Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] 1.8 ARG Gruszka cisnieniowa


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

prosze bardzo :hi:

dzięki Mateo za zdjęcie,

ale pisałeś "tak jak widać na zdjęciu 2 imbusiki wkrecane + kawalek plastiku w ksztalcie litery C, niestety nie ja to obmyslilem, juz kupiłem realizatorem jest jakiś pomysłowy anglik bo odkupiłem z rozbitka" czy to jest opis do tego zdjęcia ?

Edytowane przez standos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze bardzo :hi:

dzięki Mateo za zdjęcie,

ale pisałeś "tak jak widać na zdjęciu 2 imbusiki wkrecane + kawalek plastiku w ksztalcie litery C, niestety nie ja to obmyslilem, juz kupiłem realizatorem jest jakiś pomysłowy anglik bo odkupiłem z rozbitka" czy to jest opis do tego zdjęcia ?

dokładnie tak

@goldi jesteś pewny, że w ogóle w ADR jest gruszka? przecież tam kolektor ssący jest aluminiowy, tam chyba skracanie dolotu nie istnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz kojarzę że j jest nawet jak wejdziesz na allegro i wpiszesz kolektor ssący 1.8 ADR jest z gruszką tylko że nie pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem są drobne szczegóły ,które przeszkadzają, uniemożliwiają ale brzmi sensownie.

Edytowane przez R4ZOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patentów nie ma jedynie co mi przychodzi do głowy to na stałe usunięcie z kolektora łopatek czyli wyjmujesz ten wałek z łopatkami tylko jedno ale czy silnik nie bedzie się za dławił na niskich obrotach nie będzie więcej palił gdyż dostaję od razu z niskich obrotów więcej powietrza a najlepiej szukać używki i tyle bo za nową gruszkę 900 zł to lekka przesada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest cały taki wałek nic nie uszkodzić tylko pewnie trzeba będzie chłodnice odsunąć żeby wyszedł ale jak to będzie działać to nie wiem czy nie będą takie objawy jak ci wyżej napisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak czeka mnie wymiana chlodnicy ja i tak na gazie jezdze to mozna by sprobowac a jak dostanie wiecej powietrza to w sumie lepiej bedzie niz mialoby nie spalac go


a dwa to ktos to calkiem rozbieral krok po kroku??oprocz tych dwoch imbusow na co zwrocic uwage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odkrecisz dwa imbusu czy torx zdejmujesz gruszkę ona sie trzyma na zaczepach tylko uważaj bo jak ją zdejmiesz jest sprezynka abyś nie zgubił i wysuwasz wałek co otwiera dopływ powietrza i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie mysle a jakby te lopatki ustawic w jednej pozycji otwartej?? tylko jak to zrobic bo nie zabardzo kumam przeznaczenia tego ustrojstwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da sie ustawic walka w pozycji otwartej, na gruszce sa dwa zaczepy na walek i jakbys nie kombinowal zawsze bedzie w pozycji zamknietej, sposob jego montazu uniemozliwia zrobienie czegokolwiek, jedyna opcja to wyciagniecie walka(wystarczy zrzucic waz gumowy, ktory idzie od chlodnicy) i tam gdzie masz zaslepione miejsca na walku powycinac je ladnie i zamontowac(watpie w powodzenie tego modu walek jest dosc kruchy) z drugiej strony ten zabieg moze byc bez sensu, ja probowalem odpalic auto bez gruchy i ni chu chu, a do czego sluzy system skracania/wydluzania dolotu to chyba pisalem w tym watku jesli cie odpowiedz nie satysfakcjonuje to w google wpisz to zagadnienie pozdro

Co do gruszki, jesli membrana jest peknieta szukaj nowej z dobra membrana, szroty, handlarze co sprowadzaja rozbitki, grucha kosztuje max 100zl(tyle dalem za moja) wiecej nie warto dawac bo to naciaganie czesto gruche sprzedaja z kolektorem, natomiast jesli masz cala membrabe to kombinuj z patentem ktory pokazalem

