msurma Opublikowano 29 Lipca 2015 Opublikowano 29 Lipca 2015 Witam. Od pewnego czasu mam problem z Check Engine. O ile na początku dioda pojawiała się raz na jakiś czas i po kilku uruchomieniach gasła, to po 5k km podróży świeci się prawie non stop. Po zapoznaniu się z tematem stwierdziłem, że to koniec czujnika G450. Już go zamówiłem w ASO jednak chciałbym, żeby ktoś rzucił okiem czy to wszystko. 3 Faults Found: 5253 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Elect. Malfunction P2452 00 [040] - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 45 Mileage: 190221 km Date: 2015.07.05 Time: 15:56:34 5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Short to GND P2454 00 [040] - Defective Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 31 Mileage: 189340 km Date: 2015.07.04 Time: 20:26:30 5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Implausible Signal P2453 00 [096] - Open or Short to Plus Readiness: 0 2 0 0 0 dodatkowo pojawiły się takie błędy, czego mogą dotyczyć? 3 Faults Found: 03276 - Please Check Software Version Management 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 199 Mileage: 182254 km Time Indication: 0 Date: 2015.03.29 Time: 12:06:27 Freeze Frame: Voltage: 13.40 V 03157 - Functionality limited due to Communications Disruption 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 9 Reset counter: 177 Mileage: 188429 km Time Indication: 0 Date: 2015.06.29 Time: 12:10:10 Freeze Frame: Bin. Bits: 10110110 00000010 Bin. Bits: 00000000 00001110 Bin. Bits: 00000000 00000000 Bin. Bits: 00000000 00000000 03278 - Functionality Limited due to Missing Messages 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 7 Reset counter: 177 Mileage: 188429 km Time Indication: 0 Date: 2015.06.29 Time: 12:10:10 Freeze Frame: Bin. Bits: 00100001 00011001 Bin. Bits: 00000000 00001010 Pacjent to Audi A4 B8 143KM z 2010 roku. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
wrclaguna Opublikowano 29 Lipca 2015 Opublikowano 29 Lipca 2015 czujnik róznicy cisnien do wymiany , opis jest na FORUM Dalsze błedy to w sterowniku MMI 5F dotyczace zmiany softu i map
msurma Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Opublikowano 29 Lipca 2015 Proces wymiany już prześledziłem. Co do MMI to faktycznie robiłem updejt softu + wgrywałem nowe mapy. Przejmować się tym? Wszystko działa jak należy.
wrclaguna Opublikowano 29 Lipca 2015 Opublikowano 29 Lipca 2015 Mozna z tymi błedami jeżdzic ( nic sie nie dzieje ) oczywiście mozemy je skasowac a opis tez jest na FORUM w DZIALE NAWIGACJA
msurma Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Dzięki za odpowiedź. Ostatnie pytanie. Czy przy problemie z DPF oprócz Check Engine nie powinna swiecić się kontrolka d DPF? W sumie nawet nie wiem czy ją mam... Czujnik wymieniony jednak problem nie ustąpił. Po wymianie pozostał błąd 5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Implausible Signal P2453 00 [096] - Open or Short to Plus Nie mogę się go pozbyć. Co może być tego przyczyną?
wrclaguna Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 a czujnik zmieniłes ? okablowanie ok ?http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18885.html
msurma Opublikowano 10 Października 2015 Autor Opublikowano 10 Października 2015 (edytowane) Czujnik został wymieniony. Kable też sprawne. Dodam, że jak chciałem wypalić DPF po wymienia, po kilku chwilach dostałem informację "Running - No Display" i tak przez 20 minut. Dodatkowe pytanie. Gdzie szukać tego magicznego bezpiecznika? Witam ponownie.Odgrzybianie trochę mój temat. Po kilku próbach wymiany czujnika (poprzedni właściciel wstawił o innym numerze) wszystko jest jak należy. Zazwyczaj... Problem powraca przy szybkim wzroście obrotów. Np. Ostro ruszając na 1 biegu ze skrzyżowania. Tym razem wyskakuje błąd "open or short to ground". Po wykasowaniu znowu jeżdżę spokojnie i do czasu pierwszego zrywa na zielonym błąd powraca. Dpf jest systematycznie czyszczony co widać po logach. Mechanik stwierdził że tak musi być i takiego samochodu nie można gazować, w co nie chce mi się wierzyć. Jakieś sugestie? Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez msurma
QaDo Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Mechanik stwierdził że tak musi być i takiego samochodu nie można gazować, w co nie chce mi się wierzyć. Jakieś sugestie? O trzymajcie mnie, jak można nie gazować ? Im więcej ognia tym lepiej. Coś się dzieje w instalacji, raczę sprawdzić okablowanie i masy. Poprzedni właściciel widać też na darmo czujnik wymienił, przyczyna jest nie w samym czujniku
msurma Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Opublikowano 4 Listopada 2015 Mechanik stwierdził że tak musi być i takiego samochodu nie można gazować, w co nie chce mi się wierzyć. Jakieś sugestie? O trzymajcie mnie, jak można nie gazować ? Im więcej ognia tym lepiej. Coś się dzieje w instalacji, raczę sprawdzić okablowanie i masy. Poprzedni właściciel widać też na darmo czujnik wymienił, przyczyna jest nie w samym czujniku No właśnie to była ostatnia wizyta u tego mechanika. Dobrze robi ale to ananas podróżujący starym deaslem <1000 obr./min. Wszystko przejrzałem i nie zauważyłem niczego co mogłoby zwrócić moją uwagę. Natomiast nastąpiła pewna zmiana. Po 2 tygodniach podróżowania z błędem, kolega zaprosił mnie na mały wyścig po lotnisku. Po rozpędzeniu auta na starcie do 4k obrotów na pierwszym biegu, check engine od razu zniknął i nie pojawił się od półtorej tygodnia. Liczba wystąpień błędu pod VCDS też się nie zmienia. Możliwe, że coś się przetkało?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się