Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pożeracz oleju


Gość ziXen

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mój kolejny już problem polega na tym że silnik bierze olej. Od sprzedającego usłyszałem że bierze troszeczkę, jednak po dłuższym czasie okazało się, że to nieprawda.

Co prawda z myślą o remoncie silnika, na dolewkę kupiłem lotosa. Ale z tym mniejsza. Do czego zmierzam....

Jak myślicie, czy przerzucić się na olej mineralny i jeździć na takim do remontu silnika?

Czy dolewać nadal 10w40?

I co w pierwszej kolejności zrobić, aby zbadać wyciek?

Moje aktualne środki finansowe nie pozwalają na całkowity remont silnika.

Opublikowano (edytowane)

Miałem podobnie . Najpierw mało brał a teraz okolo 250 ml na 1-1.5 tys km . Właśnie auto stoi u mechanika i jest robiona generalka

Znajomy mechanik stawiał na głowice ale jak uszczelnisz głowice to dołem zacznie uciekać . Odbiore to dam info jak cos bedzie wiadome

Edytowane przez Loguss89
Opublikowano

Zalej valvoline max life 10w-40, będzie ubywac go napewno mniej. Przetestowane na kilku 1.6 i nie jest to jakas reklama. ;) dodatkowo sprawdź czy nie masz wycieków zewnętrznych np uszczelniaczem wału albo z pod miski. Jak to nie pomoże to tylko remont, głowica + pierścienie.

Wysłane z mojego Thunder3 45 LTE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dobra dzięki, a ile mechanik powinien krzyknąć za taki remont? Żeby mnie nie ocyganił :) Z tym olejem spróbuję, może po prostu wymienię na ten 10w40.


Miałem podobnie . Najpierw mało brał a teraz okolo 250 ml na 1-1.5 tys km . Właśnie auto stoi u mechanika i jest robiona generalka

Znajomy mechanik stawiał na głowice ale jak uszczelnisz głowice to dołem zacznie uciekać . Odbiore to dam info jak cos bedzie wiadome

Super, to czekam na info :)

Opublikowano

U mnie oleju ubywa z powodu uszkodzonego uszczelniacza wału, wyciek widoczny pomiędzy silnikiem a skrzynią. Nie dużo ale widać go dokładnie, ja planuję to zrobić przy okazji wymiany sprzęgła. Sprawdź też miskę olejową, uszczelkę pokrywy zaworów i okolice rozrządu.

Opublikowano

Ja płaciłem za części z rozrządem i pompą wody ale bez oleju i filtra 1400 . Nie wiem jakie to są graty ale ufam mechanikowi ze kupił tanie ale w miarę ok.Za robotę daje mu 200 Euro więc myślę że cena nie jest wygórowana .


To tak odebralem auto wszystko ok . A olej mi uciekał jak dobrze mechanika zrozumiałem to gdzieś tam z tyłu głowicy albo przy trójniku albo sam trójnik jakiś nie wiem . Mam głowice musze komus oddać za grosze jak by ktoś miał pęknietą :P

Opublikowano

Tam też obadam. Ale raczej tego sam nie zrobię. Czyli trzeba się szykować na wydatek rzędu 2 tysięcy raczej niż jednego... No nieciekawie, ale to w końcu 19 letnie auto :) Dzięki za odpowiedzi, czeba powoli czepać pinionc ;)

Opublikowano

Zrobisz raz i dozywotke auto dostanie ;)

Opublikowano

piertol ten remont, za 2 tysie to kupisz lajtowe 1.8 i zostanie Ci na swapa 1 koło bez sensu remont-jezdzi z tym co masz a w miedzy czasie zbieraj na 1.8, tym bardziej przy 250ml na 1-1,5tys km, popatrz na uzytkownikow 2.0 ALT'ka w b6, oni na 1tys leja litr albo i lepiej..

Opublikowano

Dokladnie zrobisz kapitalke i po 3-4 tys km znow bd sie sypal lepiej uzbierac na drugi silnik ale kupic pewny nie pierwszy lepszy.

Opublikowano

Okej to teraz pytanie - czy do silnika 1.8 podejdzie ta instalacja gazowa ? Mam ta najzwyklejsza

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

tak czy siak masz na wtryskach czyli sekwencja i bd pasowalo do 1.8

Opublikowano

1000 po remoncie . Zmniejszone spalanie . Większa kultura pracy silnika .

Opublikowano

Tez mam problem z olejem, Z 5W40 na 10W40 zadnej zmiany (Motul) teraz bede lał Valvolina 10W60 moze go troche zaklei..... A jak nie to trudno, dopóki bedzie chodzil to niech chodzi, remont nie oplacalny lepiej uzywany silnik kupic z anglika albo innego. Pożyjemy zobaczymy

Opublikowano

1000 po remoncie . Zmniejszone spalanie . Większa kultura pracy silnika .

to dobre to :polew:, po co remontować padło jak za 1000zł masz przyzwoite 1.8 z bitego anglika :hi:

Opublikowano

Niby zmiana silnika ok , sam silnik taniej ale doliczyć koszty reszty gratów to z tysiąca zrobi się sporo więcej .

Opublikowano

to juz wedle woli uznania ale jak dla mnie 1.6 w a4 b5 to pomyłka, gdybym tylko mial okazje, swapowalbym

Opublikowano

1.6 jedzie i to nawet dobrze wiadomo jak ktos jezdzil czyms mocniejszym to braknie mu mocy ja np jezdzilem golfem iv 1.4 to dopiero jest porazka. Jesli kogos stac na swapa warto rozwarzyc to jesli ma byc tanio to tylko wstawiac to co bylo. Ps teraz lepiej zalac jakis 15w niz 10w przynajmniej na dolewki bedzie tanio.

Opublikowano (edytowane)

1.6 jedzie i to nawet dobrze wiadomo jak ktos jezdzil czyms mocniejszym to braknie mu mocy ja np jezdzilem golfem iv 1.4 to dopiero jest porazka. Jesli kogos stac na swapa warto rozwarzyc to jesli ma byc tanio to tylko wstawiac to co bylo. Ps teraz lepiej zalac jakis 15w niz 10w przynajmniej na dolewki bedzie taniokon

przyszli koneserzy i chwala 1.6, prosze Cie 1.6 jedzie i to nawet dobrze :polew: ja rozumiem, że lubisz swoje auto, swoj silnik ale to nie jedzie a pali tyle co 1.8 i 1.8T

:hi:

Edytowane przez uszolek
Opublikowano

Wiesz mialem 2.3, 2.0, 1.9tdi i inne dla prownania przy nich 1.6 jest slaby czuje jabym przyczepe jakas miał z tylu ale napewno nie jest zawali droga moze przejedz sie sdi w golfie badz 1.4 to zobaczysz o czym mowie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...