Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5 TDI quattro 180KM AKE jaki olej, co z odmą?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Jakiś czas temu zorientowałem się (stukot pod jedną z pokryw zaworów), że pod pokrywą "latają mi trzy dźwigienki. Krzywki wałków w miejscach, gdzie odleciały dźwigienki są lekko wytarte, pozostałe krzywki są idealne (widziane gołym okiem, bez żadnych pomiarów). Główka (miejsce gdzie na popychacz wchodzi dźwigienka) jednego z tych trzech popychaczy była ułamana.

Zamówiłem nowy zestaw KOLBENSCHMIEDT 4 wałków rozrządu, 24 popychaczy, dźwigienek i pestek, od razu zamówiłem również nowy rozrząd (paski, napinacze, itd).

Rozbierając samochód przy okazji zauważyłem, że w prawym (tym po str pasażera) intercoolerze mam sporą dziurę. Zamówiłem używany intercooler.

Domyślam się, że trzeba będzie od razu wymienić olej wraz z filtrem i uszczelki pod pokrywy zaworów.

Mam do Was kilka pytań:

1. Co sądzicie o tych zestawach, tzn zes. wałków i zes. rozrządu (poniżej linki)

2. Czy wymienić od razu 4 wałki, 24 popychacze, pestki, dźwigienki (nie wiem jak wygląda druga strona, nie zdejmowałem pokrywy) zakładając, że po drugiej stronie wałki będą dobre (przypominam, że posiadam już 4 nowe wałki, więc nie będzie to dodatkowy koszt)?

3. Co najprawdopodobniej było przyczyną wytarcia wałków (trzech krzywek) i odpadnięcia dźwigienek, wraz z pęknięciem jednej końcówki popychacza?

4. Słyszałem też coś o odmie, dlatego pytam. Co to jest ta odma, czy muszę ją wymienić?

5. Jaki olej, ile litrów do silnika, jaki filtr oleju? - Słyszałem, że te silniki są bardzo czułe na słabej jakości olej. Auto ma przejechane 224 tys. km

6. Czy muszę na coś zwrócić uwagę zakładając używany intercooler? Czy przez tą dziurę mogło się coś uszkodzić?

7. Dodam, że komputer pokazuje, iż mam do wymiany prawą poduszkę pod silnikiem. Czy może to mieć coś wspólnego? Czy jest taka możliwość, żeby był uszkodzony wał napędowy, który by uszkodził poduszkę?

Jeśli jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę, bądź coś co dodatkowo powinienem wymienić, to bardzo proszę piszcie.

Linki:

1. Zestaw wałków KOLBENSCHMIEDT http://allegro.pl/walki-rozrzadu-kolbenschmidt-vw-audi-2-5-tdi-a6-p-i5428078327.html

2. Zestaw rozrządu http://allegro.pl/rozrzad-kpl-paski-pk-rolki-audi-a4-a6-a8-2-5-tdi-i5571277871.html

Edytowane przez nowakd14
Opublikowano

siemka przykra sprawa niewiadomo co doradzic spytam jutro swojego kumpl mechanika co mysli o tym co napisałes i dam znac.

tez mam od roku 2.5 tdi ake 180 quattro ale puki co to tylko wymiane oleju robie a tak to sie nic nie dzieje pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki wielkie. Ja mam auto od miesiąca, gdzie połowę z tego czasu stoi :/ Ale przez te dwa tygodnie 4 tys km. Jaki masz przebieg w swoim ?

Opublikowano (edytowane)

Odma plastikowa niec nie trzeba robić.

Ja robie rocznie do 80tys tym silnikiem. teraz od grudnia zrobilem już 70tys. .

I leje 5w50 mobila 1 i wymieniam co 10 tys/km. Na nic nie musisz zwracac uwagi przy wymianie intercoolera. Sprawdz przy okazji ten drugi. I jak wyglada rurka idaca od jenego intercollera do drugiego czasem ona przerdzewieje i tam też dziury sie robia.

Jeżeli masz już tyle rozebrane sprawdz tulejke od napinacza paska od klimatyzacji i wspomagania sprawdz czy napinacz idzie równo.

http://allegro.pl/oryg-zestaw-naprawczy-napinacza-vw-audi-2-5tdi-aso-i5422877637.html

Edytowane przez lunatic
Opublikowano

przyczyna wytarcia sie wałków jest przebieg i olej longlife zmieniany zbyt rzadko,

ciekawe jaki ma przebieg teraz???

wałki kolbenschmidt jak najbardziej sa dobre nawet gdzies na forum ktos robił pomiar twardośći i sa twardsze od ori,., hydro kuta ina jest w tym zestawie , wszystko bedzie smigać,.

