Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Skrzypienie - przednie zawieszenie


s177267

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem kilka dni temu, no moze 1,5 tygodnia autko. Juz z samego poczatku mam problemy bo znosi mnie na prawo i to dosc mocno - nie wiem co z tym zrobic. Czy udac sie odrazu aby nastawic geometrie czy szukac inaczej. Teraz na dodatek pojawilo sie skrzypienie w przednim zawieszeniu, przod lewy. Jak go rozbujam skaczac na nim to przy docisku jest skrzypniecie.

Doradzcie mi go powienienm zrobic, gdzie sie udac i w jakiej kolejnosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź opony , ustaw zbieżność , no a co do skrzypienia to najprawdopodobniej któryś z wahaczy będzie do wymiany bądź doraźnie wciśnij w osłony sworzni kulowych troch smaru na krótki moment ustąpi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobile co wy proponujecie, żaden smar do przegubów kulowych. Kiedyś sam tak zrobiłem że wstrzyknąłem kapke oleju strzykawką bo mi skrzypiał a po jakimś czasie jak podniosłem bryke to ten właśnie "nasmarowany" przegub kulowy się rozdwoił-wahacz i kulka osobno. Dobrze że to było na postoju a nie w drodze a znam przypadki i to właśnie zawieszenia w naszych niuniach że sie koła kantowały podczas jazdy :(. Proponuję bezwzględną wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o to co "wstrzykujemy" do gumowych tulejek ?? Ja wstrzykiwalem kilka razy - zawsze skrzypialo mi po myciu - i zero problemu !! Zawsze wstrzykiwalem WD40 - Moze po prostu juz miales wyjechany wahacz:wink:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale tu się chyba nierozumiemy - lekkie smarowanie tulejek jest raczej oki ale ja mówie o wstrzykiwaniu jakiegoś smarowidła przez gumową osłone do przegubów kulowych (końcówki wachaczy) - to niebezpieczne. A co do ściągania autkiem w prawo lub lewo tu u mnie przyczyną był wybity przegub kulowy chyba któregoś z górnych wachaczy. Jak przyspieszałem to trzebabyło lekko kontrować kierownicą w jedną stronę a jak hamowałem to kontra w drugą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo-tzn to skrzypienie.Już dwa razy zaczynało skrzypić 2-3 dni z prawej strony i przestawało.Narazie miesiąc cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No narazie już prawie tydzień i skrzypienie coraz bardziej i bardziej. Ale po dzisiejszym spocie to skrzypieniem już się nie martwię :). Jak już będę wiedział co to skrzypienie oznacza to dam znać.[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega w swoim A4 miał również skrzypienie słyszalne tylko przy temperaturze otoczenia poniżej 2C. Gdy było cieplej nie słyszał skrzypienia. W listopadzie zakupił olej silikonowy w spray za 7 zeta, spsikał obficie wszystkie elementy gumowe wahaczy i łączników stabilizatora i od tej chwili do dzisiaj w ogóle nie ma już skrzypienia / w mroźne dni również /. I jest przeszczęśliwy :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepokoi mnie lekie ściąganie na lewą stronę. podczas jazdy trzeba delikatnie kontrować jednak po dłuższej drodze to się odczuwa dodatkowo kiedy przy parkowaniu kręcę kierownicą to zgrzypi mi cosik od lewej strony.

Wyważyłem już koła,ale to nie zdało egzaminu a miesiąc temu wymieniłem pompę wspomagania.

