Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z zaworem egr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok. Prawdodpobnie będę musiał na wypłatę zainwestować w zawór EGR .. Ciekawe ile taka impreza mnie wyniesie .

Opublikowano

To ten zawor jest do 2.0tdi to bedzie pasować ? Jak ja mam1.9

Opublikowano

Jest od ośmiozaworowego 2,0 TDI i na pewno będzie pasować :P

Opublikowano

pasuje na 100%. nowy pierburg 630zł.(po -....%) detal 836zł

Opublikowano

Duzo troche .. ALe to jest audi Wlasnie :/ dobrze by było miec 100%pewnosc . Moge logi zeobic jakieś czy cos takiego ?

Ab wiedział ze egr wadliwy na stowe

Opublikowano

to najtanszy z zamienników... np do 2.0tdi 16V jest tańszy o prawie 100zł (majac na mysli do Audi)

egr moze elektrynie funkcjonowac poprawnie lecz fizycznie/mechanicznie moze mic usterke np czasami sie nie domknie a jego czujnik(moduł) widzi ze jest zamknięty...

Opublikowano

Pierburg szedł na pierwszy montaż, wszystkie inne to zamienniki :decayed: :P

Opublikowano

Witam, jutro ponownie zabiore sie za rozebranie i wyczyszczenie egr . Maciie jakies zdjecia co dokladnie mam czysic? bo ostatnio caly ten tłoczek ktory ciezko wychodzi na zewnatrz i wchodzi z powrotem przeczysiclem benzyna , jest jeszcze tam jakas sprezynka tego nie ruszalem. Podeslijcie fotki jakiees, lub chociaz opis czynnosci jak dokladnie to czyscic aby bylo dobrze. ( moze sie uda go odblokowac) .. .


czyscilem tak jak na tym filmiku , tylko nie ruszalem sprezynki po za tym zaznaczone miejsce przeze mnie na czerwono na zdjeciu ( nie wiem jak nazwac ten plastik co trzyma te sprezyne) u mnie to nie jest na srodku tylko z boku bardziej i krzywi sie . . .

tu zdjecie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8578accc5018e220.html

Opublikowano (edytowane)

Ten plastik na zdjęciu to pokrywa silniczka zaworu, być może pod nim znajduje się jeszcze przekładnia planetarna.

W każdym razie , jeżeli w czasie pracy zaworu coś się z tym plastikiem dzieje ( przemieszcza lub odkształca się , jest pęknięty )a śruby trzymające go są dokręcone , to raczej z takiego zaworu pożytku już nie będziesz miał, chyba że zostanie tylko jako zaślepka po wyprogramowaniu jego obsługi z ECU :hi:

Element w którym pracuje łożysko ośki silniczka jest zgrzany z trzonkiem zaworu i raczej ciężko będzie to rozmontować , żeby coś poprawić :decayed:

Według mnie szukaj drugiego zaworu :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Weź poprostu zaślep i wyprogramuj w ECU!

To najmniejszy koszt bez skutków ubocznych dla silnika!:)

Opublikowano

Na temat skutków ubocznych zdania sa podzielone . Jedni mówią ze trzepie silnikiem przy zapaleniu i gaszeniu. Temperatura silnika nie wzrasta tak szybko na 90C kiedy nie ma zaworu. I ponoc ogranicza to spalanie kiedy zawrotkę jest na miejscu. Ale jeśli odepne kostkę od zaworu to auto zbiera sie az miło :D heh :) ale jeżdzę z wpieta, bo nie wiem czy cos sie moze stać jeśli ja odepne. A zawror wycyscilem do czystego sprężyna nigdzie nie było juz czarnego. I niestety nic . Ciekawy jestem czy jak kupie nowy zawor czy nie bedzie to samo. Bo moze to od elektryki nie działa . . . Nie mam na podmianke zaworu zeby sprawdZic.

Opublikowano

Ale jeśli odepne kostkę od zaworu to auto zbiera sie az miło :D heh :) ale jeżdzę z wpieta, bo nie wiem czy cos sie moze stać jeśli ja odepne.

Jak nie masz DPF-a to nic się nie stanie :)

Opublikowano

Nie mam DPF

To ja juz właściwie nie wiem po co ten zawor jest

Zakupiłem interfejs moze bedzie w przyszłym tyg to porobie logi czy cos aby sprawdzic stan tego EGr . A swoja droga Ciekawe czy na nowym egr audi zbierało by sie równie dobrze jak bez :D

Opublikowano

Nie chce mi się rozpisywać po co on tam jest, to ogólnie dostępna wiedza, wujek google jest wszechwiedzący :decayed:

Do puki nie założysz drugiego to się nie dowiesz :P

Opublikowano

Zawór jest pod ekologię!

Opublikowano

A powiedzcie mi jeśli wyciśne do środka te sprężyne i ten grzybek na dole wyskoczy to powinno automatycznie wrócić na miejsce ? Czy to dopiero sterownik jakiś steruje tym i decyduje kiedy to wraca, ? Bo u mnie nie kiedy robiło sie raz tak , raz tak..

http://fs2.directupload.net/images/150808/rodu48z5.jpg

Opublikowano

Tak ma być, zależy to od stopnia otwarcia zaworu i jest związane z konstrukcją jego napędu :whistling:

Stopniem otwarcia steruje komp silnika na podstawie wielu parametrów i mapy :hi:

Opublikowano

Narazie wypialem kostkę i tak jeżdzę . Z czasem kupie nowy zawor ...

dzis wyskoczyl mi bład zaledwie po 30 km Żółta kontrolka CHECK .. Moge tak jezdzic dalej ? Bo naraize urwało mi sie mocowanie od tej kostki i chocbym chial to nie trzyma sie ta kostka..

Chyba go zaślepie. Bo ciekaw jestem czy kupno nowego da mi takie same osiągi jakie mam w tej chwili przy odlaczonym. Możecie mi powiedziec jak zaślepic? Ktory wężyk , gdzies czytałem ze cos trzeba rozwiercac ale to chyba nie w tym modelu. I powiedzieccie jak wprogramowac to pozniej przez kompa do autka aby było ok :) dziekuje wszystkiemu za odpowiedzi i zainteresowanie :)

Opublikowano (edytowane)

Z CHECK można jeździć! :)

Zgaśnie po kilku odpaleniach, a zaślepkę " blaszkę " kupisz na Alledrogo za ok. 30 zł. Później musisz podjechać do tunera na wyprogramowanie!

Nic nie trzeba wiercić. Wszystko na aukcji jest opisane i z rycinami.

Edytowane przez beny2303

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...