Edge może być ja tez na takim czasem jeżdzę wchodzi ok 5.3 litra, wymieniaj co 10 tys, na dobrych filtrach,.

odma już jest plastikowa, nie zapycha się,.

oddaj auto do kumatego mechanika, co ma blokady vaga i pojecie o tym silniku,.wymien termostat obowiązkowo,

i jak kolega wyżej napisał sprawdz stan napinacza i tulei

po poskładaniu i odpaleniu sprawdzić kąt wtrysku,.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem to tylko twoja wola ale ja bym wlał olej 5w50 Mobila ja na tym śmigam i jestem zadowolony zrobilem juz prawie 100tys na tym oleju i jest wszystko ok i chodzi silnik cicho. A i pamiętaj o tej tulei napinacza i nie daj sie w wała zrobić mechanikowi który bedzie chciał chlodnice oleju sprezarke sciagac żeby to wymienic bo da się to zrobić bez ich ściągania wiem na 100% bo ja tak zrobiłem.

Edytowane przez lunatic
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem to tylko twoja wola ale ja bym wlał olej 5w50 Mobila ja na tym śmigam i jestem zadowolony zrobilem juz prawie 100tys na tym oleju i jest wszystko ok i chodzi silnik cicho. A i pamiętaj o tej tulei napinacza i nie daj sie w wała zrobić mechanikowi który bedzie chciał chlodnice oleju sprezarke sciagac żeby to wymienic bo da się to zrobić bez ich ściągania wiem na 100% bo ja tak zrobiłem.

Dokładnie, da się tulejki wymienić bez odkręcania chodniczki i sprężarki trochę trzeba się nagimnastykować ale bez tragedii. Co do wałków KOLBENSCHMIEDT mam je u siebie i juz ponad 110tys przejechane i jest ok ( olej motul x-cess 5w-40) . Ja w piatek sam wymienialem rozrzad i zakladalem kpl zestaw zakupiony u tego samego sprzedajacego http://allegro.pl/rozrzad-pompa-audi-a4-a6-a8-passat-b5-2-5-tdi-v6-i5251364208.html http://allegro.pl/napinacz-rolki-paski-audi-a4-a6-a8-2-5-tdi-i5165214266.html W kartonikach Rolki INA i Łożyska Nachi.

Edytowane przez krecik_20
Opublikowano (edytowane)

ciekawe jaki ma przebieg teraz???

224 tys.

Ja w piatek sam wymienialem rozrzad i zakladalem kpl zestaw zakupiony u tego samego sprzedajacego

Też zamierzam zrobić to sam. Czy mógł byś mi mniej więcej opisać jak, co po kolei zrobić, żeby wymienić te wałki i popychacze, jak zablokować rozrząd. Mam już rozebrany przód, pochyloną chłodnicę do przodu (tak by nie uszkodzić żadnych przewodów) zdjęty filtr powietrza z dolotem (do silnika), zdjęta plastikowa osłona rozrządu. Pora by wziąć się chyba za demontaż wałków, napinaczy itd. pasków wieloklinowych, później chyba blokada i rozbieranie pasków zębatych. Co będzie mi potrzebne do zablokowania rozrządu, czy można użyć do tego przedmiotów zastępczych, typu wiertła, śruby, itp. Czy będę musiał później jakoś ustawić te wałki (jak to zrobić?)

wymiana oleju Castrol EDGE na MOTUL 5W40 nie poniesie za sobą żadnych konsekwencji ?

Edytowane przez nowakd14
Opublikowano

najlepiej rozrzad zblokowac orginalnym zestawem a sa takie na allegro za grosze. reszte jak masz troche pojecia to dasz rade,

Opublikowano

cały przód musisz rozebrac,


klime na bok odchylasz, a wzmocnienie z lampami w druga strone

Opublikowano

cały przód musisz rozebrac,

klime na bok odchylasz, a wzmocnienie z lampami w druga strone

u mnie na boki się nie da, trochę do przodu wyjdzie, ale to mam już za sobą, mam dostęp już do całego rozrządu

najlepiej rozrzad zblokowac orginalnym zestawem a sa takie na allegro za grosze. reszte jak masz troche pojecia to dasz rade,

no właśnie jak to jest z tym blokowaniem, wyminiając wałki muszę coś tam blokować??? skrzynię korbową chyba, a reszta? przecież wałki (stare) i tak muszę wyjąć

Opublikowano

blokady muszisz miec, najważniejsza blokada wału, i 2 płytki na wałki rozrządu

Opublikowano

A czy przed rozsypaniem się wałków miałeś problemy z powracającym hałasem hydropopychaczy? Tzn. po mocnym nagrzaniu i długim przelocie było OK ale na krótkich dystansach lub chwilowo bez ostrzeżenia hałasowały? Sama ELSA wspomina o konieczności sprawdzenia zaworów jednokierunkowych pod podstawą filtru oleju. Będziesz miał z tym trochę dodatkowej roboty ale może warto tam zajrzeć?