Proszę o radę. Z góry dzieki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez dzisiaj pojawilo sie skrzypienie po prawej stronie z przodu, podczas jazdy nie slychac, tylko jak go pobujam na postoju. Z ogledzin wyglada ze to skrzypi łącznik stabilizatora, poszarpalem ale zadnych luzow nie czuje. Pojezdze troszke i moze przestanie a jak nie to WD 40 i zobaczymy co sie bedzie dzialo :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez dzisiaj pojawilo sie skrzypienie po prawej stronie z przodu, podczas jazdy nie slychac, tylko jak go pobujam na postoju. Z ogledzin wyglada ze to skrzypi łącznik stabilizatora, poszarpalem ale zadnych luzow nie czuje. Pojezdze troszke i moze przestanie a jak nie to WD 40 i zobaczymy co sie bedzie dzialo :cool:

Dzisiaj byłem u mechaniora na wymiance oleju i zestawu filtrów i przy okazji zajrzał na moje skrzypienie i ściąganie ( na lewo ), no i okazało się że mam do wymianki lewy górny wahacz i to jest powodem tej bolączki ogólnie Niunia daje czadu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mi zaczelo dzis skrzypiec w lewym kole(i to strasznie) :eek:

Po ogledzinach stwierdzilem ze calkiem rozlecial sie lacznik stabilizatora i myslalem ze to jest powodem skrzypienia.Ale po wymianie nadal skrzypi :confused:

Wszystkie elementy gumowe co sie ruszaja spryskalem WD40 lecz to rowniez nie pomoglo :evil:

Dodam ze najbardziej skrzypi jak buja sie autam(gora dol) i jak skrecam kierownica.

Wie ktos moze jak dokladnie zdiagnozowac ktory to element moze skrzypiec bo jak przychylam sie do kola to trodno okreslic ktory :question::question:

Prosil bym o rade tych co to przechodzili :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem z skrzypieniem ale raczej dobywającym się z tylnego zawieszenia, napewno nie są to amortyzatory bo je wymieniłem parę dni temu(co mnie troszkę zdziwiło to na stacji diagnostycznej podczas sprawdzania wyszło że prawy tylni amortyzator ma tylko 6 % a lewy 70 %, no ale trzeba było wymienić komplecik) więc przypuszczam, a właściwie znajomy mechanik mi powiedział że mogą to być ziemeringi(czy jak to się tam pisze) na tylnej belce. Najlepsze jest to że podczas szarpania zawiechą na stacji diagnostycznej była cisza, a skrzypienie objawia się podczas przyspieszania i to takiego dynamiczniejszego, więc jak macie jakieś pomysły to słucham :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mi zaczelo dzis skrzypiec w lewym kole(i to strasznie) :eek:

Po ogledzinach stwierdzilem ze calkiem rozlecial sie lacznik stabilizatora i myslalem ze to jest powodem skrzypienia.Ale po wymianie nadal skrzypi :confused:

Wszystkie elementy gumowe co sie ruszaja spryskalem WD40 lecz to rowniez nie pomoglo :evil:

Dodam ze najbardziej skrzypi jak buja sie autam(gora dol) i jak skrecam kierownica.

Wie ktos moze jak dokladnie zdiagnozowac ktory to element moze skrzypiec bo jak przychylam sie do kola to trodno okreslic ktory :question::question:

Prosil bym o rade tych co to przechodzili :biggrin:

Miałem te same objawy , które opisałeś. Pojechałem do mechaniora i do wymiany był wachacz. u mnie sprawdzali to bujając autem i trzymając rękę w odpowiednich miejscach zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzis na stacji diagnostycznej w sprawie mojego skrzypiacego kola, pan na stacji poszarpal troche autkiem i niestety nic nie stwierdzil :confused: .Powiedzial ze zawieszenie jest w dobrym stanie a skrzypienie spowodowane jest dostaniem sie brudu pomiedzy sprezyne a jakas gume. :cry: Poradzil mi dobrze spryskac te elementy jakims specyfikiem typu WD40 i jezdzic az skrzpienie ustapi :evil:

Cos mi w jego teorie nie chce mi sie wierzyc i chyba bedzie trzeba odwiedzic inna stacje diagnostyczna

Prawde mowiac wiedza osob pracujacych ma takich stacjach jest bardzo niewielka :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dudi. Nie wierz w takie bzdury.

U mnie jest podobny objaw (zresztą w Carismie też tak sie zdarzyło) - lewy tylny wahacz w przednim zawieszeniu do wymiany.

skonczylo sie na wymianie wahaczy.

I tak będzie. Zmień mechanika - zresztą sam o tym pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...