Edytowane przez uszolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. W moim 1.8 ADR cięgno gruszki jest całe ale się nie porusza, wnioskuje, że membrana jest uszkodzona? Jest możliwość jej naprawy czy już tylko wymiana? Jeżeli tylko opcja nr 2 to pojawia się pytanie. Mam możliwość zdobycia sprawnej gruszki po regeneracji cięgna z silnika 2.0 alt oraz gdzieś na allegro widziałem gruszkę od 1.8 adr ale z kolektora aluminiowego (mój jest z tworzywa), również z naprawionym cięgnęm. Czy któraś z tych gruszek będzie pasowała do adr czy to jest inna konstrukcja? Tak na pierwszy rzut oka ta od 2.0 wydaje się identyczna ale nie chcę kupować żeby się okazało, że jednak nie.

Edit: Tak na szybko przyszło mi do głowy pytanie. Klapy otwierają się od pewnych obrotów czy powinno się coś dziać już przy dotknięciu pedału gazu? Kiedyś przegazowywałem i sprawdzałem to ramie, ale to było na zasadzie, że ciągnąłem linkę od przepustnicy więc nawet nie wiem jakie tam obroty łapał silnik. Może nie osiągnąłem wymaganego poziomu?

Wg tego filmiku ramię powinno chodzić przy każdym dodaniu gazu - u mnie stoi w miejscu.

Doradźcie Panowie.

Edytowane przez Bizkitway3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zdiagnozowac czy membrana jest cala czy nie?

Ciebie zapraszam tutaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/328454-a4-b5-18-arg-gruszka-cisnieniowa/#entry4613131

akapit drugi

Jeszcze jedno pytanie odnosnie tej gruszki czy cos sie stanie jak ustawie ramie u samej gory i zostawie w tej pozycji

prawdopodobnie auto w ogóle nie odpali ponieważ dolot będzie skrócony non stop(maksymalny dopływ powietrza) i mieszanka będzie zbyt uboga

a jak odpali to będzie się dławić/ może mulić od dołu

Podepnę się do tematu. W moim 1.8 ADR cięgno gruszki jest całe ale się nie porusza, wnioskuje, że membrana jest uszkodzona? Jest możliwość jej naprawy czy już tylko wymiana? Jeżeli tylko opcja nr 2 to pojawia się pytanie. Mam możliwość zdobycia sprawnej gruszki po regeneracji cięgna z silnika 2.0 alt oraz gdzieś na allegro widziałem gruszkę od 1.8 adr ale z kolektora aluminiowego (mój jest z tworzywa), również z naprawionym cięgnęm. Czy któraś z tych gruszek będzie pasowała do adr czy to jest inna konstrukcja? Tak na pierwszy rzut oka ta od 2.0 wydaje się identyczna ale nie chcę kupować żeby się okazało, że jednak nie.

Edit: Tak na szybko przyszło mi do głowy pytanie. Klapy otwierają się od pewnych obrotów czy powinno się coś dziać już przy dotknięciu pedału gazu? Kiedyś przegazowywałem i sprawdzałem to ramie, ale to było na zasadzie, że ciągnąłem linkę od przepustnicy więc nawet nie wiem jakie tam obroty łapał silnik. Może nie osiągnąłem wymaganego poziomu?

Wg tego filmiku ramię powinno chodzić przy każdym dodaniu gazu - u mnie stoi w miejscu.

Doradźcie Panowie.

odnośnie naprawy membrany odsyłam również tutaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/328454-a4-b5-18-arg-gruszka-cisnieniowa/#entry4613131

co do przypasowania od 2.0 alta do 1.8 adr nie wypowiem się bo po prostu nie wiem, nie chce wprowadzać w błąd

a ramie powinno się załączać w przedziale 3k-3,5k rpm, nie przy każdym dodaniu gazu, ramie działa pod obciążeniem jak i na biegu jałowym, jedna osoba wsiada do auta, gazuje od 800 rpm do 4000 rpm, druga patrzy, jeśli nie drgnie - to znowu zapraszam do lektury na stronie pierwszej

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę troszkę temacik :) Czy gruszka od Passata b5 1998 1.6. kod silnika AHL będzie pasowała do mojego ADR'a

I stanu membrany nie da się ocenić bez demontażu gruszki ?

Edytowane przez lolo12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...