Przy tak dużej naprawie blokady obowiązkowe, z tego co wiem wał powinieneś zablokować już przed odpięciem starych wałków.

Tutaj znajdziesz manual, który powinnien Ci pomóc wyobrazić sobie tą naprawę:
http://atlib.info/blog/73-audi-a6-25-tdi-v6-t-belt--high-pressure-fuel-pump-belt-replacement

Opublikowano

Dzięki wielkie Wam. Niestety miałem za mało czasu na naprawę i musiałem oddać auto do mechanika :/ . Doszedłem do momentu, gdzie trzeba było blokować rozrząd. Wczoraj byłem u mechanika, żeby wszystko uzgodnić. Nie ukrywam, że już dość mocno się wykosztowałem ostatnimi czasy na ten samochód, tzn. przed sprawą z wałkami zrobiłem hamulce (tarcze, klocki, zestawy regeneracyjne zacisków przód, tył) jakieś 1200zł, komplet opon 1600zł poduszka pod silnik 230zł, wałki rozrządu z popychaczami 2500zł, rozrząd 1100zł, uszczelki pod pokrywy zaworów 200zł, olej 180zł, filtr oleju 60zł, filtr powietrza 70zł, laweta 400zł, mechanik 1000zł. Łącznie jakieś 8540zł. Teraz mam pytanie... Mechanik zasugerował, że warto było by planować głowice, sprawdzać czy mają jakieś mikro pęknięcia, itd. ale ten zabieg kosztował by mnie dodatkowo 3 tys. a szczerze mówiąc nie bardzo mogę nadal nadszarpywać budżet, który i tak już jest w opłakanym stanie... Myślicie, że to bardzo ważne, żeby przeplanować te głowice?


Wczoraj odebrałem auto. Zwróciłem na dwie rzeczy uwagę podczas jazdy, a mianowicie dym przy przyspieszaniu na wyższych obrotach ok 3-4 tys, druga rzecz, to odgłos tak jak by turbiny przy przyspieszaniu, bardzo głośny dźwięk jak by zasysanego powietrza
500 km temu (trzy dni) odebrałem auto od mechanika, wymieniałem Wałki,popychacze, kpl rozrząd, filtry, uszczelki, olej i intercooler, bo był dziurawy. Odkąd odebrałem auto, ciężko było je odpalić ( trzeba było kilka razy kręcić), przy dodawaniu gazu słychać było głośne syczenie z pod maski, auto wydawało się słabsze, trochę kopcilo, a dzisiaj, jak się zagrzal, to zaczął nierówno chodzić na wolnych obrotach, pojawiły się drgania, odczuwalne w kokpicie i dziwny dźwięk silnika. Pomożecie?

A czy przed rozsypaniem się wałków miałeś problemy z powracającym hałasem hydropopychaczy? Tzn. po mocnym nagrzaniu i długim przelocie było OK ale na krótkich dystansach lub chwilowo bez ostrzeżenia hałasowały? Sama ELSA wspomina o konieczności sprawdzenia zaworów jednokierunkowych pod podstawą filtru oleju. Będziesz miał z tym trochę dodatkowej roboty ale może warto tam zajrzeć?

Przy tak dużej naprawie blokady obowiązkowe, z tego co wiem wał powinieneś zablokować już przed odpięciem starych wałków.

Tutaj znajdziesz manual, który powinnien Ci pomóc wyobrazić sobie tą naprawę:
http://atlib.info/blog/73-audi-a6-25-tdi-v6-t-belt--high-pressure-fuel-pump-belt-replacement

Fajnie opisana jes ta wymiana. Następny rozrząd zrobię sam.

Opublikowano

logi do zrobienia,

jakaś nieszczelnośc może byc, kąt wtrysku do sprawdzenia,.

a tak anwiasem to mechaniorchciał cie poważnie na koszta szarpać, jakie mikropekniecia w 2.5 tdi, moje ma pół bańki i głowice nie ruszane,.

dobry płyn i do przodu,

ceny które mówisz to też jakies wysokie za wszystko, a mogłeś u kogoś na forum zamówić, sporo mamy dobrych ofert,.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...