipca 2015 Dpf wypalilem programowo bylo 00001 pozniej 00000 i 0.00% zapelnienia przyczyna jest zalegajacy olej w tlumikach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się