Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Katalizator - konkretnie, co jak i za ile


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czyli teoretycznie jeżeli tuner by mi to wyłaczył z ECU znaczy sie zrobił tak że nie bedzie wywalać cheka nie zaszkodzić silnikowi?

Opublikowano

tak jest, ważne by pamiętał aby wyłączyć również grzałki sondy. Jestem po takim zabiegu i auto śmiga jak ta lala :)

Opublikowano

Ale błędów wałka bym nie ignorował bo to świadczy o problemach z rozrządem moim zdaniem... może spalanie jest przez to większe albo mieszanka jest niedopalona? :mysli:


Szybko się może okazać, że problemów z tego powodu będzie więcej niż palenie się checka... i osmolone świece to byłby tylko czubek góry lodowej :wink:

Opublikowano

a jak do tego sie zabrac by zdiagnozowac co moze byc przycznya ze walek nie wraca czasem do punktu 0

Opublikowano

Może jeden z fazatorów ma przytkane kanały olejowe?


A zmienne fazy rozrządu przechodzą chociaż test w VCDS-ie?

Opublikowano

A jak wg się robi test tych zmiennych faz??? Tylko w vcds da się to zrobić czy vagiem też??

Opublikowano

jeśli VAG ma skrypt/bibliotekę z konfiguracją dla ASN-a to tak :hi:


Test robi się poprzez nastawy podstawowe.

Opublikowano

jaki tes ktore grupy?

Opublikowano

i co to nam pokaze? i co powinno byc ? w piatek sprobuje cos ogarnac z vcds

Opublikowano

Konkretnie to masz do sprawdzenia grupę 094 i 096 czyli wałki wlotowe i wylotowe.

Jak wszystko masz sprawne (tj. mieszczące się w normie) to po teście dostaniesz informację System OK na każdym wałku (3 i 4 okno w w/w grupach).

Jak wejść w tryb testu to chyba tłumaczyć nie muszę... :hi:

Opublikowano

dałem aby rade sprawdzić błedy jakie mam oto kody VW 16399 i 17927 macie pojecie co i jak?

Opublikowano (edytowane)

da sie z tego wysnuć jakoś diagnoze?

grupa 93 ostatnio sprawdzana 3;0;4;4

Edytowane przez Kruk_89
Opublikowano

Jeśli błąd się ponawia to można wywnioskować że masz uszkodzone te czujniki i od nich bym zaczął

Opublikowano

tak caly czas ten sam po kasowaniu. o tych pierwszych czujnikach słyszałem i wiem że są 4 od strony grodzi ale te drugie ni mam pojecia o co kaman

Opublikowano (edytowane)

17927 - regulacja wałek rozrządu Bank 1: Awaria (nastawnik rozrządu, bank 1 - błędne działanie)

16395 - Bank 1 wałek wydechowy - opóźnienie nie zostało osiągnięte Opis obydwu błędów wskazuje na problem z zaworem N205 (nastawnik faz rozrządu) lub jego podłączeniem elektrycznym .

A tu opis sposobu diagnozy:

Possible Solutions

  • Check Fuse(s)
  • Check/Replace Camshaft Adjustment Valve Bank 1 (N205)
    • Perform Output Test/Basic Setting
  • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjustment Valve Bank 1 (N205)
  • Check chain guides of Camshaft Adjuster Unit (N205) for wear

Possible Solutions

  • Check Camshaft Adjustment Valve 1 (N205)
  • Check Fuel Pump Relay (J17)
  • Check Mechanical Timing
Edytowane przez lmarrio
Opublikowano

dz wielkie ziomek Imariio dużo mi to mówi musze teraz poszukać jakiegoś mechaniora co by chciał sie z tym pobawić


panowie tylnie sądy sa przed katalizatorami głównymi czy za?

Opublikowano

Przed.

Pomiędzy wstępnym a głównym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...